Shoppat något på sistone! Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle köpa julklappar men köpte mig en träningsjacka istället:D
hmprod
 
Provade den där idag, men det kändes som om jag hade gäddhäng till tusen under överarmarna. :eek: Trodde först att det måste varit fel armar påsytt men så var det inte. Jag måste vara felbyggd. :cautious:

Isf är jag också det.. ;)
Jag tror tyvärr inte riktigt HM är för min kropp när det är ärmar på plaggen.
Det blir liksom korvigt och märkligt vid armarna.

Dels är de nog eg inte riktigt breda nog över axlarna(jag har typ världens tunnaste axlar som du vet..:P) och sen är de för tighta över brösten och resten pösigt.
Armarna är ofta för korta med om man ska ta en strl som är smal nog. Längden i ryggen på typ kavajer och så brukar däremot vara för lång.
Jag verkar ha orangutang-armar och midjan för högt upp. :P
 
Jag har inte shoppat så mycket på länge. Men nu var jag i USA och slog till rejält under diverse reor och på outlets.
Så jag har fyndat massor!
Och irriterat min mkt ekonomiska far genom att lyxfällan-säga att jag "spaaarat" pengar. ;)

Har så klart inga bilder som gör sakerna rättvisa eller ens visar allt. Men här är en del:
Skinnjacka i mörk khaki, Mikael Kors
Väska med uldfärgade nitar, Rebecka Minkoff
Solisar Marc By Marc Jacobs
Svart finstickad top med fjärilsärm i skirt tyg, Calvin Klein
+ en likadan i puderrosa
Svart tisha i läderlook med ficka på bröstet, Calvin Klein
Svart top med läderdetaljer och skärp i midjan, Calvin Klein
5st Pike-tröjor i olika färger Calvin Klein, Tommy Hilfiger
IMG_8627_zps2812a4cf.jpg

Myströja från Tommy Hilfiger
Shorts i sport-look men lite cleana Calvin Klein(köpte aprikosa i samma färg som pikén också)
Ballerina i svart från Tory Burch
mys_zpsde951f97.jpg


Köpte också sandaler i svart läder med gulddetalj från Tory Burch
Svarta byxor från Calvin Klein
Svart kofta med läderfront från Calvin Klein
Svart-vita shorts modell marin look, lite city-aktiga från Calvin Klein

Har inge Klein-fetish, även om man kan tro det. Det slumpade sig mest så att det passade väl på just min kropp. ;)

En del smink, solskydd och sånt.
Och ett par väääldigt fina rosa flipfloppar att ha på beachen, Havaianas med något mönster på..
 
Isf är jag också det.. ;)
Jag tror tyvärr inte riktigt HM är för min kropp när det är ärmar på plaggen.
Det blir liksom korvigt och märkligt vid armarna.

Dels är de nog eg inte riktigt breda nog över axlarna(jag har typ världens tunnaste axlar som du vet..:P) och sen är de för tighta över brösten och resten pösigt.
Armarna är ofta för korta med om man ska ta en strl som är smal nog. Längden i ryggen på typ kavajer och så brukar däremot vara för lång.
Jag verkar ha orangutang-armar och midjan för högt upp. :P

Jag har breda axlar, kort överkropp med midjan högt upp och lååånga armar. Typ inga kläder passar mig. :rofl:
Har samma problem med att de är tighta över brösten också. Suck. :p :rofl:
 
Jag har köpt två perfekta vardagsklänningar som är oerhört mjuka och sköna och lite lagom uppklätt sådär för en dag i skolan. En djupblå och en svart, men på hemsidan hittade jag bara grå och lila så därför får det bli en sådan bild :p

00057826-06.jpg
 
Jag har köpt två perfekta vardagsklänningar som är oerhört mjuka och sköna och lite lagom uppklätt sådär för en dag i skolan. En djupblå och en svart, men på hemsidan hittade jag bara grå och lila så därför får det bli en sådan bild :p

00057826-06.jpg
Var de normala i storlekarna? Har hört att deras kläder är väldigt små! :)
 
Var de normala i storlekarna? Har hört att deras kläder är väldigt små! :)
Ja det tycker jag! Jag var i den fysiska butiken och provade både S och M, och S passade perfekt. Har stl 34 i överdelar i vanliga fall och 36 i nederdelar. Jag tycker inte alls att de brukar vara speciellt små i storlekarna faktiskt, men det kanske skiljer sig mellan UK och USA till exempel?
 
Lite shoppis, mestadels på rea!

Superfyndade en Helly Hansenjacka :love:

56001_990_main_large.png

ISABEL_11837-13_19426.jpg

6630294_OFF%20WHITE_PRODUCT_LIST.jpg

hmprod

10132818_BrightWhite_458667_001_Main.jpg

Inte denna men i princip en exakt likadan. Nytt favvoplagg!
10130422_Black_001_Main.jpg

3-in-1%20Mascara.jpg

Fleeceunderställ, kanske egentligen är för män men äsch. 99 kr för båda delarna liksom. :up: Superskönt och VARMT.
8958416355358_1047262_1_102381_jpg.jpg


Lite osäker på denna, något panikköp men kan väl funka på jobbet antar jag.
740209_F.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
560
· Visningar
27 857
Senast: Lyan
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
57 58 59
Svar
1 175
· Visningar
43 589
Senast: Scandi
·
  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
177 832
Trädgård & Växter Vi har trädgård och rumsväxter och paletter på forumet, men visst måste det finnas pelargonsamlare här också?! Jag skulle absolut inte...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 323
Senast: Masqueradee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp