Bukefalos 28 år!

Seriös - vem är det?

Det alternativet kan du helt glömma, juridiken fungerar inte så.
Nu ska vi se här, myndigheten får in 1 kontrakt med vidhängande giltig underskriven o korrekt daterad uppsägning
Det är vad myndigheten har att bedöma.

Alla andra uppsägningar har omvandlats till aska.

På vilket vis ska nu "juridiken" bedöma att det hela inte gått helt "koscher" till ?

Hyresgästen säger att...men han har bara en påskriven uppsägning, en inbetald flytthjälp till sitt konto.
Så på vilket sätt menar du att det hela skulle ske? ;)
 
På vilket vis då?
De beslutar enligt Hyreslagen och den lagen bestämmer oavsett vad man skriver i kontraktet.
De tar då reda på hur det faktiskt förhåller sig och det blir underlag för beslutet.
När hyresgästerna har bott i tillräckligt länge för att ha besittningsrätt så kan de få den fastställd av Hyresnämnden.
Att du har krävt en uppsägning i förväg som utpressning för att få hyreskontraktet kommer att hållas emot dig och förklaras ogiltigt.

Och så kan du antagligen få något straff för det.

Man kan inte köra en massa smart-tricks på lagen utan måste stryka den medhårs.
Det finns sätt men dina sätt kommer bara att slå tillbaka på dig själv och inte hjälpa dig ett dugg den dagen du får in någon driven hyresgäst som har för avsikt att lura dig.
 
På vilket vis ska nu "juridiken" bedöma att det hela inte gått helt "koscher" till ?
Den baserar sig på det faktiska förhållandet och inte på dina papper.
Du kommer inte undan.
Jag lovar.

Inte_Ung Hyresvärd som valsar i Hyresnämnden och är mycket glad för att ha försökt att göra allting rätt.
 
Nu ska vi se här, myndigheten får in 1 kontrakt med vidhängande giltig underskriven o korrekt daterad uppsägning
Det är vad myndigheten har att bedöma.

Alla andra uppsägningar har omvandlats till aska.

På vilket vis ska nu "juridiken" bedöma att det hela inte gått helt "koscher" till ?

Hyresgästen säger att...men han har bara en påskriven uppsägning, en inbetald flytthjälp till sitt konto.
Så på vilket sätt menar du att det hela skulle ske? ;)

Om du bränt upp alla uppsägningar utom den du gör gällande och det inte finns någon annan bevisning skulle du såklart kunna gå iland med det, men säg att hyresgästen direkt efter påskrift berättat om förfarandet för några andra eller att hyresgästen använt sin mobilkamera? Urkundsförfalskning blir det inte men rätten kanske vill att du muntligen skall höras och då kan du få problem med brottsbalken. Kanske inte mened men osann partsinlaga eller liknande.
 
Om du bränt upp alla uppsägningar utom den du gör gällande och det inte finns någon annan bevisning skulle du såklart kunna gå iland med det
Det tror jag inte.
Hyresnämnden dömer på faktiskt förhållande så det där kommer inte att gå alls.
Den drivne hyresgästen kommer bara att sitta kvar och fortsätta att betala hyran och @landsbygdsbo kommer inte att få ut dem ur huset.

Innan man har stött på någon som verkligen vill lura dig och drar allt till sin spets så tror man en massa saker.
Jag tror ingenting längre om det där.
Mer än att det är bäst att akta sig så att man inte råkar illa ut på riktigt.
 
Om du bränt upp alla uppsägningar utom den du gör gällande och det inte finns någon annan bevisning skulle du såklart kunna gå iland med det, men säg att hyresgästen direkt efter påskrift berättat om förfarandet för några andra eller att hyresgästen använt sin mobilkamera? Urkundsförfalskning blir det inte men rätten kanske vill att du muntligen skall höras och då kan du få problem med brottsbalken. Kanske inte mened men osann partsinlaga eller liknande.

Fotograferingen kan jag kontrollera Skumt i rummet så blixten syns, vad Hyresgästen säger ja, det får ju naturligtvis vägas mot de skriftliga dokument som ligger för handen.
Livet är inte rättvist och alla får inte rätt fast de egentligen skulle ha det...pga bristfällig bevisning.
Och om jag hörs muntligt så ger jag min version och eftersom jag som part i målet inte går under ed så...
 
Det tror jag inte.
Hyresnämnden dömer på faktiskt förhållande så det där kommer inte att gå alls.
Den drivne hyresgästen kommer bara att sitta kvar och fortsätta att betala hyran och @landsbygdsbo kommer inte att få ut dem ur huset.

Innan man har stött på någon som verkligen vill lura dig och drar allt till sin spets så tror man en massa saker.
Jag tror ingenting längre om det där.
Mer än att det är bäst att akta sig så att man inte råkar illa ut på riktigt.
Så du menar, att om hyresgästen gett mig en skriftlig uppsägelse, så kan han ångra sig och sitta kvar.
Ja det kan han om papperen inte är iordning, men som sagt det vet man ju aldrig
 
Och om jag hörs muntligt så ger jag min version och eftersom jag som part i målet inte går under ed så...
spelar det ingen roll vad du säger.
De förutsätter att du ljuger.

Däremot alla de vittnen som hyresgästerna kan skrapa ihop som vet att de har bott permanent i huset, de vittnar under ed, så de anses trovärdiga.

Tro mig, du har inte en chans mot någon som vill lura dig och vet hur man gör.
Allt som händer är att du skjuter dig själv i foten i stället för att träffa motståndarens knä.
Allt som du skriver här att du skall göra kommer bara att resultera i att du själv råkar mer eller mindre illa ut.
 
Osann partsutsaga ger väl två år som max så det är ju ganska lindrigt för en del :)
Jag hävdar: X kom in på mitt kontor, satte sig vid mitt skrivbord och undertecknade uppsägningsdokumentet, På det dokumentet står allt som rör den här saken. Detta är allt jag har att yttra mig om det hela.
När skrevs dokumentet?
-Det står på papperet, det är väl 2 år sedan...undertecknat 1/2 2013 gällande uppsägning 1/2 2015.

och det ska ge max 2 år? Du överdriver som vanligt. Vad i det uttalandet är brottsligt?
 
Jag hävdar: X kom in på mitt kontor, satte sig vid mitt skrivbord och undertecknade uppsägningsdokumentet, På det dokumentet står allt som rör den här saken. Detta är allt jag har att yttra mig om det hela.
När skrevs dokumentet?
-Det står på papperet, det är väl 2 år sedan...undertecknat 1/2 2013 gällande uppsägning 1/2 2015.

och det ska ge max 2 år? Du överdriver som vanligt. Vad i det uttalandet är brottsligt?

Du skulle ju kunna testa din teorier i verkligheten och sedan komma tillbaka här och berätta hur det gick? :)
 
Då ska han kunna bevisa det. annars är det ju bara att hävda vid varje avtal man sluter och så slipper man konsekvenserna...
Det behöver bara göras troligt.
Vilket det ju är med tanke på hur lagarna fungerar.
Och så behöver de några vittnen på att de har bott där länge och inte har velat flytta.

Du kommer inte att få ut dem ur huset om de inte själva vill.
Glöm sådana tankar.
 
Det behöver bara göras troligt.
Vilket det ju är med tanke på hur lagarna fungerar.
Och så behöver de några vittnen på att de har bott där länge och inte har velat flytta.

Du kommer inte att få ut dem ur huset om de inte själva vill.
Glöm sådana tankar.
Jag vet att besittningsrätten är svår att kringgå, har idag ngr hus uthyrda men det är samma hyresgäster sedan årtionden så det är inte aktuellt.

Men jag är medveten om att lika mycket grus i maskineriet som en oönskad hyresgäst kan hälla i maskineriet, så kan en elak hyresvärd göra detsamma. Ingen tjänar på ett dylikt bråk.
 
Nej det behöver jag inte, jag ger dem bara ett erbjudande de inte kan neka till och så är saken ur världen ;)
Vilket gör det ogiltigt:

Lag (1915:218) om avtal och andra rättshandlingar på förmögenhetsrättens område


3 kap. Om rättshandlingars ogiltighet

28 § Rättshandling, den någon blivit rättsstridigt tvungen att företaga, vare, där tvånget utövats genom våld å person eller genom hot, som innebär trängande fara, icke gällande mot den tvungne.

Källa
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument...ing/Lag-1915218-om-avtal-och-an_sfs-1915-218/

Så du förlorar hur du än gör.
 

Liknande trådar

Hemmet Måste köpa ny toner till min brother dcp 9020 cdw laserskrivare men var 17 ska man handla? Var brukar ni köpa skrivarfärg/toner...
Svar
6
· Visningar
386
Senast: _Elly_
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 676
Senast: Snurrfian
·
Kläder & Bli fin Ja, jag vet. Shein pratas om med allt annat än positiva ord från de som bryr sig åtminstone lite om hur klädproduktion påverkar vår...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 223
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2
Svar
32
· Visningar
2 660
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Pall till hög säng?
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp