Bukefalos 28 år!

Saker på rätt sätt

Jag är allergisk mot gropar i smöret! Är uppvuxen med en pappa som alltid gjort gropar oavsett om vi haft smör i block eller bregott i ask. En av de bästa sakerna med att flytta hemifrån var att ha sitt eget smör.

Det enda som är ännu värre är gropar i smöret i kombination med att man bara drar av staniolen på bregotten till hälften. Tanken är alltså att man ska gräva på ena sidan och ha kladdigt papper på andra. Vid frukostmöte på jobbet i förra veckan hade någon gjort just så men jag kunde inte låta bli att ta bort pappret helt. Varför gör man så, det blir ju bara kladdigt och äckligt?

Ett tag i tonåren köpte jag ett eget paket bredsmör att ha hemma, som ingen annan fick ta utav, bara för att få ha det slätt :o:rofl:
 
Ett tag i tonåren köpte jag ett eget paket bredsmör att ha hemma, som ingen annan fick ta utav, bara för att få ha det slätt :o:rofl:

Gjorde min syster också när hon hade en pojkvän som gjorde gropar. Jag har hittills inte haft sådan otur att jag varit ihop med någon som gör gropar.
 
Jag är allergisk mot gropar i smöret! Är uppvuxen med en pappa som alltid gjort gropar oavsett om vi haft smör i block eller bregott i ask. En av de bästa sakerna med att flytta hemifrån var att ha sitt eget smör.

Det enda som är ännu värre är gropar i smöret i kombination med att man bara drar av staniolen på bregotten till hälften. Tanken är alltså att man ska gräva på ena sidan och ha kladdigt papper på andra. Vid frukostmöte på jobbet i förra veckan hade någon gjort just så men jag kunde inte låta bli att ta bort pappret helt. Varför gör man så, det blir ju bara kladdigt och äckligt?


Man kan toppa det där med att klippa hål i locket, så man kan sätta dit det med smörkniven kvar.
 
Min far var skithård på att en herrgårdsost inte ska skäras ”skidbacke”. Det blev alltid jättebacke och han skyllde alltid på oss barn som inte ville äta de hårda kanterna.

Nu har vi alla flyttat hemifrån, har egna ostar, alla utan backe......men, hemma hos mor och far står osten fortfarande med extrem skidbacke.

Man kan dra slutsatser av det. Barnen var jäkligt oskyldiga.:rage::)
 
Det enda som är ännu värre är gropar i smöret i kombination med att man bara drar av staniolen på bregotten till hälften. Tanken är alltså att man ska gräva på ena sidan och ha kladdigt papper på andra. Vid frukostmöte på jobbet i förra veckan hade någon gjort just så men jag kunde inte låta bli att ta bort pappret helt. Varför gör man så, det blir ju bara kladdigt och äckligt?
De som lever efter ovanstående devis bör taga i beaktande att beteendet faller under allmänt åtal, och straffskalan ligger någonstans på ett tvångsätande av mellan 10-15 kg margarin.
 
Man kan inte ha både ost och skinka på mackan! Om det inte är typ en baguette eller en fralla där man alltså har en bit bröd på var sida om påläggen.
Man kan inte ha två olika pålägg på en enkelmacka!! (Undantag: Varma mackor. Där osten såklart är överst.)
Grönsaker/marmelad/majonnäs etc räknas dock inte som eget pålägg, det är ett tillbehör och då måste man ha ett pålägg också.
 
Kaffet är förstört om nån häller muggen eller koppen full. Den ska vara fylld till max tre fjärdedelar. Att hälla bort det som nån hällt för mycket hjälper bara lite. Men som tur är har jag ingen som helst antydan till tvång så jag dricker ändå. Om jag är tillräckligt sugen.
 
Smöret ska vara så slätt i förpackningen att det ser ut som att man använt vattenpass varje gång man smörat en macka. Det är så pass viktigt att jag hade ett eget smörpaket hos ett ex, och nuvarande sambo har fått lära sig att göra som jag (han var ingen grävare från början heller, ska tilläggas, det hade nästan varit en dealbreaker). Och smöret måste vara Bregott.

Ballerina äts genom att man tar av ringen, gnager av fyllningen oavsett vilken del den fastnat i och sen slänger man båda kakdelarna eftersom dom är oätliga (alternativt lämnar över den del man inte slickat på till någon som gillar dom). Behöver jag säga att jag aldrig köper ballerina själv, och undviker att äta sånna i sällskap av folk där jag måste bete mig som en vuxen?
 
Nesquickpuffar (det var det där med att vara vuxen ja...) ska läggas ner i en torr skål, och sen hälls mjölken på. Annars ser man inte tydligt vilken mängd puffar det är.
Flingor däremot, läggs i efter att filen (dom äts inte med mjölk) hällts i skålen. Annars tappar dom fraset för fort.

Jag blir alltid lika förvånad när någon gör tvärt om. Vill dom få för mycket/lite puffar och mjuka flingor?
 
Det här är den bästa tråden på sååå länge! :D:up:

Jag kan sålla mig till de radikala toalettrullevändarna. Föreställ er hur JOBBIGT det är när man jobbar på ett hotell med nästan hundrafemtio rum och ungefär hälften av alla maidsen och gästerna vänder rullarna FEL väg!? O_O Man kan ju inte ens vika dem då. Hur ska gästen kunna veta att man varit där och städat?!

Smöret också, det är heligt. Aint no gropar. Jag är så glad att jag är singel.
Chipspåsarna måste öppnas från rätt ände (här i UK får folk för sig att man måste slita upp hela långsidan på påsen om man ska dela? Vad i hela firden?!)

Mackor smöras på uppsidan givetvis, annars får man mjöl i smöret.

Och ja, flingor ovanpå filen.

Aldrig grönsaker på mackor med ost om de måste förvaras längre än kanske en halvtimme innan förtäring. Finns det något äckligare än ost som blivit klibbig under gurkskivor? :crazy:
 
Vattenkranar torkar man ordentligt efter sig när man har slabbat med vatten, inga prickar/ränder efter trasan är okej.
Badrumsspegel med tandkrämsprickar behöver inte ens någon kommentar.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 839
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 334
Senast: Soapbubble
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 155
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp