Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har beställt ett nytt personligt halsband från Dogmania. Har ett med Minns namn på och nu beställde jag ett lite bredare med mitt telefonnummer på. Är jättenöjd med det förra så jag hoppas att jag blir lika nöjd med det nya.
 
Nytt vintertäcke till lillgrisen! Han har ett likadant fast svart i storleken mindre som han växt ur :)
62E56023-F029-4654-95FE-8A4D4B91C3B6_zpsaen4v7yo.jpg
 
Sitter och letar efter någon rejäl vinterjacka som är praktisk nog att ha på långa hundpromenader och liknande. Vad har ni för något? Jag vill ha något som går ner över rumpan, håller mig torr även i halvtrist väder och som har stora, praktiska fickor utanpå jackan.

Har hittat "Vinterparkas Skellefteå" på Engelsons. Jag har deras tidigare jacka Nordkap och funderar på om den här faktiskt är varmare.. Någon som vet? Jag har fått så jäkla lätt att frysa :grin:

Vet ni någon liknande som inte är svindyr men som är jättevarm så får ni gärna tipsa mig!
2595_svart_luva.jpg
 
Sitter och letar efter någon rejäl vinterjacka som är praktisk nog att ha på långa hundpromenader och liknande. Vad har ni för något? Jag vill ha något som går ner över rumpan, håller mig torr även i halvtrist väder och som har stora, praktiska fickor utanpå jackan.

Har hittat "Vinterparkas Skellefteå" på Engelsons. Jag har deras tidigare jacka Nordkap och funderar på om den här faktiskt är varmare.. Någon som vet? Jag har fått så jäkla lätt att frysa :grin:

Vet ni någon liknande som inte är svindyr men som är jättevarm så får ni gärna tipsa mig!
2595_svart_luva.jpg
Jag har en liknande från Engelssons - en röd. Kostade runt 650-750 spänn (tror priset är den samma nu). Asvarm och jag kan inte ha den om det inte är kallare än minst 10 minus ute :D
 
Jag har en liknande från Engelssons - en röd. Kostade runt 650-750 spänn (tror priset är den samma nu). Asvarm och jag kan inte ha den om det inte är kallare än minst 10 minus ute :D
695kr kostar den nu och finns i röd :D Såhär ser de olika färgerna ut:
2595_web.jpg

Såhär skriver de:
"Längre, smidig och skön modell som går ner en bit över lår och bak. Sprund baktill på damjackan. Scotchgard protector 3M ger ett extra slitstarkt material med lång livslängd. Membranet har en vattenpelare på 8000 mm och andas 5000g/m2/24h. Samtliga sömmar är tejpade. Avtagbar, reglerbar huva med avtagbar syntetpäls. Dragsko i midjan och nederkant. Kraftig YKK tvåvägsdragkedja med tryckknappsförsedd vindslå. Dolda resårmuddar i ärmslut. Två värmefickor, två sidfickor, två framfickor med lock, en innerficka med dragkedja."
Är det den du har och den är så varm som du säger, då måste jag nog köpa en :p
 
695kr kostar den nu och finns i röd :D Såhär ser de olika färgerna ut:
2595_web.jpg

Såhär skriver de:
"Längre, smidig och skön modell som går ner en bit över lår och bak. Sprund baktill på damjackan. Scotchgard protector 3M ger ett extra slitstarkt material med lång livslängd. Membranet har en vattenpelare på 8000 mm och andas 5000g/m2/24h. Samtliga sömmar är tejpade. Avtagbar, reglerbar huva med avtagbar syntetpäls. Dragsko i midjan och nederkant. Kraftig YKK tvåvägsdragkedja med tryckknappsförsedd vindslå. Dolda resårmuddar i ärmslut. Två värmefickor, två sidfickor, två framfickor med lock, en innerficka med dragkedja."
Är det den du har och den är så varm som du säger, då måste jag nog köpa en :p
Ärligt vet jag inte om det är en förnyad modell av den jag har - min är rak nertill, men går rätt långt ner ändå. Måste in och kolla.....
 
Ärligt vet jag inte om det är en förnyad modell av den jag har - min är rak nertill, men går rätt långt ner ändå. Måste in och kolla.....
Nähä, exakt min modell finns inte längre så vete tusan vad den hette :D Men det är nog mer att det är en förnyad variant av den. Min har en bröstficka som Gällivarejackan och så en bröstficka "utanpå". Annars är nog min mer lik Gällivarejackan, men den är typ 5 år gammal :)
Den du kikar på är snyggare och ser skönare ut rumpmässigt med tanke på längden och jag skulle tro att dom är liknande fodrade :)
 
@Red_Chili
Jag tänker att jackor som är anpassade för ridning också brukar vara bra för hundpromenader iom att det krävs viss rörelsefrihet i båda fallen. Så det är mitt bästa tips (även om jag inte använder jackor typ alls så jag är väl fel person att säga något egentligen :D )
 
Sitter och letar efter någon rejäl vinterjacka som är praktisk nog att ha på långa hundpromenader och liknande. Vad har ni för något? Jag vill ha något som går ner över rumpan, håller mig torr även i halvtrist väder och som har stora, praktiska fickor utanpå jackan.

Har hittat "Vinterparkas Skellefteå" på Engelsons. Jag har deras tidigare jacka Nordkap och funderar på om den här faktiskt är varmare.. Någon som vet? Jag har fått så jäkla lätt att frysa :grin:

Vet ni någon liknande som inte är svindyr men som är jättevarm så får ni gärna tipsa mig!
2595_svart_luva.jpg
Jag har en Canuk parkas, upplever den som väldigt varm men den är ju inte så billig som de föregående förslagen dock. Har slits bak, stora fronfickor, 2-vägsdragkedja. :)
 
En fleecetröja med en underställströja brukar räcka för mig hela vintern typ :up: Har en ärvd regnrock ibland pga bor på västkusten, men annars har jag inte haft en vinterjacka på typ 5 år eller nåt :D
Oj, vilken lyx :D alltså, det är -2 ute nu och jag använder vinterjacka nu... (Dock med linne under och enbart mjukisbyxor på benen, tar på mig varmare när det blir kallare)
 
Oj, vilken lyx :D alltså, det är -2 ute nu och jag använder vinterjacka nu... (Dock med linne under och enbart mjukisbyxor på benen, tar på mig varmare när det blir kallare)
Jag kan trösta dig med att jag istället har det lite stökigt när det är varmare än typ 15 grader och sol. Så kanske är det bättre att vara lite frusen :)
 
Jag har shoppat alldeles för mycket, det är riktigt hemskt faktiskt. Och jag som verkligen inte har varit den typen som har 100 olika saker till sina hundar är numera just så. Kortfattat har jag shoppat frisbees (två), otroligt mycket billigt "katt"godis, hurttaselar (två), hurttakoppel (fyra stycken), hurttahalsband (tre stycken), klövjeväska (som inte passade :down:), läderhalsband, massor med leksaker från Granngården när de hade rea, ett redog täcke, två hurttatäcken, två 3,5 meters koppel, två "kampleksaker" i ull samt en vid fara rädda oss skylt. Jag är lite orolig att om något inte kommer nästa vecka kommer jag inte märka av det. O_o
 
695kr kostar den nu och finns i röd :D Såhär ser de olika färgerna ut:
2595_web.jpg

Såhär skriver de:
"Längre, smidig och skön modell som går ner en bit över lår och bak. Sprund baktill på damjackan. Scotchgard protector 3M ger ett extra slitstarkt material med lång livslängd. Membranet har en vattenpelare på 8000 mm och andas 5000g/m2/24h. Samtliga sömmar är tejpade. Avtagbar, reglerbar huva med avtagbar syntetpäls. Dragsko i midjan och nederkant. Kraftig YKK tvåvägsdragkedja med tryckknappsförsedd vindslå. Dolda resårmuddar i ärmslut. Två värmefickor, två sidfickor, två framfickor med lock, en innerficka med dragkedja."
Är det den du har och den är så varm som du säger, då måste jag nog köpa en :p
Jag funderar också på den! Jag har en från engelssons som jag inte vet vad den kallas men den verkar inte finnas på hemsidan. Kanske kan vara den @russinbulle skriver om för den är mer rak nertill men går ner över rumpan. Den är varm och jag har älskat den, men tyvärr är den för liten :( tänkte köpa en likadan men såg då att den inte fanns så funderar nu på den du visar!
Jag har Arraks vinterjacka (den rosa/svarta vad den nu heter) men alltså den funkar nu, när vi har några minusgrader bara, men jag frös i den förra vintern och använde min opraktiska "vanliga" parkas ist när det var riktigt kallt..
 
Jag funderar också på den! Jag har en från engelssons som jag inte vet vad den kallas men den verkar inte finnas på hemsidan. Kanske kan vara den @russinbulle skriver om för den är mer rak nertill men går ner över rumpan. Den är varm och jag har älskat den, men tyvärr är den för liten :( tänkte köpa en likadan men såg då att den inte fanns så funderar nu på den du visar!
Råkar den vara i strl 36 och inte röd så kan den få ett nytt hem här :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 328
Senast: ii-ssa
·
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
630
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
281
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
636
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp