SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@TeamLundVer Tack för tipset! Den sidan verkar jag ha missat när jag googlat runt och sökt! har sett flera av mattorna, men inte hittat var man kan köpa dem. =) Tack. Det är synd att de inte är större, men dörrmattor är ju den storleken så de e väl jag som är vrång^^. Kan kanske ha en i den storleken precis innanför dörren o sen nån annan matta innanför den...

//r
 
Hittade en fåtölj på auktion idag :)

img_20170423_132821_403_58fc92d32a6b2212f8854577.jpg
 
@hallonsaft Tack för tipset, det har jag inte testat. Storlek och färg/tryck är viktigare än materialet, men jag vill ha något tåligt material iallafall. Men jag har kikat på såna här plastmattor som Rusta har;

skc3a4rmavbild-2012-05-15-kl-16-57-11.png


och kommit på att en GUL sån hade jag faktiskt velat ha. Som flytande solsken, som jag sa om rapsfälten när jag bodde i Skåne. En sån hade jag nog blitt glad av tror jag. Men, problemet var att den var för stor... och om jag klipper i den så lär den ju fransa upp sig på nolltid.

Eller tror ni man kan sy i kanterna med symaskin? Eller nån som vet nån annanstans man kan köpa en sån? Jag googlade mig till att Indiska hade haft mindre, men de fanns inte kvar på hemsidan nu...

//r
 
@strawberrysylt tyvärr skulle jag inte tro att plastmattorna från Rusta är så tåliga efter att jag själv vart och känt på såna i butiken, skulle jag gissa att slitaget blir ganska tufft om man har sådan innanför dörren.
Jag kan dock ha grymt fel nu men hoppas någon har såna och kan hjälpa dig.
Sy? noll koll jag kan knappt stava till sy så absolut ingen aning alls.
Flytande solsken härligt ordval :up:

Hojtar om jag ser något som jag tror kan vara intressant.
 
@hallonsaft Tack för ditt svar. Jo, det är kanske som du säger. Jag var i affären o kände lite jag också igår faktiskt och visst de är kanske inte så tåligt egentligen... Tack så mycket, ja hojta gärna!

//r
 
Vi har sent omsider blivit med städhjälp :) En Neato Botvac D3. En första testrunda är körd. Den navigerade förvånansvärt väl runt stolsben och flyttlådor, tog sig över trösklar och kom upp på tjocka ullmattan utan problem. Och hittade väldigt mycket damm :o

botvac-d3-connected_medium.jpg
 
Vi satte vår nyinköpta på nydammsuget golv. Vi blev lätt chockade kan jag säga, det var jättemycket damm den samlade in, trots att det såg helt rent ut.
Ja jag fattar inte riktigt hur det kan vara så dammigt. Vi har bara bott i huset i två veckor! Jag ser fram emot att få köra den mer. Hur ofta låter du din gå? Har du husdjur?
 
Ja jag fattar inte riktigt hur det kan vara så dammigt. Vi har bara bott i huset i två veckor! Jag ser fram emot att få köra den mer. Hur ofta låter du din gå? Har du husdjur?

Vi har tre hundar, men numera går den bara på ovanvåningen där hundarna inte är. Brukar låta den brumma igenom i genomsnitt en gång/vecka, men då är vi sällan på ovanvåningen annat för att sova.
 
Det finns ju hur mycket som helst. Vad tänker du dig i pris? Material? Mönster? Googla och se om du hittar några du gillar, det är nog enklast eftersom utbudet är så stort.

Jag är väldigt öppen för mönster/material så det gör det svårt. Tänkte mer om det finns någon som har hemma eller känner till glasunderlägg som de tycker är fina.

Hemmet är influerat av skandinavisk/nordisk design så känns som att det är mycket som kan passa.

Svenskt tenn känns som att det skulle kunna fungera men inte riktigt fastnat fullt ut för något mönster. Olle eksells kakao ögon ligger närmast till nu. Men får googla vidare :)
 
Jag är väldigt öppen för mönster/material så det gör det svårt. Tänkte mer om det finns någon som har hemma eller känner till glasunderlägg som de tycker är fina.

Hemmet är influerat av skandinavisk/nordisk design så känns som att det är mycket som kan passa.

Svenskt tenn känns som att det skulle kunna fungera men inte riktigt fastnat fullt ut för något mönster. Olle eksells kakao ögon ligger närmast till nu. Men får googla vidare :)
Vi har i kork från Lagerhaus och laminatunderlägg från Åhléns/Bernadotte&Kylberg. Dekohem har fina i grafiska mönster. Men som sagt, finns massor
 
Jag är väldigt öppen för mönster/material så det gör det svårt. Tänkte mer om det finns någon som har hemma eller känner till glasunderlägg som de tycker är fina.

Hemmet är influerat av skandinavisk/nordisk design så känns som att det är mycket som kan passa.

Svenskt tenn känns som att det skulle kunna fungera men inte riktigt fastnat fullt ut för något mönster. Olle eksells kakao ögon ligger närmast till nu. Men får googla vidare :)

Vi har med klassiska jaktmotiv. Trevligt och passar i vår inredning med chesterfieldmöbler.
 
Jag är väldigt öppen för mönster/material så det gör det svårt. Tänkte mer om det finns någon som har hemma eller känner till glasunderlägg som de tycker är fina.

Hemmet är influerat av skandinavisk/nordisk design så känns som att det är mycket som kan passa.

Svenskt tenn känns som att det skulle kunna fungera men inte riktigt fastnat fullt ut för något mönster. Olle eksells kakao ögon ligger närmast till nu. Men får googla vidare :)

Vi har glasunderlägg med Mumin-serierutor i olika dammiga pastellfärger, jättesöta och väldigt poppis hos gäster i alla åldrar :D
 
Blev Ikea idag.

Skulle bara ha "lite" och kom ut över 1700 kr fattigare :D och då betalade ändå mamma sängbenen, som för övrigt saknade beslag.. kan dom bara inte lägga alla delar som ska med i samma paket???
 
@AraSlei Ja det är vi, mängden damm och sand den plockar upp kan jag inte klaga på och det är väldigt smidigt att den går in under säng och soffa där jag annars gärna fuskar med dammsugningen. Den ersätter inte vanliga dammsugaren helt, utan jag kör manuellt var tredje gång nu kanske.

Jämtens ull tar rätt mycket plats i behållaren, så numer måste jag tömma den efter varje rum. När vi bara hade Frank behövde jag inte tömma lika ofta.

Sen beror det nog mycket på vad man har för planlösning, vi har rätt öppet och inte allt för mycket prylar på golvet, så den kan navigera ganska fritt. Hos mina föräldrar och deras tusen möbler så hade den lite problem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Att bjuda någon?
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp