Bukefalos 28 år!

SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Det är inget att spilla krut på,politisk smutskastning.
Ändamålet helgar medlen Pk-kollektivet mot fritänkare.
Skulle du kalla dig rasist, eller anser du bara rent allmänt att rasister är fritänkare?

Nyfiken fråga.
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Klart du får ha en åsikt och självklart får du uttrycka den!
Men vill du göra det anonymt så gör inte det med din egna arbetsmail!
Så korkat att det inte finns.
Hm rätten att hänga ut någon, hör alltså ihop med dennes IQ?
Intressant:D

Naturligtvis får vederbörande skylla sig själv.

Men man bör vara medveten om att det finns en orsak till att din åsikt ska kunna vara anonym, tom lagskyddad vid allmänna val.....
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Det här mönstret som vi ser, där folk är väldigt snabba att försvara rasisterna, är minst lika skrämmande som de rasistiska uttalandena. Jag fattar inte vad det är som gör att det är så brådskande och viktigt för så många att försvara rasister och rasism.

Du är inne på fel spår, De flesta försvarar rätten att folk ska få ha sina åsikter .

Folk SKA få ha rätt att ha helkorkade åsikter, det spelar ingen roll om de är fascister eller kommunister. Hur blåsta de än är så har de en grundlagsskyddad rätt som alla med en demokratisk inställning till politik ställer sig bakom;)
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Fast det är en jätteskillnad på att försvara idén och att försvara möjligheten att framföra den. Som jag ser det är det det förra som Petruska reflekterat över.
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Expressens ledarskribent skriver idag: Och man häpnar faktiskt när man läser. Det hat som forsar ur dessa blondlagda svenskar tycks vara bottenlöst.

Hon har helt rätt. Om man skiter i allting annat och bara läser det de faktiskt skrivit så är det fullständigt häpnadsväckande. Och skrämmande. Och det visar exakt var fokus i debatten måste vara. Det de skriver är helt enkelt inte klokt!

:bow::bow:
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Fast det är en jätteskillnad på att försvara idén och att försvara möjligheten att framföra den. Som jag ser det är det det förra som Petruska reflekterat över.

Och det faktum att så många tycks vara så ivriga att försvara just rätten att framföra just rasistiska idéer.

Trots att den rätten - inom lagens råmärken - inte är hotad.

Jag tror helt enkelt inte på att det är på grund av varm iver att skydda yttrandefriheten som de här försvararna håller på. Om det verkligen var yttrandefriheten de värnade så om, så finns det väldigt många saker som inte ges någon plats alls i de offentliga samtalen. Där borde i så fall engagemanget för yttrandefriheten ligga, om det nu hade varit det som är drivkraften. Rasistiska åsikter hör inte till det som inte får eller tar plats.
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Fast det är en jätteskillnad på att försvara idén och att försvara möjligheten att framföra den. Som jag ser det är det det förra som Petruska reflekterat över.

Folk SKA få ha rätt att ha helkorkade åsikter, det spelar ingen roll om de är fascister eller kommunister. Hur blåsta de än är så har de en grundlagsskyddad rätt som alla med en demokratisk inställning till politik ställer sig bakom
och vad tror du jag gör när jag skriver så här?
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Och det faktum att så många tycks vara så ivriga att försvara just rätten att framföra just rasistiska idéer.

Trots att den rätten - inom lagens råmärken - inte är hotad.

Jag tror helt enkelt inte på att det är på grund av varm iver att skydda yttrandefriheten som de här försvararna håller på. Om det verkligen var yttrandefriheten de värnade så om, så finns det väldigt många saker som inte ges någon plats alls i de offentliga samtalen. Där borde i så fall engagemanget för yttrandefriheten ligga, om det nu hade varit det som är drivkraften. Rasistiska åsikter hör inte till det som inte får eller tar plats.
Den rätten försvarar jag.
Men jag försvarar absolut inte de idiotier fascister o kommunister står för.
Var står du där?;)
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Frågan är hur han fördelar summan mellan rollerna?
Får tjejen och Soran sin 10del?
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Exakt! "buhu du är dum mot mig. jag har ju bara sagt att barn ska svältas ihjäl".
Ehhh?
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Det här, också av Expressen, beskriver idiotin fullständigt!
"Ekeroth är alltså beredd att låta flera av Sveriges ledande publicister sitta edsvurna i en domstol och vittna om varför en film på fulla sverigedemokrater, som kallar en kvinna för ”hora” och som planerar att lura polisen, var relevant att publicera.

Det hade jag nog inte föreställt mig, inte ens om Sverigedemokraterna."
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Jag säger ingenting om de som grävt fram uppgifterna och deras arbetssätt.
Jag säger att det är rätt att publicera inläggen.

men tur de inte gjorde det på buke, här blir man bannad 6 månader för sånt "been there, done that" :P
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Frågan är hur han fördelar summan mellan rollerna?
Får tjejen och Soran sin 10del?

Problemet är väl att fotografen lagt ut sina bilder till kompisars telefoner.

Vem det sedan är som gett pressen dem är väl svårt att veta.
Copyrätten är väl inte registrerad på bilder o filmen?
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Nej det gör den inte.

Alla får tycka precis som de vill men att uttrycka hatiska saker som i många fall är rent kriminella på en icke anonym sida på nätet och sen hävda att de blir tystade är nåt helt annat.

Skyll dig själv om du är så korkad att du inte fattar att du lämnar spår på internet. Om det gör att du mister ditt politikeruppdrag så är det bara bra, jag tycker att våra politiker iaf ska vara läskunniga och ta till sig infon som STÅR MED STORA BOKSTÄVER ÖVERALLT.
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Det här, också av Expressen, beskriver idiotin fullständigt!
"Ekeroth är alltså beredd att låta flera av Sveriges ledande publicister sitta edsvurna i en domstol och vittna om varför en film på fulla sverigedemokrater, som kallar en kvinna för ”hora” och som planerar att lura polisen, var relevant att publicera.

Det hade jag nog inte föreställt mig, inte ens om Sverigedemokraterna."

Ja, Thomas Mattsson på sin blogg. Jag tyckte också att det var på pricken.
 
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Låter ju som att det kan bli en riktigt underhållande rättegång.

Ja, det är outsägligt korkat. "Om nu någon enda levande person skulle ha glömt järnrörsfilmerna så ser jag till så att deras minne friskas upp ordentligt":D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 758
Senast: alazzi
·
Samhälle https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J1yAo7/skarp-kritik-mot-svt-efter-granskning-av-nmr-och-forintelsen Därifrån hittade jag till...
Svar
3
· Visningar
735
Äldre http://www.expressen.se/nyheter/gavleimam-var-med-i-hemlig-jihadist-grupp/ Det jag länge antagit och gissat mig till har nu även...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
18 171
Senast: julgrisen
·
Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
12 410
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp