Seriös - vem är det?

Vilket gör det ogiltigt:

Lag (1915:218) om avtal och andra rättshandlingar på förmögenhetsrättens område


3 kap. Om rättshandlingars ogiltighet

28 § Rättshandling, den någon blivit rättsstridigt tvungen att företaga, vare, där tvånget utövats genom våld å person eller genom hot, som innebär trängande fara, icke gällande mot den tvungne.

Källa
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument...ing/Lag-1915218-om-avtal-och-an_sfs-1915-218/

Så du förlorar hur du än gör.
Ja det gör jag, i den bästa av världar. Men det kan man ju knappast kalla den värld vi lever i.
 
Vilket gör det ogiltigt:

Lag (1915:218) om avtal och andra rättshandlingar på förmögenhetsrättens område


3 kap. Om rättshandlingars ogiltighet

28 § Rättshandling, den någon blivit rättsstridigt tvungen att företaga, vare, där tvånget utövats genom våld å person eller genom hot, som innebär trängande fara, icke gällande mot den tvungne.

Källa
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument...ing/Lag-1915218-om-avtal-och-an_sfs-1915-218/

Så du förlorar hur du än gör.
Så du menar att staten begår ett brott då man med maktmedel vill tvinga mig att betala skatt? För betalar jag inte skatten så hotar man ju att ta hus o hem ifrån mig? ;)
 

Liknande trådar

Hemmet Måste köpa ny toner till min brother dcp 9020 cdw laserskrivare men var 17 ska man handla? Var brukar ni köpa skrivarfärg/toner...
Svar
6
· Visningar
377
Senast: _Elly_
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 550
Senast: Snurrfian
·
Kläder & Bli fin Ja, jag vet. Shein pratas om med allt annat än positiva ord från de som bryr sig åtminstone lite om hur klädproduktion påverkar vår...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 098
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2
Svar
32
· Visningar
2 545
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp