Bukefalos 28 år!

SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men.. har det inte varit så vid de senaste valen med?
En röst på SD = minskad invandring?
Så på vilket sätt skulle det vara ngt nytt.
I stort sett varje valtal både 2010 och 2014 handlade till största delen om invandringen och dess följdverkningar på det svenska samhället. Vad nytt ska man tillföra i talen i mars då?
Han kan lika gärna bli sjukskriven något år. Inte helt ovanligt med den diagnosen. Frånsett politiken tycker jag Jimmie har gjort ett bra arbete.
Men chansen finns. Nu var han väl sjukskriven januari ut. Så vi får väl se vad tiden har att komma med. Men jag bara varnar. Blir han friskförklarad så räkna med att han gör comback och att SD kommar att basunera ut det i direktsänt TV
 
Man kommer ha ett fullt valprogram i mars också, trots det så kommer man alltså att dra de förra valens floskler i repris. ;)
Inget fullt valprogam bara Minska invandring högs upp på pappret sedan är resten av pappret tomt o vitt. Det var iaf vad SD aviserade på gårdagens presskonference
 
Det vet man aldrig. Problematiken brukar tendera att gå i skov så att han skulle vara åter i politiken inom kort ser jag som rena spekulationer.
Efter vad jag sett de senaste dagarna kommer SD klara sig bra med ställföreträdande i annat fall blir det två riktigt vassa parhästar.
Sker det inte inför omvalet kan de två tillsammans bli riktigt "farliga" 2018.
Om Jimmie vill och anser sig frisk så kommer han tillbaka o leder partiet vilket blir en boost. Det är ju också ställföreträdandes önskemål att Jimmie ska komma tillbaka o leda partiet
 
Bra ;) eftersom de flesta prioriterar andra frågor i sina val till riksdagen
Men detta är inte intressat. Både Lövet o Alliansen säger ju att dom går till val på den budget som dom hade uppe till omröstning igår. Väljarna vet ju redan det innehållet och tjatar dom om det så blir det ointressant
 
Javisst. Majoriteten röstade ju för alliansens budget.
Nä. Om det var meningen så hade Lövet aldrig utlyst extraval. Då hade han ju accepterat att regera med Alliansens budget rakt igenom. Nu behöver han ju bara göra det i några månader
 
Han kan lika gärna bli sjukskriven något år. Inte helt ovanligt med den diagnosen. Frånsett politiken tycker jag Jimmie har gjort ett bra arbete.
Nu kör ju SD:s partiledning och Söder en liten teasare o säger att det finns chans att Jimmie gör comeback lagom till valrörelsen. Givetvis kommer det att ske i flagrand finale där man kallar media till presskonferance precis som den i förrgår när man skulle avslöja hur man skulle rösta i riksdagen. Då hade man 60min egen tid i direktsänd SVT för gratis publicering av sin politik utan att få någon kritik
 
Jag kan vara tydlig; Mattias Karlsson är betydligt mer öppet människofientlig än Åkesson var under de senaste åren.

och nu vet vi vilka SD-s sympatisörer är..


I jämförelse med övriga partiers väljare framstår SD-väljarna som extrema i sin intolerans och främlingsfientlighet.

Vår studie uppmärksammar således två viktiga förhållanden: (1) Det som är utmärkande för SD-väljarna är deras extremt intoleranta och främlingsfientliga attityder och (2) att SD-väljarna inte skiljer sig nämnvärt från övriga väljare vad gäller missnöje med det politiska etablissemanget.

http://www.dn.se/debatt/det-ar-framlingsfientlighet-som-utmarker-sds-valjare/
 
och nu vet vi vilka SD-s sympatisörer är..


I jämförelse med övriga partiers väljare framstår SD-väljarna som extrema i sin intolerans och främlingsfientlighet.

Vår studie uppmärksammar således två viktiga förhållanden: (1) Det som är utmärkande för SD-väljarna är deras extremt intoleranta och främlingsfientliga attityder och (2) att SD-väljarna inte skiljer sig nämnvärt från övriga väljare vad gäller missnöje med det politiska etablissemanget.

http://www.dn.se/debatt/det-ar-framlingsfientlighet-som-utmarker-sds-valjare/
Man känner igen de intoleranta vibbarna, nästan de samma som V uppvisar mot privat företagande;)
 
En tillbakablick:

  • Löfven håller tillsammans med V en presskonferens om vinster i välfärden med ett tonläge som andas mer kommunism än medborgarinflytande.
  • Enligt anvisning från V lägger Löfven fram en proposition om slopat vårdval, som sågas av Lagrådet och återkallas.
  • Regeringen lovar att friskoleöverenskommelsen ska ligga fast, sedan gör den inte det.
  • Byggandet av Förbifart Stockholm läggs på is till 1 maj 2015. S ger en beskrivning av konsekvenserna av beslutet. MP en annan.
  • Regeringen öppnar genom ett regeringsbeslut för en stängning av Bromma flygplats, när över 20 procent av kontraktstiden återstår.
  • Utrikesminister Margot Wallström uttrycker sig oförsiktigt om svenska folkets rädsla för Vladimir Putin. Regeringen stänger dörren till Nato. Och beslutar att erkänna Palestina som stat utan att först ta upp det i Utrikesnämnden.
  • Stefan Löfven visar dåligt handlag inför sitt första toppmöte i Bryssel och orsakar förvirring i riksdagens EU-nämnd.
  • Socialdemokraterna bjuder på eget bevåg in MP till den blytunga Pensionsgruppen, där alliansen och S har gått ed på att vara överens om vartenda kommatecken som rör arbetet med pensioner.
  • Finansminister Magdalena Andersson svartmålar mot bättre vetande svensk ekonomi och upprepar orimliga utsagor hela hösten.
  • Marginalskatterna höjs i S–MP-budgeten trots att de lovat att inte höja skatten på arbete och trots att det inte skulle ge några extra statsinkomster att tala om.
En minneslista när Stefan Löfven skyller kaoset på alliansen.
 
och nu vet vi vilka SD-s sympatisörer är..


I jämförelse med övriga partiers väljare framstår SD-väljarna som extrema i sin intolerans och främlingsfientlighet.

Vår studie uppmärksammar således två viktiga förhållanden: (1) Det som är utmärkande för SD-väljarna är deras extremt intoleranta och främlingsfientliga attityder och (2) att SD-väljarna inte skiljer sig nämnvärt från övriga väljare vad gäller missnöje med det politiska etablissemanget.

http://www.dn.se/debatt/det-ar-framlingsfientlighet-som-utmarker-sds-valjare/
Nu vill jag bjuda golit på en öl och säga att man behöver inte sitta i regeringen för att få bestämma hur Sverige ska styras. Nu ger ger vi artigt Lövet den budget som Riksdagen godkände igår och påtalar att Lövet går i Alliansens ledband. Skål på dig golit
smiley-eatdrink004.gif
å så skrattar vi lika mycket som LO :rofl:
 
Nu sitter jag och kollar på just SDs hemsida...

Det här gick de på val i höstas men det här är det uppenbarligen ingen här som läst ? För det här kan nog de mesta här inne skriva under på ?

http://sverigedemokraterna.se/wp-content/uploads/2013/08/inriktningsprogram_djurskydd.pdf

Jag kan ju inte svara för andra, men för egen del spelar det absolut ingen roll om SD vill skärpa djurskyddet, så länge de har de tankar de har om invandring finns det ingenting som försvarar en röst på dem.
 
Jag kan ju inte svara för andra, men för egen del spelar det absolut ingen roll om SD vill skärpa djurskyddet, så länge de har de tankar de har om invandring finns det ingenting som försvarar en röst på dem.

För dej nej... Men för mej som röstar på dem så innebär det ju att jag ser jag det enbart som att de har fler bra ideer. Och ja jag anser att vi borde minska "invandringen" (då även flyktingar) ... Så ja jag står mer och mer bakom deras politik =)
 
För dej nej... Men för mej som röstar på dem så innebär det ju att jag ser jag det enbart som att de har fler bra ideer. Och ja jag anser att vi borde minska "invandringen" (då även flyktingar) ... Så ja jag står mer och mer bakom deras politik =)

Ja, står man bakom deras flyktingpolitik är det ju en sak, jag tyckte att det lät på dig som att alla borde rösta på SD om man vill ha en skärpt djurskyddslag, det var det jag reagerade på. Sen vet jag inte hur mycket utrymme den frågan har fått? Har de lämnat någon motion om detta?
 
Så då tycker du att jag skall ta rasismen på köpet?

Många här undrade om vi "inte rasister" stod bakom mer av SDs politik... Svar JA jag står bakom mer av SDs politik än "bara" besparingarna de innebär att minska invandringen.

hur du röstar och väljer är väl ändå helt upp till dej ? Du kallar SD rasistiskt det gör inte jag !
 
Många här undrade om vi "inte rasister" stod bakom mer av SDs politik... Svar JA jag står bakom mer av SDs politik än "bara" besparingarna de innebär att minska invandringen.

hur du röstar och väljer är väl ändå helt upp till dej ? Du kallar SD rasistiskt det gör inte jag !
Nej rasister brukar inte erkänna det!
Stanna då i Sverige. För i resten av Europa tycks det vara rasismen som regerar. Enlig dig.
Så du menar att SD är standarden för resten av Europa då har du tappat greppet totalt!
Att köra samma svar till olika personer i olika trådar verkar även det som att du bara tuggar på!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 219
Senast: Smoothi
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 958
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 258
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 365

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp