SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så du menar att SD är standarden för resten av Europa då har du tappat greppet totalt!
Att köra samma svar till olika personer i olika trådar verkar även det som att du bara tuggar på!

Ehh? Vad? Europa har inte tillnärmelsevis samma öppna gränser som vi har. Och de enda som ligger i närheten är Tyskland dock har dom 80 miljoner invånare.
 
Nej rasister brukar inte erkänna det!

Så du menar att SD är standarden för resten av Europa då har du tappat greppet totalt!
Att köra samma svar till olika personer i olika trådar verkar även det som att du bara tuggar på!
problemet är väl att en person, e organisation en stat kan vara protektionistiska och det är inte detsamma som om de är rasistiska.
Om en stat stänger gränsen för alla semiter och bara för dem, ja då är den staten rasistisk.
Men om staten i fråga stänger dörren för alla som inte kan försörja sig eller tillför staten i fråga resurser, då är staten bara protektionistisk och ev. främlingsfientlig.

Är EU som organisation rasistiskt ?
Knappast, det finns däremot enskilda medlemsstater man kan diskutera.
Är EU främlingsfientligt? Nej inte det heller.
Däremot så råder ingen tvekan om att EU är protektionistiskt, man handlar i egenintresse och med det bästa för sina medlemmar för ögonen.
Därför stänger man gränser för flyktingar. Därför att EU;s medlemsstater önskar det, inklusive Sverige!
Det gör Sverige till en del av EU;s protektionistiska politik.
 
Ehh? Vad? Europa har inte tillnärmelsevis samma öppna gränser som vi har. Och de enda som ligger i närheten är Tyskland dock har dom 80 miljoner invånare.
Jag skrev ett SDnegativt inlägg till corzette o Du svarar med att hänvisa till resten av Europa vet du vad du skriver
 
Måste bara dela med mig av denna debattartikel från dn. idag. Riktigt bra skrivet!


NYHETER
KULTUR
EKONOMI
”Så kan vi göra upp med SD om migrationspolitiken”
Publicerad i dag 00:40


Sverigedemokraternas Mattias Karlsson och Oscar Sjöstedt tog tillfället i akt att prata om sin kärnfråga migrationspolitiken i tisdags, innan de gav besked om att de tänkte fälla regeringens budget. ”Vi anser att partierna bör kunna samtala med Sverigedemokraterna; nuvarande isoleringsstrategi kan faktiskt till och med vara kontraproduktiv”, skriver debattörerna.


Reformer krävs. Att kategoriskt ignorera Sverigedemokraterna är att ge dem en populistisk frisedel. Nu är det dags för övriga partier att ta migrationspolitiken på allvar. Vi föreslår fyra reformer som bör diskuteras, skriver tre kristdemokrater och en centerpartist.



Sverige, med två procent av EU:s befolkning, tar emot 15 procent av de till EU ankommande flyktingarna. Under tioårsperioden 2004 och 2013 beviljades cirka 500.000 asylsökande och anhöriga uppehållstillstånd i Sverige. Det motsvarar cirka 33 genomsnittskommuner. Av dess var 160.000 asylsökande och 340.000 anhöriga. Av den senare gruppen var knappt 70.000 anhöriga till flyktingar och andra skyddsbehövande.

Trots migrations- och integrationspolitikens brister är det tyst från samtliga partier utom från Sverigedemokraterna. Ständigt upprepar de andra partierna vår humanitära plikt och vår önskan att göra maximalt, utan att beakta uppenbara problem och utan att formulera en ansvarsfull och humanitär flyktingmottagning. Enda undantag: en moderat partimotion om begränsning av anhöriginvandring.

Vi kan aldrig acceptera Sverigedemokraternas människosyn och fördomsfulla attityd mot invandrare. Vi vill inte medverka till att fler medborgare utvecklar negativa attityder till invandring på grund av att migrations- och integrationspolitiken inte fungerar. Vi måste nu skärskåda den svenska flyktingmottagningen och dess kapacitet. Att kategoriskt ignorera Sverigedemokraternas närvaro i riksdagen är att ge dem en populistisk frisedel i stället för att bekämpa deras främlingsfientlighet. Vi anser att partierna bör kunna samtala med Sverigedemokraterna; nuvarande isoleringsstrategi kan faktiskt till och med vara kontraproduktiv.

I ett första steg mot en ansvarsfull flyktingpolitik anser vi att följande fyra reformer ska diskuteras.

1. Kvotflyktingar. Om Sverige i högre grad vill framstå som reell humanitär stormakt bör vi bereda större plats åt så kallade ”kvotflyktingar” som i åratal vistats i UNHCR:s många flyktingläger. Av dessa tar vi emot 1 900 per år, bara en bråkdel av alla flyktingar som kommer till Sverige. De flyktingströmmar vi nu tar emot tränger undan mottagande av personer vars flyktingstatus är dokumenterad. Sverige ska göra en ny avvägning till förmån för så kallade ”kvotflyktingar”.

2. Flyktingar från säkra länder. Norge har minskat antalet asylsökningar genom att förklara vissa kategorier som omedelbart avslagbara med hänvisning till säkerheten i deras hemland. EU-landet Tyskland gör på samma sätt. Sverige ska följa de exemplen.

3. Falska asylskäl. Den som söker asyl utan ID-handlingar eller på falska grunder är inte sällan offer för kriminella människosmugglare. På grund av övermäktigt tryck och/eller rådande praxis accepterar Migrationsverket i stor utsträckning den berättelse som den asylsökande ger. Den prövning som görs med verkets begränsade resurser är otillräcklig. Göteborgsforskaren Rodney Åsberg beskriver i en rapport hur en del av påstått förföljda unga flyktingar i själva verket är jordägare utan giltiga asylskäl.

Vidare har en stor andel av ensamkommande flyktingbarn kommit som asylsökande till den svenska gränsen med hjälp av smugglare till vilka familjen betalat i storleksordningen över 100.000 kronor. År 2013 sökte cirka 4.000 ensamkommande flyktingbarn asyl i Sverige. Det är mest i hela EU. Enligt prognosen beräknas 8.000 ensamkommande barn söka asyl under 2015.

Redan nu lägger EU ner mycket energi på det gemensamma asylsystemet. Sverige bör öka trycket på att finna lagliga asylvägar till EU. Samtidigt skall vi på hemmaplan förse Migrationsverket med resurser och metoder för att avvisa de asylsökande som på falska grunder undantränger mottagande av förföljda och som därigenom missbrukar vår flyktingmottagning.

4 Anhöriginvandring. I alliansens och Miljöpartiets uppgörelse om anhöriginvandring (som Socialdemokraterna nu anslutit sig till) ingår att de som kommit till Sverige ska klara sin egen försörjning. Innan hans eller hennes anhöriga får komma hit. Överenskommelsen undantar barnfamiljer, flyktingar som kommit hit genom Genevekonventionen och ensamma flyktingbarn. Det har visat sig att mindre än en procent av fallen beviljas återförening med uppfyllda försörjningskrav. På denna punkt bör Sverige skärpa försörjningskravet. En något senare återförening kan därigenom ske med bättre framtidsförutsättningar.

Flyktingmottagning ingår som en del i migrations- och integrationspolitiken. Det råder bred samsyn om att arbete, språk och bostad är viktiga förutsättningar för de nyanländas goda och snabba integration. Utan inbördes rangordning listar vi här några mer allmänpolitiska förslag som bör leda till bättre förutsättningar i vardagen för alla som lever och verkar i Sverige.

Validering av examina avseende kvalificerade yrkeskategorier måste kunna ske snabbare än i dag; invandrare i olika professioner ska snabbare komma i arbete efter ev. kompletteringar.

• Svenska för invandrare (SFI) ska i möjligaste mån vara mer arbetsplatsanknutet.

• Reformera LAS för att främja ökad rörlighet på arbetsmarknaden.

• Pröva tillåten lägre minimilön i enlighet med Konjunkturinstitutets bedömning.

• Stimulera existerande invandrargruppers biträde till nyanlända fränder, enligt de modeller som tillämpas i USA, England och Kanada.

• Främja civilsamhällets insatser. Exemplet ”Invitationsdepartementet” visar på hur svenskar inspireras att bjuda hem invandrare på en måltid, eller tvärtom, samt mentorsystem som engagerar äldre svenskar och (unga) invandrare.

Vi uppmanar partiledningarna att släppa tabubeläggning av kritiska frågeställningar om svensk migrations- och integrationspolitik – lämna inte populism i fred. Välkomna i stället era riksdagsledamöter att ta sig an landets möjligheter som invandring alltid utgjort.

Rasmus Rasmusson, ambassadör, f d ordförande i Kristdemokratiskt Internationellt Centrum
Staffan Danielsson, f d C-riksdagsledamot och samhällsdebattör
Annelie Enochson, f d KD-riksdagsledamot
Rolf Åbjörnsson, advokat, f d
 
Nu ökar antalet rasister och fascister i Sverige!

http://touch.metro.se/nyheter/efter-regeringskaoset-sd-nara-18-procent/EVHnle!x15Xk3IDeIu4c/

SD får nästan 18% enligt den här undersökningen.

Vad tror ni?
Står sig väljarstödet ända in i mars?
Kan det t o m öka?

Personligen tror jag på en tillbakagång när krutröken lagt sig.

En reflektion efter att ha sett bla. Suzanne Osten upprepade mantra om rasism och fascism från terrassen i Svt's debattprogram i veckan.
Ingen lyssnar på en "rasistvrålare" längre.

När jag var yngre gav ord som rasist och nazist mig kalla kårar utmed ryggraden.

Rasistvrålarna har lyckats devalverade orden, de har urholkat dom.
Numera rinner sådana ord som vatten genom fingrarna.

När man finner rasism i allt.
Nu senast var det Börje Salming -i en hyllning till Sitting Bull- som fick smaka på den verbala rasistpiskan.

Ingen framgångsrik strategi om man vill hindra SD har det visat sig.
Lik förbannat gör Andersson och Löfven samma misstag.
Efter deras fascistanklagelser ökade väl SD någon procentenhet till...
 
Nu ökar antalet rasister och fascister i Sverige!

http://touch.metro.se/nyheter/efter-regeringskaoset-sd-nara-18-procent/EVHnle!x15Xk3IDeIu4c/

SD får nästan 18% enligt den här undersökningen.

Vad tror ni?
Står sig väljarstödet ända in i mars?
Kan det t o m öka?

Personligen tror jag på en tillbakagång när krutröken lagt sig.

En reflektion efter att ha sett bla. Suzanne Osten upprepade mantra om rasism och fascism från terrassen i Svt's debattprogram i veckan.
Ingen lyssnar på en "rasistvrålare" längre.

När jag var yngre gav ord som rasist och nazist mig kalla kårar utmed ryggraden.

Rasistvrålarna har lyckats devalverade orden, de har urholkat dom.
Numera rinner sådana ord som vatten genom fingrarna.

När man finner rasism i allt.
Nu senast var det Börje Salming -i en hyllning till Sitting Bull- som fick smaka på den verbala rasistpiskan.

Ingen framgångsrik strategi om man vill hindra SD har det visat sig.
Lik förbannat gör Andersson och Löfven samma misstag.
Efter deras fascistanklagelser ökade väl SD någon procentenhet till...

Ja det är ett problem att ordet rasist används så lättvindigt att ingen längre bryr sig.
 
Nu förtiden räcker det att man i stort sätt nämner att man vill se över antalet asylsökande och invandringen för att klassas som en riktig rasist.
 
Nu förtiden räcker det att man i stort sätt nämner att man vill se över antalet asylsökande och invandringen för att klassas som en riktig rasist.

Hur ska vi kunna se över antalet asylsökande menar du? Har vi makt att stoppa konflikterna i Syrien? Kan vi avsätta diktatorer i fjärran länder? Det är vad som styr antalet asylsökande. Inte fria fantasier från @linoda i sitt trygga vardagsrum i konungariket Sverige. Det är inte rasism men en stor oförståelse för verkligheten.
 
@sjoberga

Folk skriker rasist till en om man bara nämner att man vill att politikerna ska ta upp asylinvandring och invandring. Varför har SD
ökat så mycket? Börjar de
andra partierna diskutera
frågan så tror jag inte SD
ökar så mycket mer. Det är vad jag tror och hoppas iaf!
Vad tror du? Ska vi fortsätta
på samma spår som förut
eller ta debatten mot SD?
Vad blir bäst, att totalt
ignorera eller ta debatten?
 
@sjoberga

Folk skriker rasist till en om man bara nämner att man vill att politikerna ska ta upp asylinvandring och invandring. Varför har SD
ökat så mycket? Börjar de
andra partierna diskutera
frågan så tror jag inte SD
ökar så mycket mer. Det är vad jag tror och hoppas iaf!
Vad tror du? Ska vi fortsätta
på samma spår som förut
eller ta debatten mot SD?
Vad blir bäst, att totalt
ignorera eller ta debatten?

Debatten har varit i full gång i många år. Många partier ser integrationspolitiken som mycket viktig och arbetar stenhårt med frågorna.

Vi ska aldrig någonsin debattera utifrån SDs skeva verklighetsbeskrivning.
 
@sjoberga

Folk skriker rasist till en om man bara nämner att man vill att politikerna ska ta upp asylinvandring och invandring. Varför har SD
ökat så mycket? Börjar de
andra partierna diskutera
frågan så tror jag inte SD
ökar så mycket mer. Det är vad jag tror och hoppas iaf!
Vad tror du? Ska vi fortsätta
på samma spår som förut
eller ta debatten mot SD?
Vad blir bäst, att totalt
ignorera eller ta debatten?

Vi har sett effekten i våra grannländer av att betrakta främlingsfientliga högerpartier som ett vanligt parti. Katastrof.
 
Vi har sett effekten i våra grannländer av att betrakta främlingsfientliga högerpartier som ett vanligt parti. Katastrof.
Och här ser vi motsatsen då?
Snacka om att Lövfen har spelat SD i händerna, senaste POL. över 17%
När ska man inse att bakgårdstaktik bara gynnar dem?
Ta in SD i debatten, se på dem som ett parti bland andra och genomlys deras hela program istället för att falskeligen anklaga dem för att vara fascister, Opportunister, JA, protektionister, JA främlingsavvisande JA. Men partiet är varken fascistiskt eller rasistiskt.
Genom att anklaga dem för det så vinner de ju fler anhängare
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Smoothi
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 756
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 885
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 967

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp