Bukefalos 28 år!

SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Jag var och hämtade en läsfåtölj idag:

lc3a4sfc3a5tc3b6lj.jpg


Och till alla er som tycker att den är rätt ful; ok, men den är iallafall inte HORRIBELT ful. Dessutom går den att fälla bakåt så man kan halvligga och läsa i den. Och den kostade bara 290 spänn(vilket iofs är 90 spänn mer än wiltonmattan den ligger på men ändå ett fynd enligt mig).
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

kl

Följer taveltrender. Köpt två tavlor från som är på väg från USA. De ska hänga bredvid varandra i vår lilla hall är tanken.

ilfullxfull272593199.jpg


ilfullxfull271111818.jpg

Eller så gör du helt enkelt en god gärning och skickar dom vidare till mig :D

Mycket snygga tavlor må jag säga!
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Näe det var ju tur att du har så dålig smak :p ...

Den kräver ju rätt hem för att passa in i. Men till mitt hem satt den som en smäck iaf.

Nje det berodde inte på smaken utan mer på att det väl var ett kolorerat fotografi. Jag har redan en hel del hästrelaterade tavlor här hemma och inte så mycket väggplatser kvar.
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

*kl*

Köpte lite pynt till matrummet
Färgåtergivningen är ju sisådär i iPhonen, så det upplevs inte riktigt så kallt som det ser ut på bilden
bild.jpg
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Puttar upp tråden lite genom att visa mina senaste ljusstakar som jag köpt (jag är visst svag för ljusstakar har jag märkt :p)

IMG_7237.jpg
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Jag gillar ljusstakarna med fåglar på. Var är de ifrån? Material? Tenn? Nysilver? Fejk?
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

De är från Habitat och är på rea nu för 70 kr/st. De är i nån form av metall, förmodligen inte någon dyrbar form :p
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

De ser dyrbara ut så det priset var en positiv överraskning.:)
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

382700_10150450702037131_719297130_8803374_1745736803_n.jpg


Nu har vi 6 st stolar och inga röda gardiner!
 
Senast ändrad:
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Vad skön den såg ut! Och så fin den skulle bli med vitmålade trädetaljer!

Sambon fick en tillbringare från Mynte i födelsedagspresent, har också köpt nya kaffemuggar i samma stil (15 kr/st så det är antagligen någon sorts kopia)

product_thumb.php
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

KL

Dagens strosande i en butik slutade med detta:
fenestra_184301758.jpg


Nytt är skålen, lampskärmen och glasburken (som senare ska fyllas med turkisk peppar och placeras på lagom lättåtkomlig plats) med doftvärmeljus, allt för den modiga summan 84:-. En mycket liten shopping om man jämför med en del andra men för mig känns det jättebra, speciellt lampskärmen var välkommen så jag slipper stirra in i en vass glödlampa så fort jag rör mig i köket. ;)
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Av alla nödvändiga möbler så har jag köpt ett spritskåp/utfällbar bardisk :D

Ett diskret skåp i jakaranda, gjort på 60-talet av en norsk möbeldesigner.
torbjorn-afdal-bruksbo1.jpg

torbjorn-afdal-bruksbo2.jpg


Kommer bli perfekt på hemmafesterna ;)
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Jättesnyggt skåp! Och det går ju att ha annat i det om du skulle råka bli nykterist.;)
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Exakt, det gäller att rättfärdiga sina köp :D

Idag blev det en zebra-kudde från r.o.om (bilden är dock inte från min lägenhet)
sss.jpg
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Åh vilken rolig tråd. Har renoverat lägenheten nyligen så ska till att köpa grejjer, det är väldigt tomt på möbler och väggarna är rätt tomma. Älskar inredning, har dock ont om pengar för det mesta så det kommer gå i snigelfart innan allt är klar

Köpte en taklampa
img_2872_190162531.jpg

Inser ju att många kommer tycka den är ful, då den är rätt speciell, men jag älskar den! Har en likadan golvlampa.

Aloevera växt med fyrkantig kruka
img_2874_190163564.jpg


Svart drapperi för sovrumsdörren som heter "blackout"
img_2880_190163806.jpg



Skohylla från Mio
img_2876_190166078.jpg


Svart mysig hallmatta från Matts mattor
img_2878_190166543.jpg
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Inte så mycket shopping, billigt blev det, men jag ville ha in en färgklick, så det fick bli två gröna kuddar :D

soffa.jpg
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Någon som har nå tips om vart man kan hitta schyssta tavlor till hemmet? Vill undvika att inhandla såna typiska tavlor som säljs på IKEA osv. Såg att Retromässan går av stapeln nästa helg på Munchenbryggeriet, tror ni man kan hitta något där?
 
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

Vad för tavlor vill du ha? Oljemålningar, litografier..?

Tror inte det kommer svämma över av dem på retromässan, men lite kan det kanske finnas. Annars tycker jag att det brukar finnas en del konst på Stadsauktion och Lauritz.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp