Bukefalos 28 år!

Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Råkade shoppa ett täcke till Qarusell idag...
url]

url]
jmxiqclyjsjyfcb.jpg

url]
 
Tack! Vad bra. :)

Min lilla tantrussell skulle behöva en storlek mellan 30 och 35. De hade ju 33 innan och det var ganska perfekt. Hon har 35 på sitt regntäcke, men det liksom korvar sig vid svansen eftersom ryggen (på täcket) är lite lång. Funderade på om hon ändå kunnat ha 30 på vintertäcket, men "sidorna" blir nog för korta då (därför jag undrade).

(Förresten varför har de (och de flesta andra) inte mindre intervall mellan de mindre storlekarna för? 5 cm på en liten hund är ju en jätteskillnad, vilket det ju inte är på samma sätt på en stor. Opraktiskt! :()

Jag håller med! Deras gamla 33 sitter perfekt på mina, så tråkigt att de slutade med den storleken.
Men både Back on Track och Pomppa har storlekar mellan 30 och 35 :)
 
Har köpt ett valpset till valpen som visserligen är påtänkt men långt ifrån tillverkad än.. :angel: :D

Jag rensade bland alla hundsaker och sparade alla valpgrejor idag. :angel:

(Tonto var riktigt jäkla trist att träna med idag, tonåring och vill ingenting, Sambon har alltid tyckt att Tonto är en liten rövhatt, så han föreslog att vi skulle köpa en till snart så att jag blir lite glad, dvs. så att jag kan växla mellan hundarna när dom inte har lust. :rofl: (Jaaa, tre rövhattar istället för två! :cautious::arghh::nailbiting:) Så valpen kommer kanske fortare än anat. :angel:)
 
Jag rensade bland alla hundsaker och sparade alla valpgrejor idag. :angel:

(Tonto var riktigt jäkla trist att träna med idag, tonåring och vill ingenting, Sambon har alltid tyckt att Tonto är en liten rövhatt, så han föreslog att vi skulle köpa en till snart så att jag blir lite glad, dvs. så att jag kan växla mellan hundarna när dom inte har lust. :rofl: (Jaaa, tre rövhattar istället för två! :cautious::arghh::nailbiting:) Så valpen kommer kanske fortare än anat. :angel:)
Heja! :bump:

Känner igen det där med tonåring btw.. :wtf:
 
Heja! :bump:

Känner igen det där med tonåring btw.. :wtf:

HAN SPRANG IFRÅN MIG när vi skulle träna. Det har aldrig hänt. Alltså usch. Jag tränade med Rollo istället och ville typ ringa på första bästa annons på blocket för att hämta en ny hund och sedan skicka tillbaka Tonto till uppfödaren. :rofl::eek: Känner att mina känslor svallar lite när jag har feber och är sjuk. :angel:

Så ja, valpshopping står högt på listan. Valpar är i alla fall trevliga. Tonåringar... nej.
 
HAN SPRANG IFRÅN MIG när vi skulle träna. Det har aldrig hänt. Alltså usch. Jag tränade med Rollo istället och ville typ ringa på första bästa annons på blocket för att hämta en ny hund och sedan skicka tillbaka Tonto till uppfödaren. :rofl::eek: Känner att mina känslor svallar lite när jag har feber och är sjuk. :angel:

Så ja, valpshopping står högt på listan. Valpar är i alla fall trevliga. Tonåringar... nej.
Man ska inte träna hund när man är sjuk! Framför allt inte tonåringar. :nailbiting: Men ja, jag kan precis förstå hur du kände dig. :cautious:

Funderar starkt på att lämna pina hos uppfödaren på bootcamp. För valpen som hon behöll är ju såå snäll såklart! :wtf:
 
Man ska inte träna hund när man är sjuk! Framför allt inte tonåringar. :nailbiting: Men ja, jag kan precis förstå hur du kände dig. :cautious:

Funderar starkt på att lämna pina hos uppfödaren på bootcamp. För valpen som hon behöll är ju såå snäll såklart! :wtf:

Jag vet. Men jag har varit sjuk så länge nu. Han har så tråkigt att han väckte mig astidigt genom att hoppa på mig och slå mig i huvudet med skor. Så jag kände för att det skulle bli lite lugnt så kunde han få träna lite, så att jag kan få sova. Men NÄ. :yuck:



För att återgå till tråden så har jag beställt 300 påsar med Planet pet godis till mina och @Red_Chili hundar idag, vi gick ihop för att slippa frakt. En påse kostade 3 kr, så det var väl lika bra att beställa! :d
 
Jag vet. Men jag har varit sjuk så länge nu. Han har så tråkigt att han väckte mig astidigt genom att hoppa på mig och slå mig i huvudet med skor. Så jag kände för att det skulle bli lite lugnt så kunde han få träna lite, så att jag kan få sova. Men NÄ. :yuck:



För att återgå till tråden så har jag beställt 300 påsar med Planet pet godis till mina och @Red_Chili hundar idag, vi gick ihop för att slippa frakt. En påse kostade 3 kr, så det var väl lika bra att beställa! :d
Proppa i honom godis så är han säkert mer träningsglad sedan (eller så fet att han åtminstone inte kan springa ifrån dig :D )
Känns som om jag också borde sortera lite här hemma innan jag drunknar i hundprylar och hundgodis...

Och du ÄR helt knäpp som föredrar valpar före tonåringar. Jag kan verkligen inte förstå det! Jag förstår vad du säger, men inte hur du på riktigt kan tycka att små pestdjur är bättre än hundar som är nästan vuxna :angel: Fast ja, det är ju ingen nyhet.
 
Inskaffat oss ett nytt regntäcke från hurtta, satt riktigt bra men ett litet minus är knäppet kring svansen som visserligen är bra när hunden bajsat men innan dess, nja. Och att bensnörena är korta (återkommande irriterande skitproblem) så snippan kläms.

En träapport och tre tennisbollar från Kong med pip (typ det nästa hon vet, synd hon drar med dom så jag inte kan använda de bland folk :o)

En bil har jag shoppat också då det var ett jobbigt dyrt fel på Subarun :cry: så sålde den och köpte en liten, ful Opel corsa. Om vi säger såhär, min lilla MIMbur får stå på tvären för att få plats med den när baksätet är fällt. Det är min och Bettys bil :rofl:
 
Jättefint täcke! Vars är det ifrån? Gillar att magplattan inte går så långt bak (har hanhund.. :cautious: ) som många andra gör...

Nu har jag testat täcket ute också. Det regnade inte så mycket som jag trodde så egentligen var nog täcket onödigt. Hon var torr under täcket men det regnade som sagt inte så mycket så jag vet faktiskt inte hur bra det är ur den aspekten än. Men det satt väldigt bra och höll sig på plats även när hon gick lös.

NP5bUIX.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 623
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Min man har börjat prata om hur mysigt det vore med en hund till, själv är jag lite mer skeptisk. Det är lätt att bara se alla mysiga...
2
Svar
31
· Visningar
2 160
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Vi har två hundar. 1 år och 1,5 år båda tikar. Den yngre är finnspets och den äldre blandras( labrador, golden, pudel och jackrussel)...
Svar
15
· Visningar
801
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 165
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp