Bukefalos 28 år!

SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har ju de svaren kommit löpande och återkommande, men accepteras som vanligt inte av dem som inte ser något annat än sin Sanning. Slå av Avpixlat-filtret framför ögonen, så finns svaren där. Om du vill acceptera dem som lösningar? Det är upp till var och en att bedöma.
Så om du har svaret, haspla ur dig det då
HUR VILL DU ORDNA BOENDET ÅT CA 600 000 DE NÄRMASTE 5ÅREN?
 
Så om du har svaret, haspla ur dig det då
HUR VILL DU ORDNA BOENDET ÅT CA 600 000 DE NÄRMASTE 5ÅREN?

Vi ska bygga bostäder. Bland annat med hjälp av förenklade byggregler och omfattande statliga och kommunala satsningar. Men de flesta förslagen jag lämnat handlar om hur vi snabbar på integrationen för att snabbare skapa resurser och minimera tiden som en nyanländ är en kostnad.

600.000 är en fantasisiffra.

Och helt oavsett; så finns det inte möjlighet att sätta ett volymtak. Då får vi hitta andra ännu enklare och billigare lösningar på bostadsproblemet.
 
[QUOTE="sjoberga, post: 16830992, member: 6843för det är ju på Avpixlat och andra extremhögermedier som Sanningen finns. Det vet vi alla. För där censureras nämligen allt utom just Sanningen. Allt som inte passar censureras för att passa in i deras PK-värld. Sanningen är det enda som överlever. Ingen debatt är tillåten. Sanningen är klar. Enkelt.[/QUOTE]
VAR sker censuren?
I allt som kan bindas till rasism, islamofobiska, radikalism.....de stora skämsbegreppen som ligger i tiden.
Allt som förfular ifrågasättande. Det tar tvärstopp.
Du är ett lysande exempel, men till slut tar verkligheten över. Man kan intala sig att allt går med bara lite vilja, tills man bli blå. Man skulle aldrig i he.... te Erkänna att analysen man gjorde var FEL.
Våra barn kommer att tacka oss. Försiktighetsprincipen.
Öppenhet o åsiktsfrihet gäller inte den Heliga kon-
 
VAR sker censuren?
I allt som kan bindas till rasism, islamofobiska, radikalism.....de stora skämsbegreppen som ligger i tiden.
Allt som förfular ifrågasättande. Det tar tvärstopp.
Du är ett lysande exempel, men till slut tar verkligheten över. Man kan intala sig att allt går med bara lite vilja, tills man bli blå. Man skulle aldrig i he.... te Erkänna att analysen man gjorde var FEL.
Våra barn kommer att tacka oss. Försiktighetsprincipen.
Öppenhet o åsiktsfrihet gäller inte den Heliga kon-

På Avpixlat och andra sådana medier är censuren total. Jag vet. I det ni kallar PK-media censureras det inte och debatten är öppen.
 
42500 enligt prognos för 2015. De rymmer alltså 80-150.000 människor.

Kan vi då öka det lite med enklare regler så är det fixat.
Så under 2015 är problemet löst , men de andra 4 åren
Ska där byggas 40 000 lägenheter per år då med?
Det blir närmare 200000 lägenheter på 5 år Må de??
 
Senast ändrad:
Så under 2015 är problemet löst + att bostadsköerna är borta, men de andra 4 åren
Ska där byggas 40 000 lägenheter per år då med?

Självklart ska vi inte MINSKA bostadsbyggandet framöver. Vi behöver nog 50.000 lägenheter per år i en tioårsperiod framåt om vi ska ha en rimlig bostadsmarknad kring större orterna.
 
Vi ska bygga bostäder. Bland annat med hjälp av förenklade byggregler och omfattande statliga och kommunala satsningar. Men de flesta förslagen jag lämnat handlar om hur vi snabbar på integrationen för att snabbare skapa resurser och minimera tiden som en nyanländ är en kostnad.

600.000 är en fantasisiffra.

Och helt oavsett; så finns det inte möjlighet att sätta ett volymtak. Då får vi hitta andra ännu enklare och billigare lösningar på bostadsproblemet.

Du ser ju bara den rasistiska sidan av SD den vi andra inte ser... Vi ser den realistiska sidan... Det som ANDRA riksdagspartier numer också insett...

Men iom dina inlägg här (som du tyvärr inte är ensam om att tro) och den diskussionsnivå du ligger på... Kommer göra att SD inte kommer tappa till nästa val.. Utan såna med så naiv syn på sveriges ekonomi, gör att fler inser att för att få verklighetsförankrade människor i riksdagen så behövs SD...
 
Du ser ju bara den rasistiska sidan av SD den vi andra inte ser... Vi ser den realistiska sidan... Det som ANDRA riksdagspartier numer också insett...

Men iom dina inlägg här (som du tyvärr inte är ensam om att tro) och den diskussionsnivå du ligger på... Kommer göra att SD inte kommer tappa till nästa val.. Utan såna med så naiv syn på sveriges ekonomi, gör att fler inser att för att få verklighetsförankrade människor i riksdagen så behövs SD...

Nej, verklighetsfrånvända i den Svenska Dimman behöver vi inte fler av. Några folkpartister verkar ha irrat in i dimman idag, till exempel. Men där har jag fått besked att det finns starka krafter i partiet som står kvar på fast mark, med realistisk och humanistisk politik.

Naiv? Nej.
 
Självklart ska vi inte MINSKA bostadsbyggandet framöver. Vi behöver nog 50.000 lägenheter per år i en tioårsperiod framåt om vi ska ha en rimlig bostadsmarknad kring större orterna.

50 000 per år ? Nu ska vi se här du säger själv att vi ska ha 1% befolkningsökning... Rätta mej om jag har fel... Men innebär inte det att det krävs 90 000 bostäder i år ? = 100 000 år 2016, 110 000 år 2017 ?

Men det är med dina 1% ... MEN nu har ju ändå migrationsverket en BETYDLIGT större prognos än så... HUR LÖSER DU DEN ???
 
Vi ska bygga bostäder. Bland annat med hjälp av förenklade byggregler och omfattande statliga och kommunala satsningar.
Det där är ju BS från din sida. Byggregler ändras ju inte i år samtidigt som det väller in över gränsen. Det byggregler som ändras är byggnation längs kustnära områden och sjöar. Det är inget för invandringen. Och detta med statliga och kommunala satsningar blir ju inget av. Det är ju tommt i kassakistan har ju finansminister sagt och kommunerna har väl inte råd med satsningar när dom ska betala invandringen. Länen har ju inte ens råd med en fullgod vård
 
50 000 per år ? Nu ska vi se här du säger själv att vi ska ha 1% befolkningsökning... Rätta mej om jag har fel... Men innebär inte det att det krävs 90 000 bostäder i år ? = 100 000 år 2016, 110 000 år 2017 ?

Men det är med dina 1% ... MEN nu har ju ändå migrationsverket en BETYDLIGT större prognos än så... HUR LÖSER DU DEN ???
Det kommer inte att byggas 90 000bostäder i år som är inflyttningsklara. Det bevisas av SCB
 
Vi ska bygga bostäder. Bland annat med hjälp av förenklade byggregler och omfattande statliga och kommunala satsningar. Men de flesta förslagen jag lämnat handlar om hur vi snabbar på integrationen för att snabbare skapa resurser och minimera tiden som en nyanländ är en kostnad.

600.000 är en fantasisiffra.

Och helt oavsett; så finns det inte möjlighet att sätta ett volymtak. Då får vi hitta andra ännu enklare och billigare lösningar på bostadsproblemet.
Migrationsverket har en prognos på ca 340 000 under mandatperioden lägg sedan på ca 30% anhöriginv. så får du 442 000 lägger du sedan på ett år för att få de fem åren jag talade om så har du 552 000. Med en osäkerhet på underskattning av migrationsverket på 10% så hamnar du på fantasisiffran 600 000.

Kommentar ;)
 
Migrationsverket har en prognos på ca 340 000 under mandatperioden lägg sedan på ca 30% anhöriginv. så får du 442 000 lägger du sedan på ett år för att få de fem åren jag talade om så har du 552 000. Med en osäkerhet på underskattning av migrationsverket på 10% så hamnar du på fantasisiffran 600 000.

Kommentar ;)
Jag tror det kommer att bli så att dom där 30% aldrig får komma hit ;)
 
Jag tror det kommer att bli så att dom där 30% aldrig får komma hit ;)

Tyvärr tror jag att du har fel. Dårarna i Stockholm har beröringsskräck för ett problem som dom inte ser för det finns i mindre orter. Och mindre orter är bara intressanta under valår. Själv har dom fullt upp med att hänga på inneställen i innerstan. Titta bara på vänsterns banérförare Sjöstedt, bor på Östermalm och har sina barn i privatskola, där har vi en som står upp för de fattiga proletariatet.
 
Tyvärr tror jag att du har fel. Dårarna i Stockholm har beröringsskräck för ett problem som dom inte ser för det finns i mindre orter. Och mindre orter är bara intressanta under valår. Själv har dom fullt upp med att hänga på inneställen i innerstan. Titta bara på vänsterns banérförare Sjöstedt, bor på Östermalm och har sina barn i privatskola, där har vi en som står upp för de fattiga proletariatet.
Reglera kommer att stramas upp och nu är det sånt jävla liv i media om invandringen och att den måste begränsas så det vore konstigt om det inte bar frukt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
86 645
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp