Bukefalos 28 år!

SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Segregationen uppstår för när folk är FÖR olika o de inhemska blir i minoritet. Då blir ALLT lidande med början av språket o allt som följer.
Vem vill ha en politiker som pratar rinkebysvenska? Ingen!

Å jo det ÄR skillnad på folk o folk.

Hade vi invandring av mest asiater skulle hela vårat samhälle gynnas. Arbetsamma människor. ( Där har @sjöberga rätt i sin analys). Våra skolor gynnas av att föräldrarna har uppfostrat sina barn till att de ska studera duktigt.
Artiga är de också. Deras religioner ställer inte kvinnan åt sidan o då blir det inga sekulära problem.

Självklart ska vi ha politiker som speglar samhället, så även de som bor i Rinkeby.

Den här meningen förstod jag inte alls, kan du utveckla:
"Deras religioner ställer inte kvinnan åt sidan o då blir det inga sekulära problem."
 
tSjälva grundstenen är att lära sig det svenska språket. Det visar på vilja o ambition.
De som kommer som enstaka pratar klockren svenska med åren. Stort problem när det blir för många o svenskarna flyttar.
Dogge.. för statsminister o då pratar han rätt väl.
Skulle vilja se Rheinfeldt snacka slang. Trovärdigt? Är det såna vi ska lägga makten till?

Jg var o bowlade med 6 kvinnor från halva världen o det gick inte att föra ett vettigt samtal när de nickar fastän de inte förstår.
Inget intresse. Man förstår 1 ord av tio. Engelska kan de inte heller. Dessa jobbar, men pratar inte svenska annars o blir inte bättre.


Igår ringde jag till Apoteket o herrejösses vad illa hon pratade. Jag fick upprepa mig åtskilliga gånger. Bokstavera går inte heller när de inte känner till svenska NAMN.
Då förstog jag varför telefonkön var såå lång. Träffade på samma kvinna på Apoteket o ja jag fattar inte hur man kan ha fullgjort en utbildning o där man ska kunna hantera medicinska kunder.
Språket är A o O.
 
Senast ändrad:
Nej, det är för att 13% röstberättigade stollar röstade på ett ultrakonservativt parti med uttalad rasism och främlingsfientlighet i sitt partiprogram.
Nu är det 52,3% som vill dela upp skolan i vi och dom när det gäller olika firanden som skolan ska genomföra
 
Självklart ska vi ha politiker som speglar samhället, så även de som bor i Rinkeby.

Den här meningen förstod jag inte alls, kan du utveckla:
"Deras religioner ställer inte kvinnan åt sidan o då blir det inga sekulära problem."
Nu jädrans tar det fyr minnsan. Nu ska skutan vändas. DET KOMMER MERA.

Vill ha tak och begränsning av invandringen samt kommission utan skygglappar

"Vi föreslår därför en nationell och bred överenskommelse om hur mottagandet av flyktingar i nuläget kan begränsas efter i vilken utsträckning kommunerna kan leva upp till ett rimligt mottagande för den kvalitet vi eftersträvar på flyktingmottagande och integration."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20264942.ab
 
Eller korståg. I religion finns alltid risken för att motivera människor till dumheter, eftersom inga rationella skäl måste anföras.

Sverige är ett sekulärt samhälle och ska så förbli. Att vara rädd för religionens negativa inflytande och samtidigt hurra för konfessionella inslag i skolan är hål i huvudet.

Korståg????? Vafan har du sett något korståg sen 1100-talet?
I fallet Islam så lever dom ju på den tiden även idag. Se bara på kvinnors rättigheter, inte protesterar du vilt mot att deras föräldrar bestämmer vilken man de ska gifta sig med. Inte ett ljud kommer över dina läppar om 9-åringar som gifts bort så fort mensen börjar? Inget säger du om att grupptryck och föräldrar tvingar dem att bära sopsäckar och niqab i bland, de har inget att säga till om, i Saudi får dom inte köra bil.

Nejdå sjoberga det tiger du still om. Och bara du kan gnälla på SD så är du nöjd. Snacka om att vara enögd. Usch.
 
Korståg????? Vafan har du sett något korståg sen 1100-talet?
I fallet Islam så lever dom ju på den tiden även idag. Se bara på kvinnors rättigheter, inte protesterar du vilt mot att deras föräldrar bestämmer vilken man de ska gifta sig med. Inte ett ljud kommer över dina läppar om 9-åringar som gifts bort så fort mensen börjar? Inget säger du om att grupptryck och föräldrar tvingar dem att bära sopsäckar och niqab i bland, de har inget att säga till om, i Saudi får dom inte köra bil.

Nejdå sjoberga det tiger du still om. Och bara du kan gnälla på SD så är du nöjd. Snacka om att vara enögd. Usch.

Det protesterar jag vilt mot och stödjer de frihetskamper som pågår runt om i världen. Ett sätt att stödja dem är att med öppna armar och hjärtan ta emot människor som flyr krig och det förtryck du nämner.

Därför är det, till exempel, bra att de får komma till och uppleva hur ett sekulärt, modernt samhälle fungerar och sedan ta med sig sina erfarenheter tillbaka för att förstärka kampen för frihet. Därför är det viktigt att vi vågar stå för ett fritt, öppet, modernt och sekulärt samhälle som vill utvecklas och inte retardera till någon nostalgisk och protektionistisk dröm som nåt extremt högerparti släpat fram ur garderoben. Stå upp för vilket land och samhälle vi vill ha. Som stolta svenskar.

Att det förekommer någon annanstans än i Sverige, är inte ett motiv för mig, att vi ska sluta engagera oss eller för den delen försöka flytta problemet genom att isolera oss.
 
Korståg????? Vafan har du sett något korståg sen 1100-talet?
I fallet Islam så lever dom ju på den tiden även idag. Se bara på kvinnors rättigheter, inte protesterar du vilt mot att deras föräldrar bestämmer vilken man de ska gifta sig med. Inte ett ljud kommer över dina läppar om 9-åringar som gifts bort så fort mensen börjar? Inget säger du om att grupptryck och föräldrar tvingar dem att bära sopsäckar och niqab i bland, de har inget att säga till om, i Saudi får dom inte köra bil.

Nejdå sjoberga det tiger du still om. Och bara du kan gnälla på SD så är du nöjd. Snacka om att vara enögd. Usch.
Korstågen slutade väl på slutet av 1200talet, men drog inte Busch ut på ett korståg för ngr år sedan ?
 
Det protesterar jag vilt mot och stödjer de frihetskamper som pågår runt om i världen. Ett sätt att stödja dem är att med öppna armar och hjärtan ta emot människor som flyr krig och det förtryck du nämner.

Därför är det, till exempel, bra att de får komma till och uppleva hur ett sekulärt, modernt samhälle fungerar och sedan ta med sig sina erfarenheter tillbaka för att förstärka kampen för frihet. Därför är det viktigt att vi vågar stå för ett fritt, öppet, modernt och sekulärt samhälle som vill utvecklas och inte retardera till någon nostalgisk och protektionistisk dröm som nåt extremt högerparti släpat fram ur garderoben. Stå upp för vilket land och samhälle vi vill ha. Som stolta svenskar.

Att det förekommer någon annanstans än i Sverige, är inte ett motiv för mig, att vi ska sluta engagera oss eller för den delen försöka flytta problemet genom att isolera oss.
Ja det låter bra att stödja med andras resurser.
Vi ska naturligtvis ha ett öppet samhälle med både åsikts o religionsfrihet. Vi ska naturligtvis ha öppna gränser så både varor, tjänster ska kunna flyta fritt
Vi ska ha en verksamhet där vi antingen hjälper folk på plats eller hjälper dem här, men detta under de ekonomiska premisser riksdagen fastställer. Att som du hävda att vi är skyldiga att hålla med obegränsade resurser för detta är, för att använda dina egna ord "hål i huvudet"
Vi måste har möjlighet att själva välja vad vi vill prioritera.
 
Ja det låter bra att stödja med andras resurser.
Vi ska naturligtvis ha ett öppet samhälle med både åsikts o religionsfrihet. Vi ska naturligtvis ha öppna gränser så både varor, tjänster ska kunna flyta fritt
Vi ska ha en verksamhet där vi antingen hjälper folk på plats eller hjälper dem här, men detta under de ekonomiska premisser riksdagen fastställer. Att som du hävda att vi är skyldiga att hålla med obegränsade resurser för detta är, för att använda dina egna ord "hål i huvudet"
Vi måste har möjlighet att själva välja vad vi vill prioritera.

Nej, det är att förhålla sig till människor som flyr från krig och förtryck på det enda tänkbara sättet för en modern humanistisk stat. Inget annat.
 
Nja inte var det direkt jämförbart väl? Jag såg inga präster som döpte ovilliga saracener på någon bild.

Det är ganska jämförbart, på en del sätt. Kriget mot Irak byggdes mycket på religiös grund i USA. Barbariet mot araber som förekom, dock inte supportat av officiella kanaler, var ganska stort och otäckt.

Det är bland annat därför en sekulär stat och en religionsfrihet på riktigt, är så viktigt.
 
Nej, det är att förhålla sig till människor som flyr från krig och förtryck på det enda tänkbara sättet för en modern humanistisk stat. Inget annat.

Det hjälper inte hur humanistisk man är när logistik och ekonomi bestämmer vardagen.

Förklara hur du rent praktiskt vill skaffa fram bostäder till alla
Hur du vill skaffa fram jobb och sist men inte minst hur du vill få fram resurser till kalaset. Skattehöjningar och eller prioriteringar.
Sedan kan vi börja diskutera humanism
 
Det hjälper inte hur humanistisk man är när logistik och ekonomi bestämmer vardagen.

Förklara hur du rent praktiskt vill skaffa fram bostäder till alla
Hur du vill skaffa fram jobb och sist men inte minst hur du vill få fram resurser till kalaset. Skattehöjningar och eller prioriteringar.
Sedan kan vi börja diskutera humanism

Pågående arbete sedan många år tillbaka. Accelererat de senaste åren, men det går fortfarande att göra mycket bättre.

Vi behöver inte ens diskutera humanism - det finns ingen annan slutsats att komma till i just den detaljen. Om någon kommer hit, söker asyl efter flykt, så måste de skälen prövas och därefter, om skälen håller, ska vi givetvis på bästa sätt ta hand om vår nya medmänniska för en snabb och effektiv integration.

Det är ointressant hur vi löser det ekonomiskt. Slutsatsen är densamma. Vi kan inte sätta ett volymtak. Vi vill inte sätta ett volymtak. Vi vill vara en modern, välkomnande stat för de människor som vill bygga sina liv här. Det finns en stor majoritet för det i Sveriges riksdag.
 
Det är ganska jämförbart, på en del sätt. Kriget mot Irak byggdes mycket på religiös grund i USA. Barbariet mot araber som förekom, dock inte supportat av officiella kanaler, var ganska stort och otäckt.

Det är bland annat därför en sekulär stat och en religionsfrihet på riktigt, är så viktigt.

Å fan det var det? Jag råkade bo där då och jag påstår att du är ute och cyklar som vanligt.
9/11 var den utlösande faktorn, det har inget med Islam att göra. Det heter War on Terror det heter inte War on Islam.
Och det pågår än i dag. Faktum är att Koranen stödjer brännandet av den Jordanske piloten. Koranen 22:19.
 
Det är ganska jämförbart, på en del sätt. Kriget mot Irak byggdes mycket på religiös grund i USA. Barbariet mot araber som förekom, dock inte supportat av officiella kanaler, var ganska stort och otäckt.

Det är bland annat därför en sekulär stat och en religionsfrihet på riktigt, är så viktigt.

Nu är ju jag inte å beläst (utom när det kommer till romer för där är jag enligt Sjöberga expert (obs inte enligt mej själv men enligt sjöberga) MEN jag trodde faktiskt att kriget i Irak var pga att USA trodde de hade kärnvapen, vilket ALLA å andra sidan visste att de inte hade MEN huvudorsaken var ju oljan... Dvs PENGAR ... Inte religion... Men som sagt nu är ju jag inte expert...
 
Å fan det var det? Jag råkade bo där då och jag påstår att du är ute och cyklar som vanligt.
9/11 var den utlösande faktorn, det har inget med Islam att göra. Det heter War on Terror det heter inte War on Islam.
Och det pågår än i dag. Faktum är att Koranen stödjer brännandet av den Jordanske piloten. Koranen 22:19.

Nej, då. Det är många som gör den analysen. Sedan går det inte att jämföra på alla sätt och vis.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article11022740.ab

http://www.nytimes.com/2003/03/11/opinion/how-a-war-became-a-crusade.html
 
Nej, då. Det är många som gör den analysen. Sedan går det inte att jämföra på alla sätt och vis.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article11022740.ab

http://www.nytimes.com/2003/03/11/opinion/how-a-war-became-a-crusade.html

Det går säkert att leta upp bevis för motsatsen också om man vill. Men islam var aldrig nämnt som en motståndare enbart i det fallet Al-Quida att det senare utvecklat sig till anti-Islam är ju samma utveckling som här. Men du bodde säkert där också så du vet väl bäst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
86 973
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp