Bukefalos 28 år!

Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
För första gången har jag faktiskt på riktigt tappat bort min klicker. Jag har haft samma i typ fem år.. En metallklicker som är lättklickad och med ett ovanligt "snällt" ljud, vilket är bra för mina väldigt känsliga öron. En normal klicker går som en stöt genom kroppen.

Jag köpte en ny men den är sjukt trögklickad och låter helt otroligt högt. Jag vill dock ha en metallklicker, för knapp-klicker är FÖR lättklickad. Triggar-tumme här..

Några tips?
 
Jag älskar Pritax trosskydd. Lätta att sätta på och ta av, mjukt material som går snabbt att tvätta och torka (typ baddräktstyg) och inga kanter eller band som skaver mot pälsen.
Finns i rosa med rosett eller svart med svart/vit rosett :p

Dom är bäst!
Bara de hade skyddat lite mer mot äckelhunden som äter trosskydd som godis :p
 
Dom fungerar inte alls här - för lätta/för strechiga att ta sig ur :D
Fast mina har lärt sig ta sig ur även Valentino-tikskydden. Dom lägger sig på magen med benen rakt bak och drar sig framåt......då åker tikskyddet av:p

Min kompis Podengos gör likadant. Tror de fungerar mindre bra på hundar som är korvformade helt enkelt :p
 
En kompis som syr hundkläder har gjort en "tikskyddsoverall" för en hund som tydligen var extra bra på att ta av sig vanliga tikskydd. :D
 
Skrev precis i dragtråden men frågar här också. Tips på bra dragsele liten kelpie mottages tacksamt. Minn är för liten för den minsta DC faster (SX).
 
Skrev precis i dragtråden men frågar här också. Tips på bra dragsele liten kelpie mottages tacksamt. Minn är för liten för den minsta DC faster (SX).
Vad har hon för storlek på täcken? Min stora sheltie har en ställbar Neewa som vi är väldigt nöjda med.
 

Tror du det finns i hennes storlek eller måste jag måttbeställa? Måste jag måttbeställa så försöker jag heller hitta nånstans där jag kan måttbeställa en DC faster, gillar den bättre än Björkistypen.

Vad har hon för storlek på täcken? Min stora sheltie har en ställbar Neewa som vi är väldigt nöjda med.

Hon har 45 i täcken. Hon är 34-35 cm i halsen, 54.5 cm runt bröstkorgen.
 
OK, min har 50 och ganska grov så då är hon ju lite mindre då. Men den är ju ställbar så det är möjligt att det kan funka ändå. Dock är den rätt lik en Björkissele, så det kanske inte riktigt är vad du söker.
 
OK, min har 50 och ganska grov så då är hon ju lite mindre då. Men den är ju ställbar så det är möjligt att det kan funka ändå. Dock är den rätt lik en Björkissele, så det kanske inte riktigt är vad du söker.

Har fått lite tips från en tjej med en liten kelpietik. Björkis storlek 0 blir för stor den också. Nonstop kanske kan funka. ReDogs nomesele kommer förmodligen funka till Minn.
 
Har fått lite tips från en tjej med en liten kelpietik. Björkis storlek 0 blir för stor den också. Nonstop kanske kan funka. ReDogs nomesele kommer förmodligen funka till Minn.

Nonstop-selen i den minsta storleken borde kunna funka, jag har den till min JRT och har då sytt om den och kapat drygt 5 cm på längden. Min lilla är ju bara 30 cm hög och har 35 i täcken så till din borde den passa bättre :)
 
Inte direkt hundshopping med det är en hund i alla fall :D min nyaste tatuering, gjorde den igår! Så nöjd :love: en tjej hjälpte mig med skissen, från ett foto på en av mina whippar!
17903971_10212972321369785_4579015600376121479_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 653
Senast: Lyan
·
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
683
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
321
Senast: attheedge
·
Hundavel & Ras står i valet mellan Jaktgolden eller jaktlabrador, jag kommer inte behöva en världsmästare och sikta att komma högst i tävlingar, vill...
Svar
16
· Visningar
1 424

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur valde ni uppfödare?
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp