Shop to you drop, del 4

Måste också tips om Pomppas flecetröjor som är superbra och bekväma! Har hundar som inte är så förtjusta i täcken men med dess tröjor funkar fint! Sitter som ett smäck! Ett tips bara:)
 
Hej på er! Någon här som kan rek. Icebug kängor? Är dom bra? Hur funkar det att gå inomhus med dom? Någon som är både plattfotad och bred om fötterna som kan tipsa om någon Icebug känga? Tack på förhand!
Jag har dessa:
Speed_M_BUGrip_Blk.jpg
FLIPSpeed%20BUGrip%20Black.5a3b8bd5ad1565ed236a6fc30eb0bfce.jpg

Har ganska breda fötter och de funkar helt okej.
De blir hala inne, beroende på golv, och gör märken. Jag byter skor om jag behöver ha skor inomhus också.
 
Idag hämtade jag ut Franks nya ulltröja på posten. Den blir perfekt när han ligger i bilen när vi har eftersöksjour. Den blev kanske lite väl lång i ryggen pga av att jag mätt lite fel, men hellre för lång än för kort.
Nej, så fint :cry: Ser väldigt varm och skön ut! Jag som redan har beställt ett annat täcke i ull till cockern:arghh:
 
Hej på er! Någon här som kan rek. Icebug kängor? Är dom bra? Hur funkar det att gå inomhus med dom? Någon som är både plattfotad och bred om fötterna som kan tipsa om någon Icebug känga? Tack på förhand!
Sambon lät mig inte gå utanför dörren utan att låna hans dubbade Icebugs i fredags när det var glashalt ute. Det var ju helt underbart att inte behöva stappla omkring! Var lite läskigt i trapphuset för det blev lite halt, men där halkar vovven också till vardags. Helkonstigt golv! I köpcentrumet och butikerna jag besökte (7 olika) var det inga problem alls. Låter lite roligt bara. Skulle jag vara nånstans där man är rädd om golvet så är det skydd (som man trär på skorna bara) eller andra skor som gäller.
Jag köper egna Icebugs till nästa vinter, helt klart.

Rekommenderar att du tar dig till någon butik och testar vilken modell som passar dig bäst. det är så otroligt individuellt.
 
Finns det något slags svansskydd eller nåt man kan använda som sånt till hund? Trots att vi har en XXL Variocage får Breeze skav på svansen när han är i buren, så han har en liten kal fläck. Har lagt in mjuk fäll i buren men på nåt sätt lyckas han alltid pressa den delen av svansen mot metall.
 
Hej på er! Någon här som kan rek. Icebug kängor? Är dom bra? Hur funkar det att gå inomhus med dom? Någon som är både plattfotad och bred om fötterna som kan tipsa om någon Icebug känga? Tack på förhand!
Jag beställde Icebug Pace2 W BUGrip nu under black friday rean. Har inte fått dom än med ger en recension när jag får dom :)
 
Har lagt in en bevakning på mim variocage på blocket nu, får hoppas att vi lyckas hitta någon begagnad :) Finns bara fel storlekar just nu.
 
Finns det något slags svansskydd eller nåt man kan använda som sånt till hund? Trots att vi har en XXL Variocage får Breeze skav på svansen när han är i buren, så han har en liten kal fläck. Har lagt in mjuk fäll i buren men på nåt sätt lyckas han alltid pressa den delen av svansen mot metall.
Babysängskydd runt insidan av buren :idea:
 
Det var ingen dum ide, kanske lättare att få att stanna på plats. Verkar som han helst ligger och trycker bakåt, även om det finns lite rum framåt. Men han är aningen stor, onekligen.
Brukar kunna gå att köpa snorbilligt i second hand tex,vill man inte ha små kaniner på den så är det bara att sy ett överdrag,den har också snören att fästa med ,mycket praktiskt.
 
Igår kom mina dummies jag tjatade om tidigare i tråden, och jag är supernöjd :) !

23845538_1538109599612500_1625437566636523754_o.jpg


Vi ska till simskolan på måndag så de får bekänna färg, så nu ligger de nerpackade tillsammans med flytväst och handduk i Pus gympapåse, som vi så lägligt fick med när vi beställde halvbollar från ett av våra favorit-lyxföretag för nån vecka sen :D

23518947_1530185463738247_3647566129126930094_n.jpg


Och just det, jag shoppade ju en grej till i helgen :) ! Vi var på skyddsläger och fick lyxig direktleverans från försäljaren/tillverkaren av diverse skydds/träningsprylar, så jag kunde inte hindra mig från att köpa ett rosa kortkoppel samt denna fina :D

23659417_1531848296905297_4095592517530510746_n.jpg


Gult och rosa är faktiskt väldigt fint ihop :D !

Älskar att bollarna påminner vääääldigt mycket om bröst när du placerar dem sådär :rofl: :D
 
Idag så blev det storshopping. :crazy:
Klippmaskin, skär, dogtag med namn och nummer, ett antal leksaker och bollar i snöre.
En stickadhundtröja som valp blev superfin i. En boll att lägga i en ensam ridstrumpa och en del kampleksaker.

Tanken är att ha lite leksaker som kan alterneras mellan. De söndertuggade ska kastas och så ska de som finns dagis plockas undan och nya ska dit.

En kong som ska klickas in, skäras i bitar och sedan tänkte vi köra sök på den.
Nu är valp halvklippt och ligger och sover, resten ska klippas imorgon!
 
Tre böcker beställda. Jag var en läslus förr, men senaste 10 åren har jag bara sporadiskt läst då jag tröttnat - men nu har jag beställt böcker och måste då givetvis läsa igen :D
Den missförstådda hunden, Hundar som skäms och Min hund vill ha riktig mat :)
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 127
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 752
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 953
Senast: ylvalill
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 009
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp