hur ställer ni ert sadelskåp i transporten?

Buck

Trådstartare
som rubriken lyder, hur ställer ni det?

har ni det framför hästen?
fäst i frambommen i den tomma spiltan?
fäst i bakbommen i den tomma spiltan?

jag har ett släp som vanligtvis ska ha en sadelkammare, men min har inte det såklart ^_^. 5-7000kr för att instalera en ny dessutom :banghead: 2 skötardörrar är dock trevligt.
har tidigare haft allt i bakluckan på min lilla skrotbil men den har fått ngt problem med bromsarna och är inte jätte fräsch i övrigt heller.
så nu kommer jag nog inte kunna ha mina saker liggandes i bakluckan längre, då jag antagligen kommer att använda antingen mammas pedant skötta bil eller pappas pickup el jeep som alltid är full av annat bråte :p.

ett sadelskåp är då det första som poppar upp i mitt huvud, men hur ska man ställa det så att det är enkelt att plocka i och ur?

sätter jag det längst fram i transporten så är det ju ur vägen när man kör 2 hästar, men när man kör en så kanske det är trevligare att ha det i spiltan istället så man når när man står utanför också med en häst i andra handen?

berätta gärna hur ni har era skåp! och lägg gärna in bilder!!
 
Sv: hur ställer ni ert sadelskåp i transporten?

Vi har vårt fäst i frambommen i den tomma spiltan, har dörren bakåt (mot lemmen till) så när man står bakom transporten på tävling är det bara 2 kliv in i släpet så finns allt man behöver där :) Har fäst de med spännband och det sitter fast ordentligt!

Har tyvärr inga bilder :p
 
Sv: hur ställer ni ert sadelskåp i transporten?

Har det i mitten av spiltan, spännband framåt och bakåt så det står still. Har öppningen framåt så det är lätt att komma åt att ta ut och in träns med stäng baklucka.
 
Sv: hur ställer ni ert sadelskåp i transporten?

Ja frågan är ju nu vilket håll man ska ha den på då :p, så man når tränset utan att behöva öppna bak. Eller så man når sadeln utan att behöva gå in genom skörardörren med en häst i andra handen.
Man kanske ska ha ett skåp med dörrar åt båda hållen ;)
 
Sv: hur ställer ni ert sadelskåp i transporten?

Vi har vårt fäst i frambommen i den tomma spiltan, har dörren bakåt (mot lemmen till) så när man står bakom transporten på tävling är det bara 2 kliv in i släpet så finns allt man behöver där :) Har fäst de med spännband och det sitter fast ordentligt!

Har tyvärr inga bilder :p

Samma här! Skåpet är dessutom lastsäkrat och ramlar inte på hästen om man skulle volta av vägen. :up:
 
Sv: hur ställer ni ert sadelskåp i transporten?

Finns ju massor på typ blocket , hästnet som säljer mobila sadelskåp.Sånna du hakar haft framme vid fönstret. Super tycker jag då kan man ta bort om man vill och ha de när man vill=)
De kan man ju få för någon 1000 ing bara.Ett nytt sadelskåp kostar ju groteskt mkt pengar tycker jag:crazy: 4000 pluss får man ju räkna med.
 
Sv: hur ställer ni ert sadelskåp i transporten?

har glasfibersläp och man kan inte fästa ett sånt skåp i fronten :(.
1383015_10151893052543847_1466756364_n.jpg
 
Sv: hur ställer ni ert sadelskåp i transporten?

vill veta hur fler sätter och lastsäkrar sina skåp! ^_^
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har i nuläget en Ifor 510 som är allt jag vill ha av en transport :), stor, stabil och med bra lösningar. Men.. jag saknar bil för...
2 3
Svar
50
· Visningar
12 036
Senast: Buck
·
Utrustning Har äntligen beställt ett sadelskåp Det är ca 120cm högt och 60*65 i bredd och djup. Är i stål. Hade tänkt ha det framför frambommen i...
Svar
1
· Visningar
991
Senast: Buck
·
Utrustning Funderar över sadelskåp att ha i transporten och då stora traditionella skåp är så jäkligt stora tunga och otympliga så funderar jag på...
Svar
14
· Visningar
2 175
Senast: Buck
·
Hästhantering Man kan ju komma i situationer då man helt enkelt inte har någon som kan hjälpa en vid lastning utan måste klara det själv, om man nu...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp