Bukefalos 28 år!

Selektering inför elitfölauktionen

Sv: Selektering inför elitfölauktionen

vad roligt!!! vi kom inte iväg då hunden fick livmoders inflammation och var tvungen att akut opereras och så var man 6000kr fattigare... tur att hon var försäkrad dock.

Grattis Cyllene!!! super kul! när går auktionen?
 
Sv: Selektering inför elitfölauktionen

På Strömsholm visades 22 st och 6 valdes ut till filmning/fotografering.

Resultaten på den slutliga selekteringen har kommit till ägarna idag, min Northern Surprise e. Kannan - Stakkato - Embassy I blev uttagen till auktionen :banana::banana::banana:, den är den 17 september på Flyinge.
Och jag vet att (åtminstone) 2 bukeföl till blev utvalda :D
 
Sv: Selektering inför elitfölauktionen

Mitt föl är sålt i veckan o kommer inte att gå på auktionen ;)
 
Sv: Selektering inför elitfölauktionen

Kl
Gôtt med en smidig affär!!!

Någon som vill speculera om dyrast föl eller är det oetiskt/dumt eftersom det finns bukeföl med???
 
Sv: Selektering inför elitfölauktionen

Förra helgen såldes 180 föl på auktion i Westfalen och igår var första dagen av Hannovers fölauktion med 87 sålda. Prisbilden lika på båda. Ca 30% kostade under 4000 €, drygt 40 % mellan 4 och 7000, resten däröver men få riktigt dyra. Uzbekistan köpte de dyraste i Westfalen.12 föl till Ryssland i Hannover dag 1, mest välstammade hoppföl.
På båda auktionerna var det ca 10% som det inte blev bud på alls.
Utifrån detta skulle det bli 2-3 utan bud, 6-7 för 30-40 tkr, 8-10 för 45-70 och några få däröver på den svenska auktionen. Realistisk prisbild? Jag tycker det viktigaste är att det blir affärer så vi får igång auktionstänket. Det är absolut rätt väg med selektering som i år men jag hade velat ha fler att välja på. Bevis på rätt selektering är ju att en del säljs innan som Northerns!
 
Sv: Selektering inför elitfölauktionen

Ojoj - svensk(a) kund(er?) köpte 3 föl för 22, 25,26 t € i Hannover igår och dessutom gick 3 avelsston hit. Hoppas det finns lite köplust kvar´till den 17:e!
Överlag bättre priser idag.
 
Sv: Selektering inför elitfölauktionen

Ja, om jag räknade rått så inköptes totalt 16 föl och 3 unghästar till Sverige på Hannoveraner auktionen, inte illa. Säger som du, hoppas att de köper här hemma också.

Jag såg att det fanns bilder på alla föl som ska vara med på den svenska auktionen, min favorit enbart på bilderna är helt klart Evanescence e. Corlensky G-Levantos II:d
 
Sv: Selektering inför elitfölauktionen

Många jättefina! Fint visade och filmade, här kan det nog komma köpare. Hoppas det går så bra att det blir större auktion nästa år och gärna en i mellansverige också. De där 2 miljonerna som svenska köpare la i Tyskland i helgen (och kanska lika mkt går till Oldenburg nästa helg) kunde ju fått stanna hos svenska uppfödare.
 
Sv: Selektering inför elitfölauktionen

Har bara kollat på bilderna som ligger på Ridsports sida, men den jag helt fastnade för var Evanescence e Corlensky G-Levanthos II. Vilken otroligt vacker unge:love:!! (I övrigt har jag nog inte sett en enda Corlensky-unge som inte varit rätt eller väldigt snygg!)
 
Sv: Selektering inför elitfölauktionen

Ja, med den inledningen så måste väl auktionen få en bra start, smart att göra som i utlandet och ta en riktig blänkare först. Flera riktigt fina föl, kul!! Bravourfölet och Cantofölet kan få flytta hem till mig;)
 
Sv: Selektering inför elitfölauktionen

kl

Grattis till alla som har föl som gått vidare! Jag funderar på att åka till Flyinge och kolla, det ligger ju runt knuten och det är alltid lärorikt på något sätt, även om jag inte kommer köpa något föl :D Men Betty Boop och Attraction är ju sååå söta!!

Efter att ha kollat¨på filmerna måste jag tillägga att det är väldigt fina föl allihopa!!
 
Senast ändrad:
Sv: Selektering inför elitfölauktionen

Det är verkligen fina fölungar

Men jag tycker det är synd att man inte visat galoppen också på filmerna, särskilt på hoppstammade fölungar.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag kommer att vara mer på hugget inför mitt kommande lönesamtal. Jag tänkte be om ett möte innan lönesamtalet för att informera om mina...
Svar
18
· Visningar
1 001
Senast: cherie
·
  • Artikel
Hästnyheter Tidigare i veckan meddelade Umeå ryttarförening att en viktgräns kommer att införas för ridskoleelever. Verksamhetschef Camilla Granberg...
Svar
0
· Visningar
157
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I år inför SWB premieföl vid fölbedömningarna. De föl med högst poäng kommer att utses till premieföl och få en blågul rosett.
Svar
0
· Visningar
118
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Genom en successiv invänjningsperiod kan du förbereda hästen väl inför betessläppet. Enligt skadehistorik från Agria djurförsäkring...
Svar
0
· Visningar
487
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp