Bukefalos 28 år!

Sänkt styrka i elstängsel bekymrar

Sv: Sänkt styrka i elstängsel bekymrar

Citat:
Ursprungligen postat av Pudlan
Att köra röjsåg under allt stängsel är inte möjligt hos oss.

Varför???? Slut citat.

Svar: Det tar mycket tid att köra röjsåg. Det är någrra hektar som är inhägnat. Efter som vi bara har fritis hästar och inte har råd med en anställd föratt köra röjsåg.

Har valt stängsel tråd med lågt omtal för att få bra ledningsförmåga. Bra kvalite på islotatorer för att inte tappa stömmen på vägen runt stänglset. Bra kvalite på stollparna så dom inte ruttnar snabbt. Har bra utefekt i elagregatet till stängslet. Då bränns gräset och mindre sly av. Samtidt hålls mina hästar inne och andras djur ute. Ser över mina stängsel flera gånger varje år. Trådarna är spända och bra ledningsförmåga.

Mina hästar vet att det är stöm i tråden! Jag har haft elstängsel sedan 1986 och har inte haft någon skada på grund av att jag har elrep eller elband hagen. Men det handlar om hur man underhåller sina stängsel. Dåligt underhållet stängsel med elrep eller elband är inget bra stängsel.
 
Senast ändrad:
Sv: Sänkt styrka i elstängsel bekymrar

Svar: Det tar mycket tid att köra röjsåg. Det är någrra hektar som är inhägnat. Efter som vi bara har fritis hästar och inte har råd med en anställd föratt köra röjsåg.

Några ha går rätt fort att gå över.Vad kan det ta, vid 2 ha hage?,1 timme, kanske 2?, närmare två, inte särskilt lång tid.
 
Sv: Sänkt styrka i elstängsel bekymrar

Det var det dummaste jag hört. Jag har 10 ha inhägnat bete. Det var tidigare inte röjt under staketen på över fem år.Kanske tio tom. Jag och en kompis drog över med röjsåg och grästrimmer på några dagars arbete.
 
Sv: Sänkt styrka i elstängsel bekymrar

Aj då ingen bra lag för min rymmarhäst.. tur att hon går i A-stakets hage och behöver igentligen ingen el alls:)

Men skulle jag ha vanlig hage så skulel jag ha samma styrka som man alltid haft.. Jag går mot röd gubbe ibland och kan sova gott även om jag har"hög" el på i hagen enligt EU!:D

Den lilla risk som finns att få böter för att ha för mkt ström på den tar jag hellre böter än rymmande hästar som orskar trafikolyckor för de springer på vägar/tågrels och orsakar i värsta fall dödsolyckor.:crazy:


Och för de som vill vara 100% lagliga säger jag bara trädstaket is da shit:love:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Om ni har blivit besviken på genomfört medarbetarsamtal och lönesamtal, hur har ni fått tillväga då? Om ni är chefer, hur agerar ni...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
18 521
Senast: Breaktown
·
Skola & Jobb Som en del utav er vet om så tittar jag lite efter nya jobb, och hade en tråd för inte så länge sedan om löneanspråk. Efter lite...
Svar
14
· Visningar
1 663
Senast: kolblakkur
·
  • Artikel
Hästnyheter Från och med 1 januari tar det två dagar för PostNord att dela ut expressleveranser på längre sträckor. Det här ställer till stora...
2
Svar
34
· Visningar
1 617
Senast: Similitude
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter ett lyckat EM på hemmaplan i Göteborg laddar nu hoppryttarna om inför världsfinalen i Barcelona 28 september-1 oktober. ... Källa...
Svar
0
· Visningar
363
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp