Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad gör du för att fördriva tiden? Jag lyssnar i stort sett på ljudböcker konstant eller tittar på serier eller film :).
Lyssnar på musik och kollar på datorn. Att kolla på datorn är inte så givande hela tiden, men kommer inte på något annat att göra, förutom att äta då.
 
Det är alltid någon som gör sig illa. Den romantiska filmen innehöll överraskningseffekter och så var det ett hus som brann. Klarar inte riktigt såna saker.
Jag lovar att det finns serier där ingen gör sig illa och det inte heller sker några olyckor.

Skönlitteratur, film och serier är ett sätt att uppleva världen utan att behöva lämna sitt hem. Man får perspektiv på hur andra upplever världen och kan liksom öva på relationer fast man inte deltar själv när man ser hur karaktärer reagerar på varandra.

Olika genrer testar gränser för ens känslor (det är därför ungdomar ofta gillar skräck och action) eftersom man då kan utforska vad man känner samtidigt som man innerst inne vet att man kan stänga av om det blir alldeles för intensivt för en.
 
Jag lovar att det finns serier där ingen gör sig illa och det inte heller sker några olyckor.

Skönlitteratur, film och serier är ett sätt att uppleva världen utan att behöva lämna sitt hem. Man får perspektiv på hur andra upplever världen och kan liksom öva på relationer fast man inte deltar själv när man ser hur karaktärer reagerar på varandra.

Olika genrer testar gränser för ens känslor (det är därför ungdomar ofta gillar skräck och action) eftersom man då kan utforska vad man känner samtidigt som man innerst inne vet att man kan stänga av om det blir alldeles för intensivt för en.
Hur ska jag veta i förväg om något kommer att stressa mig eller ge mig en panikattack? Trodde ju t.ex. att den där romantiska filmen skulle vara säker, vilket den inte var. Och hur ska jag slippa den där obehagliga känslan av att tappa verklighetsförankringen?

Jag vet heller inte när jag skulle kunna ha ork att läsa eller titta på något. Det kräver så mycket koncentration. Sen vill jag inte stänga av radion heller och det kan bli störande.

Sen har jag som sagt inte intresset.
 
Hur ska jag veta i förväg om något kommer att stressa mig eller ge mig en panikattack? Trodde ju t.ex. att den där romantiska filmen skulle vara säker, vilket den inte var. Och hur ska jag slippa den där obehagliga känslan av att tappa verklighetsförankringen?

Jag vet heller inte när jag skulle kunna ha ork att läsa eller titta på något. Det kräver så mycket koncentration. Sen vill jag inte stänga av radion heller och det kan bli störande.

Sen har jag som sagt inte intresset.
Vad lyssnar du på för radioprogram/kanal?
 
Men kan du inte göra egna spotifylistor med musik du gillar? då slipper du prat, det är gratis o då är det jättekort reklam typ var 30 min (tror jag)
Spotify har slutat fungera på datorn med högtalare. Jag får bara upp en blank sida. Vet inte varför det har slutat funka. På andra datorn öppnas spotify automatiskt men har ju inte högtalare till den datorn. Den datorn står dessutom i sovrummet och den kan inte flyttas då jag inte kan dra långa kablar tvärs genom huset.
 
Spotify har slutat fungera på datorn med högtalare. Jag får bara upp en blank sida. Vet inte varför det har slutat funka. På andra datorn öppnas spotify automatiskt men har ju inte högtalare till den datorn. Den datorn står dessutom i sovrummet och den kan inte flyttas då jag inte kan dra långa kablar tvärs genom huset.
Jag har mina Spotifylistor på mobilen.
På datorn kan du ju göra youtubelistor med musik.
 
Jag har mina Spotifylistor på mobilen.
På datorn kan du ju göra youtubelistor med musik.
Det är för dåligt ljud i mobilen. Har provat att lyssna på spotify i mobilen men har då inte kunnat välja vilka låtar jag vill lyssna på.

Och till laptopen har jag riktiga externa högtalare. Vill inte byta ut det mot ett sunkigare alternativ.
 
Det känns som att den medicin du har mot din ångest inte är tillräcklig. Att vara så begränsad av ångest som du är, det är inte bra. Och du behöver inte ha det så.

Det finns medicin som du kan ta varje dag som gör att ångesten blir mer hanterlig. Försök prata med en läkare och beskriv precis hur handikappande dina symtom är.
 
Det känns som att den medicin du har mot din ångest inte är tillräcklig. Att vara så begränsad av ångest som du är, det är inte bra. Och du behöver inte ha det så.

Det finns medicin som du kan ta varje dag som gör att ångesten blir mer hanterlig. Försök prata med en läkare och beskriv precis hur handikappande dina symtom är.
Jag har ingen medicin alls i förebyggande syfte mot ångesten. Den triggas för övrigt oftast av min fobi. Mig veterligen finns det ingen medicin mot fobier.
 
Jag har ingen medicin alls i förebyggande syfte mot ångesten. Den triggas för övrigt oftast av min fobi. Mig veterligen finns det ingen medicin mot fobier.
Men visst medicinerade du stämningshöjande? De brukar oftast hjälpa även mot ångest. Jag tar tex duloxetin för stämningsläge och ångest. Tydligen hjälper det även mot covid (bonus :up:)...
 
Men visst medicinerade du stämningshöjande? De brukar oftast hjälpa även mot ångest. Jag tar tex duloxetin för stämningsläge och ångest. Tydligen hjälper det även mot covid (bonus :up:)...
Jo, låg dos stämningsstabiliserande. Den gör knappt någon skillnad på något sätt.
 
Jag har ingen medicin alls i förebyggande syfte mot ångesten. Den triggas för övrigt oftast av min fobi. Mig veterligen finns det ingen medicin mot fobier.
Men då behöver du ju diskutera det med en läkare.
Du kan inte ha det så här, att du är så väldigt begränsad av potentiella triggers att t.om tv-program och litteratur är för mycket.

När en sak börjar påverka vardagen på ett negativt sätt behöver man få medicinsk hjälp.

Det finns en hel rad olika mediciner som hjälper förebyggande mot ångest. Prata med en läkare.
 
Men då behöver du ju diskutera det med en läkare.
Du kan inte ha det så här, att du är så väldigt begränsad av potentiella triggers att t.om tv-program och litteratur är för mycket.

När en sak börjar påverka vardagen på ett negativt sätt behöver man få medicinsk hjälp.

Det finns en hel rad olika mediciner som hjälper förebyggande mot ångest. Prata med en läkare.
Det finns ingen medicin mot fobi.
Det finns ingen plan på att höja den?
Nej.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jätte konstig rubrik jag vet. För någon vecka sedan sa jag upp kontakten med min storebror efter ett jätte bråk via telefon. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 127
Senast: et_flickan
·
  • Artikel
Dagbok Jag älskar Bella, hon är en jätterolig hund! Men jag saknar så extremt mycket att ha ett litet plåster som hela tiden är med mig...
Svar
5
· Visningar
380
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 921
Senast: Nox
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 698
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp