Bukefalos 28 år!

Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alltså - varför visste jag inte om det här?!! Var det på Björkis?
Jag visste inte heller något, hon har inte skrivit en lapp utan sa det när jag var där. Jag hade kunnat köpa massor... Och ja, Björkis. Jag går inte till någon annan av djurbutikerna i stan.
 
Tags till halsbanden! Men får göra ny bakgrund :D
20161020_172803_zpsgejoydol.jpg

Tadaa!
IMG_20161020_184529_zpsvibfxku0.jpg
 
Får man fråga hur hög din hund är och vilken storlek det är på täcket? :) (Och hur tjockt det är?)

Han är nog ungefär 29 cm hög, täcket är 30 cm :) sitter skitbra!

Det är dock tunnare än vad jag trodde, kan fota tjockleken när jag kommer hem. Men jag kommer komplettera med tröja under när det blir riktigt kallt!
 
Han är nog ungefär 29 cm hög, täcket är 30 cm :) sitter skitbra!

Det är dock tunnare än vad jag trodde, kan fota tjockleken när jag kommer hem. Men jag kommer komplettera med tröja under när det blir riktigt kallt!
Kan säga att täcket är mkt varmare än vad man tror trots att det är tunt i designen. Plexus klarade sig med bara det hela vintern utan att frysa alls och han var ju typ en nakenhund..
 
Kan säga att täcket är mkt varmare än vad man tror trots att det är tunt i designen. Plexus klarade sig med bara det hela vintern utan att frysa alls och han var ju typ en nakenhund..

Låter lovande för min lilla fryslort med tanke på att det brukar bli -25-30 här uppe :crazy:
 
Jaha, tog inte mer än några dagar efter att jag fått in pengar på kontot tills att jag handlade saker till hunden :angel:

En till bitstock då hon fullkomligt älskar sin och den är på upphällningen, en lång, smal, lätt syntetdummy som jag tänker använda i rull-träningen för söket (behöver träna på att hon ska komma in med föremål utan att släppa) och så godis :D
 
Tackar :D jag hoppas att det blir ett lyckligt liv för mig och mr Caddy :laugh: han ska få lite justeringar som hasplåt och en trimbox, sen ska vi nog komma fint överens! Kommer nog foliera den lite också, den är helvit och lite trist i dagsläget :p

Ska försöka få till fyra hundburar också...
Jag vill också ha fyra hundburar! :D fast i dagsläget så räcker det ju med två. Har typ hela livet i bilen tror jag. Förutom mat :rofl:
 
Jag vill också ha fyra hundburar! :D fast i dagsläget så räcker det ju med två. Har typ hela livet i bilen tror jag. Förutom mat :rofl:

Man kan alltid behöva nån extra :angel:
Med valpen har vi fyra hundar, men den äldsta är sällan med mig. Däremot är det väldigt smidigt att kunna slänga in en extra hund vid jakter och träningar :)

Hahaha, jag har ju halva livet i min xc70. Borde få plats med hela i en caddy :laugh: pojkvännen har dessutom en Opel Combo, så vi behöver knappt ens ha en lägenhet.... :D
 
Någon som vill köpa en prima xc70? :D
Har en känsla av att den inte är svårsåld;)
Jag stör mig lite på det där med hundbil, för jag behöver kunna dra hästsläp också, men att då få plats med fler än två hundar på nåt vettigt sätt är svårt. Kingcab-varianterna är sjukt dyra i skatt, annars hade jag nog redan haft en:D
Kräver iaf bild på Caddyn när den är färdiginredd!
 
Har en känsla av att den inte är svårsåld;)
Jag stör mig lite på det där med hundbil, för jag behöver kunna dra hästsläp också, men att då få plats med fler än två hundar på nåt vettigt sätt är svårt. Kingcab-varianterna är sjukt dyra i skatt, annars hade jag nog redan haft en:D
Kräver iaf bild på Caddyn när den är färdiginredd!

Tror inte heller det ;) de ligger galet högt i andrahandsvärde! Men det är ju en bra bil också, jag har varit supernöjd med min. Hade jag fått in ett par hundar till utan att behöva tumma på sätena bak hade jag aldrig sålt den :D

Tror att du skulle passa bra i en Amarok med hundskåp typ :angel:

bild kommer! :D
 
Tror inte heller det ;) de ligger galet högt i andrahandsvärde! Men det är ju en bra bil också, jag har varit supernöjd med min. Hade jag fått in ett par hundar till utan att behöva tumma på sätena bak hade jag aldrig sålt den :D

Tror att du skulle passa bra i en Amarok med hundskåp typ :angel:

bild kommer! :D
En Amarok hade definitivt klätt mig:D fast jag vill hellre ha en Hilux, men det lär inte hända i närtid:(:cautious::angel:
 
Han är nog ungefär 29 cm hög, täcket är 30 cm :) sitter skitbra!

Det är dock tunnare än vad jag trodde, kan fota tjockleken när jag kommer hem. Men jag kommer komplettera med tröja under när det blir riktigt kallt!
Tack! Vad bra. :)

Min lilla tantrussell skulle behöva en storlek mellan 30 och 35. De hade ju 33 innan och det var ganska perfekt. Hon har 35 på sitt regntäcke, men det liksom korvar sig vid svansen eftersom ryggen (på täcket) är lite lång. Funderade på om hon ändå kunnat ha 30 på vintertäcket, men "sidorna" blir nog för korta då (därför jag undrade).

(Förresten varför har de (och de flesta andra) inte mindre intervall mellan de mindre storlekarna för? 5 cm på en liten hund är ju en jätteskillnad, vilket det ju inte är på samma sätt på en stor. Opraktiskt! :()
 
Tack! Vad bra. :)

Min lilla tantrussell skulle behöva en storlek mellan 30 och 35. De hade ju 33 innan och det var ganska perfekt. Hon har 35 på sitt regntäcke, men det liksom korvar sig vid svansen eftersom ryggen (på täcket) är lite lång. Funderade på om hon ändå kunnat ha 30 på vintertäcket, men "sidorna" blir nog för korta då (därför jag undrade).

(Förresten varför har de (och de flesta andra) inte mindre intervall mellan de mindre storlekarna för? 5 cm på en liten hund är ju en jätteskillnad, vilket det ju inte är på samma sätt på en stor. Opraktiskt! :()

Tottes rygg är 32, många 30 täcken är för korta och 35 alldeles för stora.

Men detta satt verkligen bra :)
 
Tack! Vad bra. :)

Min lilla tantrussell skulle behöva en storlek mellan 30 och 35. De hade ju 33 innan och det var ganska perfekt. Hon har 35 på sitt regntäcke, men det liksom korvar sig vid svansen eftersom ryggen (på täcket) är lite lång. Funderade på om hon ändå kunnat ha 30 på vintertäcket, men "sidorna" blir nog för korta då (därför jag undrade).

(Förresten varför har de (och de flesta andra) inte mindre intervall mellan de mindre storlekarna för? 5 cm på en liten hund är ju en jätteskillnad, vilket det ju inte är på samma sätt på en stor. Opraktiskt! :()
Är det vintertäcke så är Hurttas Summit Parka kalasbra (det enda täcke från dom jag tycker är riktigt bra). Den har dragsko vid svansroten, så man kan korta av så slipper man korvande vid svansen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 623
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Min man har börjat prata om hur mysigt det vore med en hund till, själv är jag lite mer skeptisk. Det är lätt att bara se alla mysiga...
2
Svar
31
· Visningar
2 160
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Vi har två hundar. 1 år och 1,5 år båda tikar. Den yngre är finnspets och den äldre blandras( labrador, golden, pudel och jackrussel)...
Svar
15
· Visningar
801
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 166
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp