Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snart öppnar en ny Hööksbutik nära mig.. Närmare än de som finns nu i alla fall. Det innebär att jag i ett och samma område kommer ha Hööks, Arken Zoo, en annan stor djuraffär, granngården och sedan några affärer som säljer hundprylar utan att vara djuraffär (främst Rusta och XXL). Ganska bra med hundshopping alltså :p

Funderar på att åka förbi Hööks när de öppnar och kika på de nya reflexvästarna...
 
Haha, å nej! Nu fick jag ett mail från en affär som jag är "medlem" i. De har rea snart, 30% på allt, även saker som beställs. Förut beställde jag ett jättebra vintertäcke på en likadan rea (det var då jag blev medlem :p ). Det är från Trixie så nu gick jag in på trixies hemsida för att se om de har något jag kan tänkas vilja ha och därmed kan beställa till reapris sedan...

Jag vill ju ha allt i orange till Ebrah. Nu hittade jag det här, i ungefär samma modell som mitt tidigare vintertäcke (som sitter jättebra).
trixie-laval-coat-3407-p.jpg

Upptäckte att det dessutom är trixie som gör en sele som jag funderat på att köpa:
trixie-premium-norwegian-harness-4961-p.jpg


Tror att jag ska köpa både täcke och sele :D
 
Haha, å nej! Nu fick jag ett mail från en affär som jag är "medlem" i. De har rea snart, 30% på allt, även saker som beställs. Förut beställde jag ett jättebra vintertäcke på en likadan rea (det var då jag blev medlem :p ). Det är från Trixie så nu gick jag in på trixies hemsida för att se om de har något jag kan tänkas vilja ha och därmed kan beställa till reapris sedan...

Jag vill ju ha allt i orange till Ebrah. Nu hittade jag det här, i ungefär samma modell som mitt tidigare vintertäcke (som sitter jättebra).
trixie-laval-coat-3407-p.jpg

Upptäckte att det dessutom är trixie som gör en sele som jag funderat på att köpa:
trixie-premium-norwegian-harness-4961-p.jpg


Tror att jag ska köpa både täcke och sele :D

Jag såg ett sånt täcke på tradera fast i fel storlek, ser kanon ut!
 
Köpt hundmat, satans dyrt. Ska leta regntäcke imorgon tänkte jag, trött på att sanera lägenheten 5-6 gånger om dagen.
Jag som också har liten (kortbent) hund undrar vad regntäcket gör för nytta? Det är benen och magen som blir leriga på herrn, det hjälper väl inte täcke mot, eller? På ryggen har han inbyggd regnrock, allt bara rinner av pälsen.
 
Magplatta, är tanken.
På mina kortbeningar är magplatta värdelöst, för dom skyfflar ändå in vatten i armhålorna så det blir dyngsurt på insidan av bröstet. Ännu värre med snö som lägger sig som iskall vaddering :cautious: Här används täcke enbart vintertid där det är plogat, för i snö djupare än 1 cm så kommer det innanför. Tyvärr är de flesta täcken som sitter bra täcken med magplatta.
 
På mina kortbeningar är magplatta värdelöst, för dom skyfflar ändå in vatten i armhålorna så det blir dyngsurt på insidan av bröstet. Ännu värre med snö som lägger sig som iskall vaddering :cautious: Här används täcke enbart vintertid där det är plogat, för i snö djupare än 1 cm så kommer det innanför. Tyvärr är de flesta täcken som sitter bra täcken med magplatta.


Men vafan... overall vägrar jag. Får fortsätta vara bästis med moppen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 343
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Min man har börjat prata om hur mysigt det vore med en hund till, själv är jag lite mer skeptisk. Det är lätt att bara se alla mysiga...
2
Svar
31
· Visningar
2 082
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Vi har två hundar. 1 år och 1,5 år båda tikar. Den yngre är finnspets och den äldre blandras( labrador, golden, pudel och jackrussel)...
Svar
15
· Visningar
747
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 904
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp