Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dina borde kunna ha summit parkan precis som mina - dragskon vid ryggslutet gör att man kan reglera täcker perfekt vid svansen :) Mina har uppåtsvans och den sitter perfekt på dom.

Ja just vintertäcket går ganska bra. 35 cm är egentligen för långt men man kan dra åt ganska mycket så att det sitter okej. Är dock mer i behov av nya regntäcken och där fungerar det inte med knappen eftersom täcket i 35 cm blir för långt.
Hurttas gamla vintertäcke (outdoor) i storlek 33 cm är helt perfekta så dom håller jag hårt i! Regntäckena är helt okej men skulle vilja ha lite mer täckning som på deras nya varianter.
 
Usch på mig, lovade mig själv att jag INTE skulle köpa något innan Hundmässan i December och vad gör jag? Jo jag hittade ju en Treat and Train på Bromma Zoo för deras kampanjpris, så vad gör jag? Jo jag köper den....
I mitt försvar, jag har funderat på en sådan i typ 1,5 år. :angel:
 
:rofl: Uppdatera sen.
Jag önskar att modellen summit parka (vintertäcket) fanns även som regntäcke, för det är perfekt fom mina uppåtsvansade hundar med dragskon i ryggslutet :)

Nu kanske du har ett bra regntäcke redan men jag är jättenöjd med mitt täcke från Helistar till min uppåtsvansade pudel. Men, jag har inte använt det i kraftigt regn så jag vet inte hur väl det står emot vätan men det funkar bra för svansen iaf :up:

Även täckena från Pumppa som ska finnas på Arken zoo ska ha en slits för svansen och borde därmed fungera bra men dom har jag inte testat.
 
Sorry, jag är några storlekar större :p
Jag har en Peak Performance i storlek Large som kan få flytta hemifrån då den blivit för liten. :o Ser ut ungefär så här
1377496.jpg

Avtagbart foder, utan fuskpälsen o med trycknappar.
 
Appropå Hurttas täcken med knapp över svansen så tycker jag om det :p Visst på regntäcket får man modifiera lite tills hunden bajsat och på vintertäcket sitter det knappar inuti så det går att knäppa så täcket blir rakt i avslutet. Men sen efter de bajsat :up: Så bra så bra!
 
Någon som vet hur pomppa täckena är? Om de är värda sitt pris

Jag har testat mitt något enstaka gång och är nöjd med passform och funktion än sålänge. Det är dock min första hund och han har inga täcken sedan tidigare, så jag har inte så mycket att jämföra med :).

Täcket har dock inga bensnören, tycker det ligger still ändå men jag kan tänka mig att det kanske kan bli lite "klänningseffekt" i kraftig blåst.
 
Årets första julklapp är köpt, såklart till skäggis :o
158150.jpg

En leksak från Little&Bigger som prasslar och piper, utnyttjade bonusen och fick den gratis på Arken :up:
yggx1Q0.jpg

Testade även ut nya täcken som ska köpas innan kylan kommer :)

Vilka täcken testade du? Är själv ute efter ett till skrutte :)
 
Nä, de skulle tyvärr fastna i pälsen. Behöver såna där som bara är en kedja mellan två ringar så spänner man ihop dom med kopplet.

Edit: Iofs kan man väl bara klippa av strypdelen
Kan du inte köpa en snakekedja och bara fästa koppelhaken i båda ringarna? Så gjorde jag när min var valp och jag inte ville ha stryp. Köpte bara en kedja som passade hans halsmått :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 343
Senast: ii-ssa
·
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
648
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
653
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp