Senior skall byta namn

Vad tycker du att Senior-forumet skall döpas om till?

  • Vuxen

    Röster: 68 27,0%
  • Människa

    Röster: 5 2,0%
  • Något annat, föreslå nedan

    Röster: 48 19,0%
  • Allmänt

    Röster: 56 22,2%
  • 25år-

    Röster: 23 9,1%
  • Livet

    Röster: 18 7,1%
  • Mänskligt

    Röster: 15 6,0%
  • Generellt

    Röster: 8 3,2%
  • Agora

    Röster: 5 2,0%
  • Prat

    Röster: 6 2,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    252
Jag tror du har helt fel. Hänger man på ett sportforum vet man vad senior betyder och klickar in. Bukefalist har man antagligen ingen aning om vad det betyder, kanske en sorts pensionär!!
Som jag försökt förklara flera gånger, detta forum och forumen under Övrigt är inte sportforum och jag antar att det finns flera här inne som inte har något kontakt med hästar eller sport.
Grenforumen är oftast ganska sportrelaterade även om en hel del frågor handlar om grenen som hobby.
Hästforumen, alltså inte grenforumen är hästrelaterade men väldigt lite sportrelaterade.

Någon har även i denna tråd förklarat att hen inte vågade in på Senior till att börja med då hen trodde det vände sig till betydligt äldre. Vet inte om det vara samma användare men jag såg det även i en annan tråd för någon vecka sedan.
Jag frågade några personer; "Om jag säger Senior, vad tänker du på?" och fick pensionärer/gamla som svar. Min googling på senior gav liknande svar.
Jag anser det bevisat att några och kanske t o m många kan uppfatta Senior på fel sätt, möjligen kan man leva med det, något vi gjort i över 15 år. Jag tycker dock att det vore bra om vi kunde hitta ett bättre alternativ.
 
För övrigt håller jag med om att Senior inte känns som ett bra namn. Nu är jag iof inte över 25 än så det är kanske meningen att jag ska bli avskräckt :p
 
Jag håller med dig om tjatter/lek/snack, tror jag. Jag är inte helt förtjust i alla evighetstrådar som är ännu fler på U än på S, även om jag själv skriver i en del ibland. Men ett eget forum för dem vore inte fel. Det skulle också kunna motverka onödiga tramsurspårningar.
Exakt, det finns väldigt många snacktrådar och det är ungefär samma användare som skriver i dem, så det känns logiskt att skilja ut dem från övriga allmänna trådar.
 
Vet inte om någon föreslagit det men varenda människa som satt sin fot i ett stall har väl någon gång suttit på STALLBÄNKEN och tjötat bort en stund. Det är mitt förslag. STALLBÄNKEN 25+ om nu det måste finnas en ålder.
 
Jag tycker att Läktaren och Stallbänken hintar om att det är sport eller hästrelaterat och det är det inte på Senior. Det forum där det möjligen skulle passa bra är väl Gnägg eller möjligen Hästmänniska.
 
Är det många som tycker att man skulle kunna flytta ut snacktrådar och liknande "lättare" trådar från Senior och till ett annat forum (ett icke hästrelaterat gnägg)? Senior skulle då bli mer av ett icke hästrelaterat hästmänniska.

Ett förslag på icke hästrelaterat gnägg-namn är Tugg.
 
Jag förstår argumentet om att det inte ska vara sportrelaterat, men av alla förslag så gillar jag ändå läktaren eller stallbänken bäst. Forumet är associerat till hästar och stallbänken, men kanske särskilt läktaren, antyder att det handlar om något vid sidan av hästeriet där både aktiva, intresserade, närmast sörjande m.m. kan samlas. Cafeterian kan ju vara ett alternativt, något mer neutralt, ord.

Agora gillar jag också!
 
Jag tycker att Läktaren och Stallbänken hintar om att det är sport eller hästrelaterat och det är det inte på Senior. Det forum där det möjligen skulle passa bra är väl Gnägg eller möjligen Hästmänniska.
Ärligt talat är väl i så fall "människa" lika sport- eller hästrelaterat som "läktaren"?

Det finns läktare där man kollar på sport (med hästar) och så finns det andra läktare. Exempelvis i kyrkan, äldre biografer, teatern, operan mm.

Det finns människor som håller på med hästar och/eller (häst) sport och så finns det människor som inte gör det. Istället kanske de går i kyrkan, på bio, på teatern, på operan mm.

Buke är ett hästforum (och ska så fortsätta att vara hoppas jag - trots att jag själv inte haft ridhäst på tio år). De flesta som kommer hit har förmodligen gjort det och kommer antagligen att göra det p g a ett intresse för hästar. Visst, en del icke hästintresserade missar Buke men är det något som förändras för att man ger nuvarande Senior ett helt neutralt namn som inte på något vis kan kopplas till hästar? De flesta som väljer bort forumet gör det kanske inte för att Senior heter Senior eller för att det skulle heta Stallbänken utan för Bukes huvudinriktning.

Jag upplever inte heller att diskussionerna på Senior tenderar till att hamna i stallet.
 
Tjatterverkstaden:)
Åh nej. Alla såna förslag är jag så skeptisk till - de liksom uppmuntrar inte till diskussion utan bara en massa tramsbabbel.
Mvh inte ett fan av alla snack-trams-skojtrådar.
Särskilt eftersom många vittnar om att de har trivts där. :up:
Jag tänker det finns en chans att det går i perioder och ungdomarna kommer tillbaka.
Jag tror verkligen inte det. Först dog U, nu dör långsamt ÄU.

Jag tror lösningen är en sida för mer ordentliga diskussioner och så en sida för trams och flams.
 
[...]Cafeterian kan ju vara ett alternativt, något mer neutralt, ord.

Agora gillar jag också!

Cafeterian eller Fikarummet har jag också tänkt på. Jag funderade också på Speakers Corner, men vet inte om det finns någon motsvarighet på svenska.

Klotterplanket (känns välanvänt), (Min) Åsikt, Samtal, Samspråk, Konversation, Något-titel-från-ett-klassiskt-debattprogram, Kommunicera, Heta Linjen, Ljugarbänken... Eventuellt börjar jag balla ur.
 
Jag tänker på Fria ord, som någon föreslog. Jag är med på ett forum där Övrigt-avdelningen heter just så och det fungerar utmärkt.

Men jag kan bara föreställa mig hur det skulle fungera här, och vilka fyra-fem som dagligen skulle orera om att HÄR ÄR ORDET MINSANN ALLT ANNAT ÄN FRITT. Moderatorerna skulle bli långtidssjukskrivna. :D
 
Jag tänker på Fria ord, som någon föreslog. Jag är med på ett forum där Övrigt-avdelningen heter just så och det fungerar utmärkt.

Men jag kan bara föreställa mig hur det skulle fungera här, och vilka fyra-fem som dagligen skulle orera om att HÄR ÄR ORDET MINSANN ALLT ANNAT ÄN FRITT. Moderatorerna skulle bli långtidssjukskrivna. :D
Fria ord ger mig brunskjortevibbar.
 
Jag tycker att Läktaren och Stallbänken hintar om att det är sport eller hästrelaterat och det är det inte på Senior. Det forum där det möjligen skulle passa bra är väl Gnägg eller möjligen Hästmänniska.
Någonstans så måste man väl ändå tro att folk hamnar på Buke för att det är hästfolk. Och att då namnet måste vara icke hästrelaterat är ju bara märkligt. Läktaren ok, det är ett ställe där man tittar på sport men på Stallbänken så pratar man. Bara pratar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 790
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Äldre Läs mer här: http://www.bukefalos.com/threads/forumet-senior-sedan-forra-seklet.1407120/ och rösta här...
Svar
0
· Visningar
2 205
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning
Äldre En del som röstat om nya namnet på Senior har föreslagit att Ungdom och Senior slås ihop till ett forum. Jag tänkte att det kunde vara...
Svar
13
· Visningar
1 855
Senast: kryddelydd
·
  • Artikel
Hästnyheter Vet inte exakt när forumet Senior skapades, men det fanns i alla fall 1999: Att det blev Senior hade att göra med att forumet för de...
Svar
0
· Visningar
1 722
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp