Semester utan vattenland, karuseller och sockervadd?

@Soapbubble :o Opps jag missade att du bodde i Göteborg... ;) Men om ni vill åka åt Västeråshållet så finns det en hel del att göra även där, men jag misstänker att det är lite för långt...
Men som sagt finns Kungsbyn strax utanför Västerås, i Västerås finns Vallby Friluftsmuseum som är mysigt att ströva omkring på. Sen kan man fortsätta mot Sala, stanna till i Sätra Brunn för att ströva runt i brunnsmiljö, äta och fika lite gott och även bo om man vill och bada i deras badhus. ;) Sen kan man fortsätta mot Sala, Sala Silvergruva är nog bättre för lite större barn, men det finns ett lekområde som heter Lillgruvan på området som barnen tycker är jätteroligt. Sen kan man åka vidare in till Sala där det finns en jättestor lekpark i stadsparken, och utöver det är det fint att bara gå där. Sen finns det även fina bad i närheten för den som gillar sånt! ;)
 
Var ska en barnfamilj semestra om man inte vill ha vattenland och karuseller? Om man inte vill tvingas säga nej till sockervadd och tingeltangel?

Förra sommaren var vi Sunne på genomresa och besökte Rottneros park som var full av lekplatser, någon glasskiosk och en badsjö. Campingen hade också en fin badstrand och fin lekplats. Tidigare sommar var vi på Astrid Lindgrens värld, barnteater, lekplatser och rejäl husmanskost, inga pommes så långt som ögat nådde och inga karuseller.

Har ni några tips var vi ska åka? En semester då man bara leker med barnen, 4,5 år och 1,5 år, och inte bara säger nej till en massa skräp. Inte en massa köer, men barnvänligt.

Våra barn är 4 och snart 2, och vi gör helt enkelt vanliga sommarsaker. Badar, äter glass, klättrar på klippor, går i skogen, leker i trädgården, läser böcker. Det räcker gott, som jag upplever det. Så på frågan vart man ska åka skulle jag svara varsomhelst där det finns vatten att bada i, lite plats att leka, och möjlighet till en fika.
 
Var ska en barnfamilj semestra om man inte vill ha vattenland och karuseller? Om man inte vill tvingas säga nej till sockervadd och tingeltangel?

Förra sommaren var vi Sunne på genomresa och besökte Rottneros park som var full av lekplatser, någon glasskiosk och en badsjö. Campingen hade också en fin badstrand och fin lekplats. Tidigare sommar var vi på Astrid Lindgrens värld, barnteater, lekplatser och rejäl husmanskost, inga pommes så långt som ögat nådde och inga karuseller.

Har ni några tips var vi ska åka? En semester då man bara leker med barnen, 4,5 år och 1,5 år, och inte bara säger nej till en massa skräp. Inte en massa köer, men barnvänligt.
Gotland och låt bara bli att åka till Pippilandet eller vad det heter? Eller hyr en stuga i Skåne eller vadsomhelst? Vi har aldrig semestrat med karuseller o sockervadd och det är där vi hängt.

För en ett o en fyraåring räcker väl att bada o ev åka till en vanlig lekplats. Vi har inte fått klagomål i alla fall.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp