Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.

tanten

Trådstartare
Jag stör mig alldeles ohyggligt på en funktion som är tänkt att hjälpa mig.
När jag ska betala i en webshop kickar datorns bankskydd in och betalningen går inte att göra.

Det är nytt. förr gick det utmärkt att betala med kort elelr bankID. Inte längre. Får göra det på jobbdatorn som inte har bankskydd.
När jag vill avsluta bankskyddet eller tillåta websidan så funkar inte avstängningen.

Jag blir GAAAAAAALEN
 
Jag stör mig som SATAN på hur DÅLIG Mamma Mia! är. Vem i helvete kan uppskatta sån här skit? Varför är så kända skådisar med i en sån dålig jävla rulle? VARFÖR TITTAR JAG PÅ SKITEN?

:arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:
 
Jag stör mig på min mans frisyr. Han har haft långt hår och någon slags man bun i några år nu men igår klippte han sig. Håret på huvudet är sparat till precis ovanför öronen och så är det rakat på sidorna jättehögt upp på skallen så att det längre håret hänger över det rakade. Bak är det rakat halvvägs upp på knoppen och så är håret klippt i en liten snibb.
Han ser ut som en blandning mellan Maud Olofsson och en rejvare. Urk.
 
När chefen ber mig skapa en bra playlist till jobbet men förbjuder mig att lägga till Bonnie Tyler. I någon form.
giphy.gif
 
14457465_1181751978530597_806084678447474268_n.jpg

Sånna här texter (finns också som "rolig kortfilm" på fb just nu). Egentligen borde man väl himla med ögonen, tänka "idiot" och sen släppa det. Men icke. Jag stör mig så pass att jag kan gå och tänka på det i flera timmar.
Det är liksom en dotter, en MÄNNISKA, det gäller. Inte nån ägodel som föräldern bestämmer över tills denne dör.
 
14457465_1181751978530597_806084678447474268_n.jpg

Sånna här texter (finns också som "rolig kortfilm" på fb just nu). Egentligen borde man väl himla med ögonen, tänka "idiot" och sen släppa det. Men icke. Jag stör mig så pass att jag kan gå och tänka på det i flera timmar.
Det är liksom en dotter, en MÄNNISKA, det gäller. Inte nån ägodel som föräldern bestämmer över tills denne dör.

Punkt fyra och nio kan jag i och för sig förstå :o men i övrigt... Blärgh!
 
Jag stör mig som SATAN på hur DÅLIG Mamma Mia! är. Vem i helvete kan uppskatta sån här skit? Varför är så kända skådisar med i en sån dålig jävla rulle? VARFÖR TITTAR JAG PÅ SKITEN?

:arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:

Jag började titta på den för ett tag sedan när den gick på tv då en person vars omdöme jag ändå litar på tycker att den är SÅ BRA. Stängde av efter typ en kvart och om den kvarten skrev jag då såhär i min blogg om vad som hände:

  • en dotter läser sin mammas dagbok
  • sagda dotter sjunger en suggestiv sång om sin mammas sexuella äventyr i ungdomen (!)
  • greker på landsbygden förlöjligas och är lite skitiga
  • brudgummen får tydligt reda på att han inte har någon talan om sitt eget bröllop...
  • ...eller om hur mycket det ska kosta
  • ...eller att pengarna han hellre hade velat lägga på att resa absolut ska läggas på bröllopet, för här ska inte resas på ett bra tag
  • singelkvinnor som inte letar sällskap måste det vara något fel på
  • brudens skönhet är intressantare än att faktiskt återse sin guddotter (eller vad hon nu är) efter massor av år

Så ja. Jag håller med dig.
 
Jag stör mig orimligt mycket på min värmepump eller snarare tillverkarna av värmepumpen just nu. Min värmepump är sex år gammal och har en orimlig mängd finesser som tillfällig lyx, comfortzoner, periodisk höjning med mera. Det enda jag vill är att den ska hålla huset någorlunda varmt och värma vatten. Efter ett åsknedslag i maj så har den bara krånglat och igår la den av igen varpå jag fick duscha kallt :arghh:
Rörmokaren som varit här ungefär varannan vecka ringde till tillverkarna då rörmokaren inte begrep varför den inte fungerade som den ska :mad:
Förklaring vi fick utav tillverkarna var att den krånglar för att den inte är uppdaterad :crazy:
"Jaha men hur ofta ska man göra det?"
"Det gör vi inte förrän den krånglar" :banghead:
Tack för det 22 momentet :rage:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp