Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Vad kul :D

Hur gjorde ni med brunnarna i boxarna? Vart leds avloppet och vad är det för skydd över brunnen?

Tack (och tack till er andra också givetvis!) för berömmet, det värmer! Ja det är jätteroligt att det äntligen börjar bli klart, idag kopplas elen.
Såhär gjorde vi med brunnarna:
Ignorera träpinnarna, de var inte till någon nytta ändå, de skulle bara indikera på lutningen etc. Men vi gjorde som så att rör grävdes ner i grusen innan betongen lades. Brunnarna köpte vi för 2000 kr/styck i en lokal järnhandel, de är av gjutjärn.
stallet-etc-013_156497213.jpg


Avloppet leds ut mot baksidan av stallet, ner i gräsmattan. De ska endast användas 1 gång/år, när stallet rengörs.
När sedan betongen skulle komma på plats, så svetsade pappa rör som placerades ovanpå brunnarna, så att betongen höll sig där ifrån.
stallet-etc-041_156636244.jpg


Locken har pappa också svetsat, en rund platta med en kant undertill som går ner mot brunnen, så att de ligger stilla över hålet. Jag har bädd till hästarna, så när den har satt sig ordentligt kommer locken ligga ännu mer stadigt än vad de redan gör =)
 

Liknande trådar

Anläggning Hej alla kloka Bukeare! Jag ska äntligen köpa min första egna häst. Därför är jag också på jakt efter en lämplig stallplats där jag kan...
Svar
12
· Visningar
1 278
Senast: KattisL
·
Gnägg Så hoppas vi inom en snar framtid att vi ska äga vår egna gård och då tillkommer ett stallbygge. Stallet ska innehålla 4-6 boxar...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
14 744
Senast: iddiss
·
Ridning Efter ett sex år långt hästuppehåll har jag tagit upp ridningen igen. Rider i dagsläget på ridskola en dag i veckan samt är medryttare...
Svar
5
· Visningar
1 976
Senast: Houdinie
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 574

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp