Sadelskåp i transporten

niikon92

Trådstartare
Har äntligen beställt ett sadelskåp

Det är ca 120cm högt och 60*65 i bredd och djup. Är i stål. Hade tänkt ha det framför frambommen i den tomma spiltan.

Hur fäster ni dem? Kan ju svesta på en ögla...

//Niikon
 
Jag har ställt mitt under frambommen i tomma spiltan, har små spännband som jag fäst det med i väggen och i mellanväggen (i bomfästena.)
Och sen ligger bommen över locket, så den står ganska bra där. Hade dock gärna haft låsbara hjul på skåpet så att det inte kasar lika lätt. Vet inte hur stort mitt skåp är, inte mätt det. Har ställt skåpet lite på snedden så att man kommer åt att öppna dörren och ta ut sadel genom skötardörren utan att behöva gå in i släpet :).
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har i nuläget en Ifor 510 som är allt jag vill ha av en transport :), stor, stabil och med bra lösningar. Men.. jag saknar bil för...
2 3
Svar
50
· Visningar
12 082
Senast: Buck
·
Utrustning Funderar över sadelskåp att ha i transporten och då stora traditionella skåp är så jäkligt stora tunga och otympliga så funderar jag på...
Svar
14
· Visningar
2 177
Senast: Buck
·
Utrustning som rubriken lyder, hur ställer ni det? har ni det framför hästen? fäst i frambommen i den tomma spiltan? fäst i bakbommen i den...
Svar
7
· Visningar
6 979
Senast: Buck
·
Utrustning Har ingen sadelkammare på släpet och ingen kombi så funderar på att bygga ett eget litet skåp som ska sitta framför frambommen i...
2
Svar
25
· Visningar
12 486
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp