Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick in på Arken Zoo för att klämma på täckena från Pomppa och köpa hundgodis. Gick där ifrån med två täcken från Hurtta. Rea och de färgerna som jag ville ha. Får ju passa på när det finns något som passar hundar med knorr på svansen, så klart...

14727713_1811149169099816_3993882885890244608_n.jpg
 
Gick in på Arken Zoo för att klämma på täckena från Pomppa och köpa hundgodis. Gick där ifrån med två täcken från Hurtta. Rea och de färgerna som jag ville ha. Får ju passa på när det finns något som passar hundar med knorr på svansen, så klart...

14727713_1811149169099816_3993882885890244608_n.jpg
Men - jag har regntäcket i samma modell och håller på bli galen. Flärparna med knapparna (som jag inte såg när jag beställde via webben) är ju bara i vägen. Knäpper man så skiter hunden på täcket - är dom uppknäppta så åker dom ändå under svansen och är i vägen ? Jag har fått börja knäppa över svansen (hög svans) och då blir täcket för kort över låren :meh: Dummaste modellen ever :banghead: Sorry ;)
 
En fleecetröja med en underställströja brukar räcka för mig hela vintern typ :up: Har en ärvd regnrock ibland pga bor på västkusten, men annars har jag inte haft en vinterjacka på typ 5 år eller nåt :D
Använder inte heller vinterjacka, och då bor jag i norrland. Underställ i ull, ulltröja och ev ulltröja till eller vindjacka, beroende på. idag har vi -7. jag har varit ute i ulltröja plus vindjacka pga att det snöar massor. Frös inte alls. Äger inte ens en vinterjacka, gjorde jag inte förra året heller. Gick fint!
 
Men - jag har regntäcket i samma modell och håller på bli galen. Flärparna med knapparna (som jag inte såg när jag beställde via webben) är ju bara i vägen. Knäpper man så skiter hunden på täcket - är dom uppknäppta så åker dom ändå under svansen och är i vägen ? Jag har fått börja knäppa över svansen (hög svans) och då blir täcket för kort över låren :meh: Dummaste modellen ever :banghead: Sorry ;)

Klipp bort skiten!

Min uppfödare har ett BoT-täcke till sin gamla tik. Samma problem där med att hunden bajsar i täcket. Täcket är numera avklippt där bak så problemet är löst :p
Sen är det såklart inte kul att köpa ett nytt täcke för dyra pengar som man behöver modifiera, men då hade jag skickat tillbaka det.
 
Klipp bort skiten!

Min uppfödare har ett BoT-täcke till sin gamla tik. Samma problem där med att hunden bajsar i täcket. Täcket är numera avklippt där bak så problemet är löst :p
Sen är det såklart inte kul att köpa ett nytt täcke för dyra pengar som man behöver modifiera, men då hade jag skickat tillbaka det.
Jag ska modifiera när jag får ork och lust ;) Sen aldrig mer av just den modellen :)
 
Gick in på Arken Zoo för att klämma på täckena från Pomppa och köpa hundgodis. Gick där ifrån med två täcken från Hurtta. Rea och de färgerna som jag ville ha. Får ju passa på när det finns något som passar hundar med knorr på svansen, så klart...

14727713_1811149169099816_3993882885890244608_n.jpg

Vad tyckte du om täckena från Pomppa? Blev nyfiken på dom när jag såg reklamen :)
 
Approå Pomppa som
Arken Zoo har börjat sälja - hur kommer det sig att det finns så många finska tillverkare av hundtäcken? Tänker Pomppa, Hurtta, Helsitar och Rukka. Finns det några svenska motsvarigheter?
 
Vad tyckte du om täckena från Pomppa? Blev nyfiken på dom när jag såg reklamen :)

Jag gillade modellen, tror att det är bra täcken! Såg ut att vara väldigt bra passform, är nog bra rörelsefrihet för hundarna i dem. Men jag ville ha något lite tjockare.

Angående alla finska märken på Arken Zoo så blev de uppköpta av den här finska kedjan vars namn jag inte kommer ihåg för tillfället :p Tror inte att det finns så många svenska motsvarigheter tyvärr.
 
Approå Pomppa som
Arken Zoo har börjat sälja - hur kommer det sig att det finns så många finska tillverkare av hundtäcken? Tänker Pomppa, Hurtta, Helsitar och Rukka. Finns det några svenska motsvarigheter?

Tänkte på samma häromdagen. Finns ju hur mycket olika täcken i Finland som helst.
Här vet jag bara Dogman som väl är svenskt?
Ingen koll på hästmärken som gör hundkläder också, där finns säkert något svenskt.
 
Jag var in på Arken Zoo igår för att kolla in pomppatäckena då jag sett reklamen. Jag köpte ju fleecetröjan till Qarusell och gillade passformen, men när jag kommer dit så finns det inga pomppavintertäcken hemma :( hon i butiken tyckte att jag skulle beställa ett täcke på arken zoos hemsida men jag skulle vilja prova först så jag vet hur det sitter..
Qarusell i sin tröja :)
jmxiqclyjsjyfcb.jpg
 
Men - jag har regntäcket i samma modell och håller på bli galen. Flärparna med knapparna (som jag inte såg när jag beställde via webben) är ju bara i vägen. Knäpper man så skiter hunden på täcket - är dom uppknäppta så åker dom ändå under svansen och är i vägen ? Jag har fått börja knäppa över svansen (hög svans) och då blir täcket för kort över låren :meh: Dummaste modellen ever :banghead: Sorry ;)

Tråkigt att du är missnöjd, de är ju inte direkt billiga att köpa O_o Tyckte de satt väldigt bra på mina dock, nästan perfekt faktiskt. Får väl se hur jag känner när det blir lite kallare och har fått utvärderat täckena lite. Kanske kommer tillbaka i tråden på jakt efter bajsfria täcken :sneaky:
 
Klipp bort skiten!

Min uppfödare har ett BoT-täcke till sin gamla tik. Samma problem där med att hunden bajsar i täcket. Täcket är numera avklippt där bak så problemet är löst :p
Sen är det såklart inte kul att köpa ett nytt täcke för dyra pengar som man behöver modifiera, men då hade jag skickat tillbaka det.

Delvis kl :P

Min hane bajsar på sina bensnören på BoT-täcket! Oavsett hur hårt/löst jag spänner snörena. Varför gör han det ?! :( Tiken bajsar inte på sitt..
 
Tråkigt att du är missnöjd, de är ju inte direkt billiga att köpa O_o Tyckte de satt väldigt bra på mina dock, nästan perfekt faktiskt. Får väl se hur jag känner när det blir lite kallare och har fått utvärderat täckena lite. Kanske kommer tillbaka i tråden på jakt efter bajsfria täcken :sneaky:
:rofl: Uppdatera sen.
Jag önskar att modellen summit parka (vintertäcket) fanns även som regntäcke, för det är perfekt fom mina uppåtsvansade hundar med dragskon i ryggslutet :)
 
Delvis kl :P

Min hane bajsar på sina bensnören på BoT-täcket! Oavsett hur hårt/löst jag spänner snörena. Varför gör han det ?! :( Tiken bajsar inte på sitt..
Sitter dom för högt upp ? Jag sänker ofta bensnörena på högre fästet - jag tycker dom sitter för nära allt "det heliga" och klämmer nästan ihop muffen på tikarna :nailbiting:
 
Regntäcket har en knapp under svansen istället för en dragsko i ryggslutet. Värdelöst för mina hundar som enbart kan ha vintertäcket pga uppåtsvans.
Dina borde kunna ha summit parkan precis som mina - dragskon vid ryggslutet gör att man kan reglera täcker perfekt vid svansen :) Mina har uppåtsvans och den sitter perfekt på dom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 343
Senast: ii-ssa
·
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
648
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
653
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tjockistråden 3
  • Vi som pluggar del VII
  • Flytta eller ej?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp