Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har äntligen köpt en ny hjälm, det blev en Samshield Misshield i shadowmatt blå med alcantra (sammet) på toppen och guld på detaljerna. Tänkte först ta glitter på bandet vid skärmen men tror jag kommer tröttna. Detta kändes mer tidlöst
20482200_1184554131645171_3090294519262871552_n.jpg
 
90-talet gör comeback :p
Samtidigt som jag beställde ovan nämnda dressyrträns beställde jag också ett lite nättare träns med turkos paddning. Om det nu har gått någon förbi (det tror jag iof inte :angel:) så älskar jag ju blått och turkost, och att spöka ut H.H i de färgerna. Så vad passar då inte bättre med att matcha träns-paddningen med benskydden? Tänkte jag. Men sen var det ju så billigt på rean också.
Förväntade mig inte någon kvalité alls typ, utan trodde att det skulle stå upp av sig själv och vara jätteplastigt. Men icke! Det var supermjukt och fint läder, inte ens paddningen kändes plastig! :eek: Också helt lagom i storlek trots storlek full.
Det blir mitt nya tömkörnings/uterittsträns! :D

20707953_1253729024750427_7950486963327020553_n.jpg
 
Sämst bild eftersom kameran på min telefon blivit lite misshandlad. Piké (rea) och ridbyxor från Spooks och stövlar upprätta/Stivali Romitelli. :love:
-GzX5W8karrAdi6uyfSRwCg_uGQGYKpCjdivuaJGSOU38FC5UTVs-cSDo0DrmAPRBFo-mC4tIvQzjWxdxIprywroX3tAL3DNaUfb8LA1bvmk5Omde2Vohg_D3PRmdVyPvTagbj0CzHPKejWwuFpZLLqFc5G06OEN3UgVwCS3XYMK9t0hubUg7HKVGVx9zFl1lx87yFT9koso-iIitziRiUvkMm0O7zMxQMSeUykHMnAX0uWUtCMziNY8BWXuFqb2ClK04WZ9TI-iJhUPH3wSqUJCq72OoYWpZIeUsiey6fixFYZnTWQsfoMCdo3pD_CtYkwLB-RHxphrEKXKk9hEIlFVle5wj1NP_wibXJqmsGvC1t0TfbAE-ZGqGkzoE9Yu3Fq2rQ_mDz4Ei7QLvApJSRzKJ9WqR84v2IWPaJMjR72qlTLWSEadw32-2Lj_8tPUXYlmciU81J-GoWwH5-bJ_vSMLFyptw8tVmCeVnPf6Atj7LsXRKTWWpM5U8hOdHlTx_QY4xm-3wupHhr8R39WAG9TI2-tX4RiU4aT_iQSA-oga_O8pCjxoQ4o9pKY3Yf1byPkS3kOIGvzEsEIcKYdxyM0b-QIV8iDlO_96n9FYPZZXTmo9OaY4A=w517-h918-no

Väldigt fattig men när man knappt ridit under sommaren kan man ju iaf vara snygg inför skolstart.. ;)
 
90-talet gör comeback :p
Samtidigt som jag beställde ovan nämnda dressyrträns beställde jag också ett lite nättare träns med turkos paddning. Om det nu har gått någon förbi (det tror jag iof inte :angel:) så älskar jag ju blått och turkost, och att spöka ut H.H i de färgerna. Så vad passar då inte bättre med att matcha träns-paddningen med benskydden? Tänkte jag. Men sen var det ju så billigt på rean också.
Förväntade mig inte någon kvalité alls typ, utan trodde att det skulle stå upp av sig själv och vara jätteplastigt. Men icke! Det var supermjukt och fint läder, inte ens paddningen kändes plastig! :eek: Också helt lagom i storlek trots storlek full.
Det blir mitt nya tömkörnings/uterittsträns! :D

20707953_1253729024750427_7950486963327020553_n.jpg

De var så billiga och bra så jag köpte ett i rött när jag ändå höll på :D
20882682_1261805113942818_1866766059332810051_n.jpg
 
Sämst bild eftersom kameran på min telefon blivit lite misshandlad. Piké (rea) och ridbyxor från Spooks och stövlar upprätta/Stivali Romitelli. :love:
-GzX5W8karrAdi6uyfSRwCg_uGQGYKpCjdivuaJGSOU38FC5UTVs-cSDo0DrmAPRBFo-mC4tIvQzjWxdxIprywroX3tAL3DNaUfb8LA1bvmk5Omde2Vohg_D3PRmdVyPvTagbj0CzHPKejWwuFpZLLqFc5G06OEN3UgVwCS3XYMK9t0hubUg7HKVGVx9zFl1lx87yFT9koso-iIitziRiUvkMm0O7zMxQMSeUykHMnAX0uWUtCMziNY8BWXuFqb2ClK04WZ9TI-iJhUPH3wSqUJCq72OoYWpZIeUsiey6fixFYZnTWQsfoMCdo3pD_CtYkwLB-RHxphrEKXKk9hEIlFVle5wj1NP_wibXJqmsGvC1t0TfbAE-ZGqGkzoE9Yu3Fq2rQ_mDz4Ei7QLvApJSRzKJ9WqR84v2IWPaJMjR72qlTLWSEadw32-2Lj_8tPUXYlmciU81J-GoWwH5-bJ_vSMLFyptw8tVmCeVnPf6Atj7LsXRKTWWpM5U8hOdHlTx_QY4xm-3wupHhr8R39WAG9TI2-tX4RiU4aT_iQSA-oga_O8pCjxoQ4o9pKY3Yf1byPkS3kOIGvzEsEIcKYdxyM0b-QIV8iDlO_96n9FYPZZXTmo9OaY4A=w517-h918-no

Väldigt fattig men när man knappt ridit under sommaren kan man ju iaf vara snygg inför skolstart.. ;)

Jag kan inte se din bild
 
Vi har blivit med sadel igen. En Albion Fabrento :love::love::love: Det var kärlek vid första ögonkastet igår. Både jag och C är kräsna men den här var riktigt bra för oss båda.
20840816_10159689737695497_4736800851677760796_n.jpg
Vad kul!!

Fabrento har jag inte koll på alls. Berätta! Hur är de i bommen? Spikrak, rak, lätt svängd, svängd? Ser ut att vara rätt stora stöd? Hur upplevs de? Helt ny? Vad ligger de på i pris?

Tusen frågor! :D
 
Vad kul!!

Fabrento har jag inte koll på alls. Berätta! Hur är de i bommen? Spikrak, rak, lätt svängd, svängd? Ser ut att vara rätt stora stöd? Hur upplevs de? Helt ny? Vad ligger de på i pris?

Tusen frågor! :D
Jag vet inte hur den är i bommen om jag ska vara ärlig. Men du ser ju ungefär hur min häst ser ut i kroppen på bilden. Ska sägas att vi stod och petade honom under magen på bilderna för han ser lätt svankig ut när han står på gången annars. Dock är han nog ännu rakare i arbete. Modellen kom ut i juni i Sverige så det är nog inte så många som har hunnit prova, eller köpa den ännu. Det är inte så jättestora stöd, bara så inte knät åker upp och fram i onödan. Om du kollar min instagram (amandafog) så finns en bild till. Och en liten film när jag rider i den.

Jag upplever den som väldigt mjuk och följsam. Jag hamnar väldigt lagom nära hästen och han verkar nöjd. Den är monoflap med mjukt men inte överdrivet känsligt skinn. Och för min del är den lagom flat. Jag har inte upplevt att jag sitter fast, och inte heller att jag saknar stöd.
 
Jag har införskaffat mig en Eric le tixerant gjord och ÄNTLIGEN ligger sadeln stilla! Har gått i två år och tänkt att det är sadeln som inte passar, bytt sadel två gånger och inte förrän nu har jag provat byta gjord :banghead:
Mr tjockis är nöjd eftersom att han får äta igen. Nu kan han va lite rund om magen utan att gjorden kasar :love:

Struntade i bild eftersom jag tror att alla vet hur dom ser ut!
 
Min favoritsak att köpa, näst efter träns, är faktiskt kavajer.
Har ett antal sedan tidigare - i varierande passform.
En svart "gud-vet-vad-för-märke" inköpt sent 00-tal för typ 250 kr, en marinblå Animo Link anno 2012, en brun/rosa Animo Liguria anno 2013 och en mörkt duvblå/grå Pikeur Diana köpt på dunderrea 2014.
"Gud-vet-vad" är den jag haft när jag tävlat i år - vilket gjort att jag (såklart på skämt!) fått höra att jag sett ut som "Snögubben Olof intryckt i Ragnar Vanhedens kavaj" - en ovanligt precis beskrivning av passformen :rofl: :angel: Den är i storlek 150 cl och således extremt liten på alla ledder.
Linken är i storlek (italiensk!) 38 - alltså typ svensk 32 och på tok för smal för mig nu.
Ligurian är IT42 - alltså svensk 36 och har egentligen alltid varit löjligt kort på mig men sitter bra på bredden. Den har jag ändå haft en del och gillar väldigt mycket - trots att den borde ha varit 10 cm längre i ryggen.
Dianan är i storlek 38 tror jag och sitter jättebra så när som på översta knappen där den är lite tajt. Men den är precis perfekt i längden och sådär, inte för kort i ryggen eller så.

Men så kände jag att jag ville ha en relativt "klassisk" dressyrkavaj i svart - med riktigt bra passform. Vilket (uppenbarligen) är svårt att hitta när man är storbystad med överkropp lång som på en normal 180 cm person (fast man är 162 cm själv...) Passande nog hade en superbra ridsportbutik, som visserligen en bra bit från mig, rea på massa kavajer. Så jag drog dit.
Hittade 4 st som jag föll för designmässigt: Kingsland Marion, KL Master, KL *hoppkavaj* och Pikeur Romina. KL Marion var egentligen den som jag tyckte var finast i designen - men också den som satt allra sämst. Jag skojar inte när jag säger att de där "volangerna" satt 2-3 cm under bysten. De nedersta snibbarna blev som "lampskärmar" i sidorna typ. :rofl: KL Mastern satt helt okej, möjligen var den kortare än ursprungligen tänkt på mig, men ändå helt okej. Dock över min budget, även på rean. KL hoppkavajen var egentligen den som satt allra skönast, men var för utpräglat "hoppaktig" tyckte jag, med rosa revär i sidorna och på kragen. Dessutom slutade den jäms med naveln typ... Provade P. Rominan i 2 storlekar - 38 och 76. I 38 satt den jätteskönt - men blev löjligt kort - nästan som hoppkavajen. I storlek 76 - dvs. 38 fast extra lång var den dock så fin :love: Precis så lång som jag vill ha en dressyrkavaj, klassisk design och svart. :bump:
Så den slog jag till på! Efter rabatt fick jag ge typ 890 kr :banana:

Och såhär ser den ut på:
21032847_1268859953237334_915003704100614181_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 328
Senast: ii-ssa
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
795
Senast: Linda_A
·
Mat Nu har den tredje i raden av likadana stektermometrar (köpta på Ica) gått sönder och jag får nog köpa något dyrare för att bli nöjd...
Svar
5
· Visningar
322
Senast: Human
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 634
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp