Senior skall byta namn

Vad tycker du att Senior-forumet skall döpas om till?

  • Vuxen

    Röster: 68 27,0%
  • Människa

    Röster: 5 2,0%
  • Något annat, föreslå nedan

    Röster: 48 19,0%
  • Allmänt

    Röster: 56 22,2%
  • 25år-

    Röster: 23 9,1%
  • Livet

    Röster: 18 7,1%
  • Mänskligt

    Röster: 15 6,0%
  • Generellt

    Röster: 8 3,2%
  • Agora

    Röster: 5 2,0%
  • Prat

    Röster: 6 2,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    252
Om nu inte senior ska finnas kvar - kan det inte få heta övrigt

Så kan det som ligger under huvudrubriken Övrigt hamna under nån ny rubrik, typ Djur
-hund
-katt
-övriga djur

Så får hem&hobby ha ett prefix inom "Övrigt" istället för ett eget forum.
Bukefalos kan vara något eget
 
Om jag får drömma lite så skulle jag gärna ha tillbaka grupperingen av forum, för att skapa överblick:

Häst
  • Nyheter
  • Hästmänniska (fast jag skulle vilja döpa om detta forum till "Hästfolk")
  • Vård
  • Hantering
  • Ridning
  • Utrustning
  • Avel
  • Gnägg
  • Grenar
Mänskligt
  • Allmänt
  • Tjatter
  • Ungdom
  • Förälder
  • Hem & hobby
Hund
Katt
Andra djur
Om Bukefalos
 
Jag tycker fortfarande att argumentet om att folk tror att seniorer är pensionärer är kass. Det är ju bara att klicka in och kolla. Sen vet jag inte riktigt vilka dessa är som blir bortskrämda av senior
Jag trodde det var pensionär. Så uppfattar jag att ordet används i samhället. Jag undrade först var "mellankategorin" var dvs jag såg ungdom och sen pensionär.
Men inte blev jag bortskrämd för det :devil:
 
Om jag får drömma lite så skulle jag gärna ha tillbaka grupperingen av forum, för att skapa överblick:

Häst
  • Nyheter
  • Hästmänniska (fast jag skulle vilja döpa om detta forum till "Hästfolk")
  • Vård
  • Hantering
  • Ridning
  • Utrustning
  • Avel
  • Gnägg
  • Grenar
Mänskligt
  • Allmänt
  • Tjatter
  • Ungdom
  • Förälder
  • Hem & hobby
Hund
Katt
Andra djur
Om Bukefalos


Guld till Houdinie!

Jag är helt enig
 
Om jag får drömma lite så skulle jag gärna ha tillbaka grupperingen av forum, för att skapa överblick:

Häst
  • Nyheter
  • Hästmänniska (fast jag skulle vilja döpa om detta forum till "Hästfolk")
  • Vård
  • Hantering
  • Ridning
  • Utrustning
  • Avel
  • Gnägg
  • Grenar
Mänskligt
  • Allmänt
  • Tjatter
  • Ungdom
  • Förälder
  • Hem & hobby
Hund
Katt
Andra djur
Om Bukefalos
Tack för förslag. Detta skulle tyvärr ställa till det bland annat med navigeringsmenyn.
 
Forumöverblicken syns inte på mobil-buke. Så det är först nu jag visste att det ens fanns specifika åldersrekommendationer i ungdom och senior...
 
Cafeterian eller Fikarummet har jag också tänkt på. Jag funderade också på Speakers Corner, men vet inte om det finns någon motsvarighet på svenska.

Klotterplanket (känns välanvänt), (Min) Åsikt, Samtal, Samspråk, Konversation, Något-titel-från-ett-klassiskt-debattprogram, Kommunicera, Heta Linjen, Ljugarbänken... Eventuellt börjar jag balla ur.
Jag fortsätter balla ur (eftersom jag hade tråkigt på jobbet idag å nu har jag nallat av dunderhoningen oxå ;) )

Tellus - Det vet man väl att allt kretsar kring jorden å samtidigt är det en ordlek - dvs berätta allt för oss :p ;)
Träffpunkt - Mötesplatsen var upptagen å är lite för mycket dejting.....
Chatter - även om jag skarpt ogillade vårt nya diskussionsforum på jobbet så har ordet satt sig i skallen nu (men döp om Lek och Tjatter till bara Lek isf)
Forum - tja, vi är på ett diskussionsforum
Etcetera - dvs alls som inte passar in i alla andra undertrådar......

för övrigt vill jag bara hänvisa till denna tråd - VAD är Bukefalos egentligen
http://www.bukefalos.com/threads/vad-ar-bukefalos.861032/
Man verkar vara rörande överens om att oavsett allt annat är det iaf ett hästforum så Senior är inte alls dumt tycker jag.....
 
Åh nej. Alla såna förslag är jag så skeptisk till - de liksom uppmuntrar inte till diskussion utan bara en massa tramsbabbel.
Mvh inte ett fan av alla snack-trams-skojtrådar.

Jag tror verkligen inte det. Först dog U, nu dör långsamt ÄU.

Jag tror lösningen är en sida för mer ordentliga diskussioner och så en sida för trams och flams.
Såklart kan det vara så, jag tänker bara på när jag gick från hästforumen till ÄU. Kände mig verkligen inte bekväm med att hänga på S. Fastän jag läste där lite till och från.
Min yngre syster kände sig inte bekväm på ÄU utan hängde på U.

Personligen läser jag på båda och hoppar från U till S. Men så tycker jag det är skönt att visa trådar alltid ligger på första sidan och man slipper leta. Fastän det känns lika "mogna" och relevanta som på S.
 
Som jag skrivit i en annan tråd har Senior-forumet funnits sedan förra seklet och anledningen till att det blev Senior var att det andra åldersforumet då hette Junior. Läs mer här:
http://www.bukefalos.com/threads/forumet-senior-sedan-forra-seklet.1407120/

De flesta här inne vet vad Senior är för forum, men det är lätt hänt att nya användare tror att det är ett forum för pensionärer.
Jag har därför bestämt att det skall byta namn. Ni får här en möjlighet att tycka till om vad det skall heta i stället.

Jag har lagt till några nya förslag från tråden i omröstningen. Det går utmärkt att byta vad man röstat på tidigare. Jag är medveten om att resultat kan bli lite skevt, men detta är ingen exakt vetenskap.
Jag har nu lagt till två nya alternativ.
Jag tycker ungdom och senior skulle kunna slås ihop till Allmänt. Aktiviteten på ungdom känns inte som såpass stor att det skulle medföra mycket mer scrollande om man inte vill läsa ☺
 
Jag föredrar Generellt eller Allmänt och önskar att det fanns ett Gnägg för alla lektrådar och anmälningstrådar. Att man slår ihop forumen har jag ingen åsikt om, men önskar synligare moderatorer och tydligare moderering. Inte nödvändigtvis striktare moderering, men när man petat i trådar vill jag gärna se en blänkare om det.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 790
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Äldre Läs mer här: http://www.bukefalos.com/threads/forumet-senior-sedan-forra-seklet.1407120/ och rösta här...
Svar
0
· Visningar
2 202
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning
Äldre En del som röstat om nya namnet på Senior har föreslagit att Ungdom och Senior slås ihop till ett forum. Jag tänkte att det kunde vara...
Svar
13
· Visningar
1 853
Senast: kryddelydd
·
  • Artikel
Hästnyheter Vet inte exakt när forumet Senior skapades, men det fanns i alla fall 1999: Att det blev Senior hade att göra med att forumet för de...
Svar
0
· Visningar
1 720
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp