Bukefalos 28 år!

Explosion

Trådstartare
Jag skulle behöva tips på en sadelpadd som är tunn men som höjer lite bak.
Jag har funderat på Ogilvy padden för stötdämpning är ett pluss för både mig och hästen. Det står ju i infon om den att materialet flyttar på sig så då kanske den inte lyfter något bak? Sen läste jag om Equifit padden och den verkar vara liknande men lite tunnare.. någon som har erfarenhet?
Finns det några mer paddar som är bra för det jag söker? En fåskinnspadd blir för tjock.
 
Sv: Sadelpadd

Varför vill du höja upp sadeln baktill? Ligger sadeln i bakålut innebär det oftast att sadeln är för smal för hästen.
Jag tror Mattes har fårskinnspaddar där man kan lägga i olika inlägg för att tex höja bak dock.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tja som rubriken säger 😊. Skulle vilja ha en lite tunnare men ändå tryckutjämnande padd, ev en som höjer något lite bak. Tycker...
2
Svar
20
· Visningar
4 106
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
1 944
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 164
Senast: hundtant
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 562
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp