SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Misstänker man tillexempel svartjobb kan man sätta personen på en praktik så man ser om hen går som hen ska, vilket kan vara svårt om man samtidigt jobbar svart.
Var finns då dessa praktikanter?
Menar du att regeringen ljuger om livslångt bidragsberoende.?
Kräver man betyg o närvarointyg av SFI?

Jag or forfarande övertygad om att en praktik på arbete i grupp ger avsevärt större lärdom i Svenska. För 15 år sedan fick vi EN kvinna på mitt arbete o efter det... Aldrig. Fastän vi säkerställde att hon förstog o kunde göra sig förstådd- på riktigt.
Arbetsförmedling en tror jag betalade för det. Tycker nog inte att de ska stå för det, men slut samma. Det funkade:)
 
Varför ska asylinvandrare helt plötsligt bo själva i stora lägenheter, när de i praktiken idag bor väldigt trångt?
Ja varför? de gör det idag därför att de är tvungna, de kommer att göra det i morgon med för att de fortfarande är tvungna, men det verkar ju vara ok för somliga, 10 till 15 pers i en tvåa ;)
 
Ja varför? de gör det idag därför att de är tvungna, de kommer att göra det i morgon med för att de fortfarande är tvungna, men det verkar ju vara ok för somliga, 10 till 15 pers i en tvåa ;)

Men titta. Då har ni ju haft fel hela tiden som säger att det inte finns eller går att skapa bostäder. Med snittet 10 per lägenhet räcker de påbörjade lägenheterna under 2015 till nästan en halv miljon människor.

Och nej, jag tycker inte att det är tillräckligt bra. Det är ju därför jag är så positiv till förslag som ska öka byggandet rejält.

Det kommer fortfarande vara bättre att vara trångbodd några år i Sverige, än att dö i kriget i Syrien, eller bo i tältläger i Libanon.
 
USA bygger sin utrikespolitik på en strategi för unilateral världsdominans och inte på religiösa grunder. Oljan i Mellanöstern beskrevs 1945 av US Department of State som en "stupendous source of strategic power and one of the greatest material prizes in world history". Lika sant då som under Irakkriget.

Det görs olika analyser i den frågan och det är också väldigt olika hur olika överbefälhavare i USA använt religionen som drivande faktor för krigsbeslut. Mer eller mindre.

USA är ett ganska otäckt samhälle till vissa delar, med en hög grad av det vi skulle kalla kristna högerextremister. Ibland är de nära makten, ibland lite längre ifrån.
 
Nu läser du som sjöberga. Jag skrev Tiggande missbrukare.
Redovisa sökta jobb?
De finns möjligen i samma skrollor som alla de invandrare som bott här i 20+ år o aldrig arbetat. det finns fakta om det. Permanent bidragsberoende. Det blir billigare att bara Ge dem pengarna, utan att ta reda på om de jobbar svart. Uppgivna socialanställda.
Samma sak sker nu på Migrationsverket när det är kvantitet som går i första hand. Om man ska klara av x antal ansökningar per dag där man i nästan vart fall måste idka internationellt detektivarbete som kräver Lång handläggningstid samt svårt satt identifiera personerna är det orealistiskt att kunna vara säker. Då friar man istället.
Ja man begär in närvaro från SFI och kan göra avdrag vid ogiltig frånvaro. Likså att man kan få praktik via skolorna, arbetsförmedlingen tex "jobbsvenska" där man både praktiserar och lär sig svenska, andra arbetsmarknadsprojekt eller (i mer sällsynta fall) praktik fixad direkt genom socialtjänsten utan att gå genom samverkans partners.

Man kan helt avslå försörjningsstödet om någon tex inte följer planen med Arbetsförmedlingen.

Att det finns områden där det långsiktiga bidragsberoendet ökar är en betydligt större och mer komplex fråga än att man inte skulle kontrollera närvaron på SFI.

Jag jobbar för övrigt med det här, i en av de största socialkontoret i sverige. I ett av de mest socialt utsatta områdena.
 
Senast ändrad:
Men titta. Då har ni ju haft fel hela tiden som säger att det inte finns eller går att skapa bostäder. Med snittet 10 per lägenhet räcker de påbörjade lägenheterna under 2015 till nästan en halv miljon människor.

Och nej, jag tycker inte att det är tillräckligt bra. Det är ju därför jag är så positiv till förslag som ska öka byggandet rejält.

Det kommer fortfarande vara bättre att vara trångbodd några år i Sverige, än att dö i kriget i Syrien, eller bo i tältläger i Libanon.
Javisst och har du ett snitt på 20 så räcker de till dubbelt så många!

Men det är ju trevligt att du äntligen inser att byggandet inte räcker, En trea är väl avsedd för max 4 personer och varför ska vi anpassa oss efter tredje världens trångboddhet? Eller menar du på allvar att vi ska diskriminera flyktingarna, tvinga dem att på 10 i en trea mens medelsvensson bor 4?
 
Det görs olika analyser i den frågan och det är också väldigt olika hur olika överbefälhavare i USA använt religionen som drivande faktor för krigsbeslut. Mer eller mindre.

USA är ett ganska otäckt samhälle till vissa delar, med en hög grad av det vi skulle kalla kristna högerextremister. Ibland är de nära makten, ibland lite längre ifrån.
Religion har väl alltid används som bränsle i krig. För Gud och för fosterland har väl devisen alltid varit, Tom. Stalin kröp ju till korset ner Hitler flåsade honom i nacken.

Du har rätt i att det finns extrema rörelser i USA. Man samtidigt måste man erkänna att USA är ett av de få länderna i väldet där religionsfrihet och yttrandefrihet verkligen betyder just det. I Sverige existerar ju en viss åsiktskontroll (liksom i USA) och åsiktsbekämpning(Vilket det inte gör i USA).
 
Totalt antal påbörjade lägenheter (det är exklusive egnahem).
Men dom bostäderna är inte avsedda för invandrarna eller asylsökande. Var ser du det nånstans. Källa tack men inte från dig för du vet inte det. Nu menar jag riktig trovärdig källa.

Hur många av dom 42000 bostäder som ska på börjas är avsedda för invandrare och asylsökande
 
Vad bra. Där kom ditt erkännande att det inte finns bostäder till dom för dom får bo trängre än vi. Vi o dom alltså

Finns det inte bostäder för att de tillfälligt får bo trängre än det svenska genomsnittshushållet? Nu börjar du ta priser i konstiga slutsatser.
 
Men dom bostäderna är inte avsedda för invandrarna eller asylsökande. Var ser du det nånstans. Källa tack men inte från dig för du vet inte det. Nu menar jag riktig trovärdig källa.

Hur många av dom 42000 bostäder som ska på börjas är avsedda för invandrare och asylsökande

Det spelar ju ingen roll. Om bostadskapaciteten ökar med 42500 bostäder, så gör den ju det. Om du flyttar in i en av de nya, så blir din gamla ledig.

Och eftersom befolkningstillväxten är helt avhängig invandring, så är det bara om den är väsentlig, som det behövs bostäder så länge målet är att inte göra bristen större än idag.
 
Javisst och har du ett snitt på 20 så räcker de till dubbelt så många!

Men det är ju trevligt att du äntligen inser att byggandet inte räcker, En trea är väl avsedd för max 4 personer och varför ska vi anpassa oss efter tredje världens trångboddhet? Eller menar du på allvar att vi ska diskriminera flyktingarna, tvinga dem att på 10 i en trea mens medelsvensson bor 4?

Menar du på allvar att du ska skicka tillbaka en människa till krig och förtryck istället för att erbjuda tillfälligt trångbodd bostad? Att se det som ett hinder för att ge en människa en fristad, är nog det mest byråkratiska svepskäl jag fått på ett tag. Du kan ju fråga vederbörande vilket denne föredrar?
 
Lyfter man näsan över den här ankdammen så ser man att i stort sett alla partier, möjligtvis med V undantaget inser problematiken och börjar diskutera det hela.
Till och med volymfrågor börjar dyka upp hos de gamla etablerade partierna.
Just så som jag beskrev att det skulle göra. Riksdagen drar sig åt SD;s håll.

Självklar kan det vara motiverat att låna pengar för att dra igång bostadsbyggande i stor skala.
Detta skapar ju både arbete, efterfrågan och ett varaktigt värde i samhället.
Men att föreslå detta och samtidigt hävda att det inte innebär en ekonomisk belastning är förvånansvärt naivt.

Infrastruktur och bostäder det är ju av tradition områden där staten står för kostnaderna, direkt eller indirekt.

Det är i alla fall bättre än att låna till konsumtion.

Och Asylhanteringen är tvivelsutan konsumtion, liksom sjukersättningen är det. Och dessa två poster är väl de poster som ökat mest det senaste året.
 
Menar du på allvar att du ska skicka tillbaka en människa till krig och förtryck istället för att erbjuda tillfälligt trångbodd bostad? Att se det som ett hinder för att ge en människa en fristad, är nog det mest byråkratiska svepskäl jag fått på ett tag. Du kan ju fråga vederbörande vilket denne föredrar?
Enligt de regler vi ratificerat får vi inte skicka tillbaka en asylsökande till en krigszon.
Men det är intressant att du nu öppnar för det jag tidigare föreslagit. Nämligen avsevärda standardsänkningar för dem som kommer.
Och då kommer det per automatik att söka sig färre hit.
 
Menar du på allvar att du ska skicka tillbaka en människa till krig och förtryck istället för att erbjuda tillfälligt trångbodd bostad? Att se det som ett hinder för att ge en människa en fristad, är nog det mest byråkratiska svepskäl jag fått på ett tag. Du kan ju fråga vederbörande vilket denne föredrar?
Här skickar vi tillbaka dom för nu har folk runtomkring tröttnat

http://www.unt.se/uppland/uppsala/mote-i-funbo-om-problemen-pa-buss-809-3583491.aspx
 
Lyfter man näsan över den här ankdammen så ser man att i stort sett alla partier, möjligtvis med V undantaget inser problematiken och börjar diskutera det hela.
Till och med volymfrågor börjar dyka upp hos de gamla etablerade partierna.
Just så som jag beskrev att det skulle göra. Riksdagen drar sig åt SD;s håll.

Självklar kan det vara motiverat att låna pengar för att dra igång bostadsbyggande i stor skala.
Detta skapar ju både arbete, efterfrågan och ett varaktigt värde i samhället.
Men att föreslå detta och samtidigt hävda att det inte innebär en ekonomisk belastning är förvånansvärt naivt.

Infrastruktur och bostäder det är ju av tradition områden där staten står för kostnaderna, direkt eller indirekt.

Det är i alla fall bättre än att låna till konsumtion.

Och Asylhanteringen är tvivelsutan konsumtion, liksom sjukersättningen är det. Och dessa två poster är väl de poster som ökat mest det senaste året.

Jag har varit i kontakt med partiets ledning som svurit sig fria från de senaste idiotierna. Intern konflikt pågår. Men de som tagit sig in i den Svenska Dimman får nog byta parti framöver eller göra avbön.

Men jag ska ge dig rätt. Jag hade aldrig trott att det skulle hända i det partiet. Eftersom det är helt på tvärs mot grundtankarna i partiet.
 
Jag har varit i kontakt med partiets ledning som svurit sig fria från de senaste idiotierna. Intern konflikt pågår. Men de som tagit sig in i den Svenska Dimman får nog byta parti framöver eller göra avbön.

Men jag ska ge dig rätt. Jag hade aldrig trott att det skulle hända i det partiet. Eftersom det är helt på tvärs mot grundtankarna i partiet.
Så du menar att partipiskan viner?
Tja i ett parti som inte är öppet för interna diskussioner så kanske ättestupan väntar (4% regeln ) ;)

För i den verkliga politiska världen gäller 2 regler.
1 man skapar sig en politisk ideologi
2 man anpassar den till den verklighet vi lever i

Och verkligheten är att valmanskåren driver partierna i riktning mot det för tillfället starkaste ytterlighetspartiet.
 

Låt migrationsverket köpa in utrangerade färjor.
Ankra upp på redden utanför ngn svensk hamn så att man med lejdbåtar kan köra ut dem som ska avvisas.
När sedan båten är full avgår hon med destination Suez. Därifrån kan man sedan flyga över dem som inte ska till Somalia.
Sedan kan båten gå ner till Somalia. Där tar kaparna hand om båten på bästa sätt. Besättningen slår av motorer och kastar ankar straxt innan och flygs från fartyget med medhavd helikopter.

;) Lite överdrivet men...
 
Så du menar att partipiskan viner?
Tja i ett parti som inte är öppet för interna diskussioner så kanske ättestupan väntar (4% regeln ) ;)

För i den verkliga politiska världen gäller 2 regler.
1 man skapar sig en politisk ideologi
2 man anpassar den till den verklighet vi lever i

Och verkligheten är att valmanskåren driver partierna i riktning mot det för tillfället starkaste ytterlighetspartiet.

Man kan inte anpassa sig till rasism och främlingsfientlighet och finnas kvar. Då kan man lika gärna ansluta sig till den Svenska Dimman.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
86 366
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp