Bukefalos 28 år!

Ryttare med funktionshinder

Sv: Ryttare med funktionshinder

Torsdag... vägdag.. lite nervös. Håll tummarna.
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

Hållar alla tassar, tummar & hovar här :bump: härligt att du lagt på dig :banana: md lite jävlaranama kommer man långt ;)

Själv är orken helt slut
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

kl

Gills de med osynliga funktionshinder? Och nevrologiska funktionshinder (stavas)
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

*kl*
Undrar samma som ovanstående... jag har ju Aspergers Syndrom, men det kanske inte räknas? :P
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

Såklart det gills!

Med funktionshinder menas ju allt som hindrar full funktion.. psykiska och "osynliga" problem är minst lika jobbiga som fysiska, om inte mer eftersom omvärlden kan bete sig nog så korkat ibland
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

Hållar alla tassar, tummar & hovar här :bump: härligt att du lagt på dig :banana: md lite jävlaranama kommer man långt ;)

Själv är orken helt slut


En vecka kvar, på torsdag ska det vara 7, annars blir det tji operation denna månaden
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ryttare med funktionshinder

Jag har neuropsycrotiska funktions hinder. nån mer en mej med detta funktionshinder?
Vet inte så mycket om detta, har nyss fått diagnosen och står i kö för utredning.
gjorde en tråd om detta men den hamnade fel så den ligger inne på data. Å där kanske ingen hittar den:o
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

Jag tror din tråd är flyttad till senior :)
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

KL
Till er alla på tråden!
Först vill jag bara säga Tack! för era berättelser, jag blir både tårögd o stum av beundran över ert mod och kämpaglöd:bow:

Själv är jag en tant på drygt 40 som har fibro o reumatisk värk. Mår just nu lite sämre och är delvis sjukskriven + 50% sjukpensionär. Började rida på ridskola igen för 7 år sen, vanlig grupp, men hade svårt att klara av en del moment. Hittade AR ridkurs som jag var med på som fotfolk, jättebra! Har varit med på ett otal kurser sen dess, som fotfolk, i brist på häst! Skaffade ponny till dottern jan-04 och slutade då på ridskola pg a pengabrist. Har sedan dess lullat omkring i skogen med vänners hästar men så jättemycket har det inte blivit.
För 2 veckor sedan började jag och dottern på ridskola igen (ponnyn har varit halt, dottern tyckte vi behövde komma igång båda 2 nu när ponnyn ska sättas igång igen) Vi rider i vanlig fortsättningsgrupp och för dottern går det jättebra. Själv har jag lite svårare med att hitta muskler och balans, dvs knappt alls, undrar om jag hittar det igen?
Ikväll är det dags igen och denna gång är det hoppning på schemat, kommer väl mest att sitta på hästen i mitten av ridhuset och titta på, fick så j##la ont förra gången men jag vill....

Ikväll ska jag "låna" lite av ert mod och kämpaglöd och kämpa på ridskolan! Även om jag inte skuttar över hindren så ska jag i alla fall galoppera! Så det så!:devil:
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

Har du testat att rida islänning?

Har själv fibro och jag har gått över till islänningar för att rida storhäst gör för ont. Har inte ångrat det en gång utan undrar snarare varför jag inte gjort det förut. Från att ha gett upp ridningen så har jag haft turen att kunna skaffa en egen. Har henne på lösdrift och vi är flera som hjälpts åt och skulle aldrig kunna ha egen häst utan dessa underbra människor.

Hon är väl inte det opimala när man har ont (hetlevrad och egensinnig) men älskar henne ändå.
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

Har läst tråden och blir gripen av att den är så stark. Alldeles underbart att läsa om så mycket styrka och kämpaglöd. Blir en påminnelse om ens egen vardag. Alltså att vara mer nöjd och inte klaga så mycket.

Men jag undrar hur det är? Har du lyckats gå upp det du behöver? Har op blivit av?

Norrland
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

Hej
Jo, den blev av.. jag lyckades gå upp 6,2 kg, men hotade med att dricka 8 dl vatten om de inte opererade ändå, så han sa att det var lugnt.

Just nu känns det som nån kört mig genom en köttkvarn, det gör såååå ont.. Men det är det värt. För jag ska upp och rida igen. Snart!
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

Skönt att du fick operationen och hoppas verkligen att du hämtar dig snabbt. Hur lång tid tar det att hämta sig efter den operationen du gjorde nu?
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

För lång tid.. fast jag vet inte.. några veckor. Det är "bara" skruvar som ska läka fast, de får väl ta den tid de tar...

Men jag har tråkigt
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

Det måste vara lite frustrerande med allt väntande. Var det den sista operationen eller har du flera kvar?
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

Håller verkligen tummarna att allt går bra och snabbt. Är det mkt väntan mellan varje operation?
 
Sv: Ryttare med funktionshinder

Tack!

Nja, det värsta grejen är att jag tappar så i vikt så jag måste gå upp en del mellan varje op...

Men det är ett problem jag alltid har haft, när jag var liten kunde jag inte styra hästarna för jag vägde ingenting så de sket i mig rätt ofta :D
 

Liknande trådar

Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 466
Senast: Fazeem
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 162
Senast: Pyrran
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 994
Senast: Solstig
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 262
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp