Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tja, varför inte? Jag ser hellre att de får en välsittande sele som första koppelupplevelse, än ett smalt halsband. Till mina egna har jag gjort ett fynd på tradera, men känns inte så kul att skicka med begagnade selar med valpköparna...

Menade inte att det skulle vara något dåligt med det?

Tycker bara det är väldigt ambitiöst att köpa sådant till valpköpare. Personligen väntar jag mig inte något så när jag köper valp. Men det blir väl bara trevligt för dina valpköpare. :)
 
Menade inte att det skulle vara något dåligt med det?

Tycker bara det är väldigt ambitiöst att köpa sådant till valpköpare. Personligen väntar jag mig inte något så när jag köper valp. Men det blir väl bara trevligt för dina valpköpare. :)

Jag tänker att det är normalt att skicka med nån slags anordning för att hålla valpen under kontroll om den behöver kissa på vägen hem (en ska hela vägen upp till Luleå). Och eftersom de aldrig har haft koppel innan så tycker jag det är onödigt att slänga på dem ett halsband och riskera skador på nacken. Hur köparna sen väljer att göra är ju upp till dem, men då har jag gjort vad jag kunnat! :)

När jag köpt mina valpar har jag inte fått med nått annat än kontrakt och stamtavla, utom med Fridolf som kom med läderkoppel + halsband, 15 kg foder, matskål och en leksak.
 
Tja, varför inte? Jag ser hellre att de får en välsittande sele som första koppelupplevelse, än ett smalt halsband. Till mina egna har jag gjort ett fynd på tradera, men känns inte så kul att skicka med begagnade selar med valpköparna...
Det funkar inte med en sånhär då?
5651-Rogz_Alpinist_K2_Lime_Large_Dog_Harness.jpg

Jag har haft till 2 valpar nu, den är himla ställbar :)
 
Det funkar inte med en sånhär då?
5651-Rogz_Alpinist_K2_Lime_Large_Dog_Harness.jpg

Jag har haft till 2 valpar nu, den är himla ställbar :)
Jo det skulle det nog göra! Vart har du hittat den? De ställbara som fanns var antingen väldigt styva och klumpiga eller så små att jag tvekar på om de stoppar 6 kg busunge...
 
Jo det skulle det nog göra! Vart har du hittat den? De ställbara som fanns var antingen väldigt styva och klumpiga eller så små att jag tvekar på om de stoppar 6 kg busunge...
Globaldogshop!
Jag tycker att den där modellen av rogz är rätt mjuka, de med som ett dekoband på är vassare. Mina valpar har vägt 6-8 kg vid hämtning och jag har haft selen ganska länge på dom :) Nu är väl kanske eurasiervalpar lite lugnare än BC valpar kan jag tänka mig :angel:
 
hybrid-jacka-herr-blackgreen.jpg

Blev sur att dammodellen inte finns i lager i min strl så nu provar jag en herr! Orka vänta till i november på en höstjacka liksom :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 335
Senast: ii-ssa
·
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
633
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
285
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
641
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp