sadel till denna rygg

Sv: sadel till denna rygg

Då har vi haft besök av sadeldoktoren och hör o häpna, min sadel låg faktisk inte illa alls, men då hon inte bör ha kilbossor samt att den var för liten till mig blev det ändå ny, så nu rider vi i Jaguar :)
 
Sv: sadel till denna rygg

Låter bra. Jaguar är trevliga sadlar! Härligt att du fick en större sadel att sitta i!! :) Jag kan tänka mig att han lägger den längre bak än dig och då kan den ju ligga bättre. :)
 
Sv: sadel till denna rygg

Ja, sitsen blev lite annorlunda kan jag lungt påstå, plötsligd kände jag mig nästan som en dressyr tant på mitt lilla 4 åriga fullblod (22 åriga halvblod) som gjästade Färjestad idag ;)
La bara min sadel på för att titta snabbt hur den låg, spände aldrig fast den, så då la den sig ju rätt, var ju ändå inte ngt tema iom att den var för liten i sitsen till mig.. Men han tyckte det var en mkt fin och välvårdad sadel som absolut borde gå att få solgt :)
 
Sv: sadel till denna rygg

låter ju kanon!! Vad härligt det är när sadelbekymmerna löser sig!! Vad blev det för Jagga??
 
Sv: sadel till denna rygg

Eller hur!! Ska bli riktigt kul att få testa den på riktigt hemma i morgon :D
Blev en XKC Deapseat, vattenbuffel :) Dock så var den brun (typ mörkrödbrun) vilket betyder att det blir mer shopping på mig framåt, måste ju matcha.. Men Fy vad svårt det verkar att hitta snygga dressyr träns i den färgen..:(
 
Senast ändrad:
Sv: sadel till denna rygg

Åhhh då måste det vara lika dan som min :love:

32753963.jpg


???

Älskar iafl min sadel. Den är så jäkla snygg i lädret. Men var noga att putsa den ofta, för det blir lite stövigt i vecken lätt så de inte fäster för hårt. Blir svårt att få bort. Så putsa ofta och ha rena ridbyxor. :) Om det nu är samma läder som min, men jag antar det?? Jag har också buffel.

Ja jag kan tänka mig att det blir meckigt att hitta träns. Därför vägrar jag brunt även om det är sjukt snygg. Orkar inte hålla på jäklas med nyanser och hindras av att det där suuupersnygga tränset har fel nyans. :p
 
Sv: sadel till denna rygg

Kan inflika vikten av att putsa den. Vet några som avrått att köpa detta läder för att det blir grådassigt efter en tid. De menar på att färgen släppt/försvunnit. Men problemet är att de får skit i mönstret då de inte gjort rent på djupet. Så det är smuts som gör lädret grådassigt. Så när du smörjer smörj med mycket lödder och gnugga in och torka av. Se till så det blir rent så inte skiten lägger sig i vecken. :)
Min har hållit sig hur fin som helst när jag gjort såhär!
 
Sv: sadel till denna rygg

Japp, samma som din ja.. Tog en bild idag, men du får se en annan dag.. Den var lite märkt av att ha legat i bil ett tag, så smörjde in den efter passet och det blev en helt annan lyster i färgen. Riktigt snygg var hon i den ;)
Men jobbig att rida i var den, eller först helt underbar, hamna ju rätt ju, helt rätt, två hack längre stigläder o grejer, hästen fick en helt annan ryggaktion.. Men så, tog vi nog båda lite slut samtidigt :p
 
Sv: sadel till denna rygg

Japp, samma som din ja.. Tog en bild idag, men du får se en annan dag.. Den var lite märkt av att ha legat i bil ett tag, så smörjde in den efter passet och det blev en helt annan lyster i färgen. Riktigt snygg var hon i den ;)
Men jobbig att rida i var den, eller först helt underbar, hamna ju rätt ju, helt rätt, två hack längre stigläder o grejer, hästen fick en helt annan ryggaktion.. Men så, tog vi nog båda lite slut samtidigt :p

Hahaha härligt!! :D Ser fram emot bild med den på!!:) Är den mycket riden i innan?? Får jag fråga vad du fick betala för den?
 
Sv: sadel till denna rygg

Jo, den är nog lite användt, men inte supermycket tror jag.. Svårt att säga, men är helt och fullt genomgången och nystoppad nu, så skulle inte behöva göra ngt med den ¨:)
14 gav jag.. Är väl där dom ligger tror jag?
 
Sv: sadel till denna rygg

Här är den, dock innan smörjning :) Jämnade ut sig mycket i färgen efter lite smörj :)

2012-01-22160905.jpg
 
Sv: sadel till denna rygg

Ja det är normalpris på dem. :)

Jag tycker du sadlar lite för långt fram?? Jag skulle lägga den minst en dm längre bak. Som det ser ut nu ligger den för nära bogbladen och den ligger lite i bakvikt. Samma som din förra sadel. Jag tror det problemet orsakas av att du sadlar för långt fram. Lägg den minst en dm längre bak och spänn sadlegjorden och ta ett nytt kort. Garanterar att det kommer se helt annorlundare ut!! :) Gör det iafl för min skull så jag får se skillnaden snälla :D Det är lätt att sadla för långt fram på vissa hästar och då måste man lära sig att när man lagt dit den, dra bak den en dm. Även om man tycker det känns konstigt. Men ingen häst vill ha sadeln så nära bogbladen som det ser ut på din bild. Gör ett försök iafl och se vad som händer. :idea:
 
Sv: sadel till denna rygg

Its all for you ;) Bortse från blundande häst och gapande ryttare, men nu har jag väl varit duktig o fått sadeln lite bakåt? Och tycker ju själv iaf att det hänt ngt med min sits sen förra bilderna :)

115.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Har haft hästen i ganska precis 4 år och haft problem med sadlar sen dess. Fick med en westernsadel som verkar ligga bra i alla lägen...
Svar
2
· Visningar
901
Utrustning Efter både en och två vändor i "Vikt-och-längd"-tråden har jag noterat att det finns hästägare som säger att "jomen, min häst skulle nog...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 468
Senast: Saigon
·
Träning Min häst är en islänning, en rätt bekväm herre på nio år som gillar att mösa i skog och mark. Skrittar snabbt på vägen hem.. loj, rätt...
2
Svar
20
· Visningar
2 973
Senast: palle
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom...
188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
646 779
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp