Bukefalos 28 år!

SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det är klart Sjöberga inte bryr sej om nåt annat än det Sjöberga anser är rätt ...

Ni vet den där roliga

1 Jag har alltid rätt
2 om jag har fel gäller punkt 1
 
Det går säkert att leta upp bevis för motsatsen också om man vill. Men islam var aldrig nämnt som en motståndare enbart i det fallet Al-Quida att det senare utvecklat sig till anti-Islam är ju samma utveckling som här. Men du bodde säkert där också så du vet väl bäst.

På 2000-talet fanns både tidningar, TV och Internet, men du kanske inte minns så väl?
 
På 2000-talet fanns både tidningar, TV och Internet, men du kanske inte minns så väl?

Jag tror nog att man har bättre koll på plats än att läsa tidningar. Du tror ju på allt vad PK media skriver så det är väl fullständigt normalt för dig :) Snacka om gullible.
 
Nej du vet bäst, jämt. Trots att du inte gör det alls. Jag skulle skämmas om jag var dig

Detsamma. Och jag kan förstå om man har en så protektionistisk, ultrakonservativ, rasistisk, islamofobisk och religiös världsbild som du har att det vore ett aber att ha så moderna, liberala, humanistiska och sekulära åsikter som jag har. Understood completely. Skämmas vore väl bara förnamnet, eller hur?
 
Jag tror nog att man har bättre koll på plats än att läsa tidningar. Du tror ju på allt vad PK media skriver så det är väl fullständigt normalt för dig :) Snacka om gullible.

Ja, för det är ju på Avpixlat och andra extremhögermedier som Sanningen finns. Det vet vi alla. För där censureras nämligen allt utom just Sanningen. Allt som inte passar censureras för att passa in i deras PK-värld. Sanningen är det enda som överlever. Ingen debatt är tillåten. Sanningen är klar. Enkelt.
 
.
Vi kan inte sätta ett volymtak. Vi vill inte sätta ett volymtak. Vi vill vara en modern, välkomnande stat för de människor som vill bygga sina liv här. Det finns en stor majoritet för det i Sveriges riksdag.
Men den majoriteten har ju minska nu

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20264942.ab


Vill ha tak och begränsning av invandringen samt kommission utan skygglappar

"Vi föreslår därför en nationell och bred överenskommelse om hur mottagandet av flyktingar i nuläget kan begränsas efter i vilken utsträckning kommunerna kan leva upp till ett rimligt mottagande för den kvalitet vi eftersträvar på flyktingmottagande och integration."
 
Ja, för det är ju på Avpixlat och andra extremhögermedier som Sanningen finns. Det vet vi alla. För där censureras nämligen allt utom just Sanningen. Allt som inte passar censureras för att passa in i deras PK-värld. Sanningen är det enda som överlever. Ingen debatt är tillåten. Sanningen är klar. Enkelt.
Sanningen är den att 52,3% vill att skolan ska ha möjlighet att dela upp eleverna i vi o dom när vissa firanden ska genomföras i skolan. Som det ser ut nu så blir det lag på det och sen är det slutdiskuterat hurvida man får dela upp eller inte
 
. Få länder utanför den kristna sfären kan uppvisa ngt motstycke.

Jag kan på rak arm inte komma på något land utanför kristenheten som ens är i närheten när det gäller jämställdhet, rätt till arbete, socialt skyddsnät o.s.v . Visst det varierar med land och förutsättningar men ser man till arabvärlden som helhet så finns det inte mycket där förutom att de flesta är gigantiska bensinstationer.
 
Stora mängder människor är ingen garanti för att det ska generera stora mängder resurser, det har vi dryftat tidigare.
Från ingenting kommer ingenting, alltså måste resurser tas fram för att skapa någonting. Har vi inte dessa resurser över så måste staten antingen prioritera eller öka skatteuttaget för att få in dessa resurser, jag har för mig att det kom fram då vi dryftade detta sist. men vad som inte kom fram var, hur du skulle prioritera?

Det lbb har jag väntat förgäves i 40 + sidor nu att få svar på av sjoberga. Men på den fronten är det knäpptyst.
 
Sanningen är den att 52,3% vill att skolan ska ha möjlighet att dela upp eleverna i vi o dom när vissa firanden ska genomföras i skolan. Som det ser ut nu så blir det lag på det och sen är det slutdiskuterat hurvida man får dela upp eller inte
Sanning är inte något som han är intresserad av. Om det inte stämmer med hans egen uppfattning förstås.
 
Detsamma. Och jag kan förstå om man har en så protektionistisk, ultrakonservativ, rasistisk, islamofobisk och religiös världsbild som du har att det vore ett aber att ha så moderna, liberala, humanistiska och sekulära åsikter som jag har. Understood completely. Skämmas vore väl bara förnamnet, eller hur?
Nu var det 4 kommunalpolitiker som sa i kvällens Rapport att dom vill ha ett tak för flyktingmottagandet. Så nu börjar det även mullra ute i landet. Trycket blir ju bara värre värre på att begränsa inflödet. Det verkar som att vi har problem och inte alls är överrens om invandringspolitiken längre
 
Det lbb har jag väntat förgäves i 40 + sidor nu att få svar på av sjoberga. Men på den fronten är det knäpptyst.

Nu har ju de svaren kommit löpande och återkommande, men accepteras som vanligt inte av dem som inte ser något annat än sin Sanning. Slå av Avpixlat-filtret framför ögonen, så finns svaren där. Om du vill acceptera dem som lösningar? Det är upp till var och en att bedöma.
 
lika knäpptyst är det om dessa 52,3% som vill ge skolan möjlighet till att dela upp eleverna i vi o dom om skolan så anser när bla skolavslutning ska genomföras

Nu är det ju överhuvudtaget inte det den ändringen i skollagen handlar om. Men visst är jag stark motståndare till den förändringen som är som Sturmark sa i SVT "att gå baklänges in i framtiden".
 
Pågående arbete sedan många år tillbaka. Accelererat de senaste åren, men det går fortfarande att göra mycket bättre.

Vi behöver inte ens diskutera humanism - det finns ingen annan slutsats att komma till i just den detaljen. Om någon kommer hit, söker asyl efter flykt, så måste de skälen prövas och därefter, om skälen håller, ska vi givetvis på bästa sätt ta hand om vår nya medmänniska för en snabb och effektiv integration.

Det är ointressant hur vi löser det ekonomiskt. Slutsatsen är densamma. Vi kan inte sätta ett volymtak. Vi vill inte sätta ett volymtak. Vi vill vara en modern, välkomnande stat för de människor som vill bygga sina liv här. Det finns en stor majoritet för det i Sveriges riksdag.
"Det är ointressant hur vi löser det ekonomiskt."
Om det är ointressant hur det hela löses ekonomiskt så är det väl ointressant om det tillförs resurser överhuvudtaget.
Du har rätt att vi vill, men följdfrågan är då naturligtvis, när ska vi sluta drömma och börja ta i saken realistiskt.
Hur vill du ordna boendet? Du vill att de ska ha anständiga bostäder eller hur? så hur vill du ordna det ;)??
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
86 973
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Avmaskning trots nollat träckprov?
  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp