Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Haha, jag är (tyvärr) inte miljonär men jag har en mamma som är överläkare och lätt kan betala stallhyran åt mig. ;) 2750:- i månaden, då ingår ensilage och man har själv stalltjänst ca 1 gång per termin så det är helt okej. :) För att få tillgång till så mycket så känns inte kostnaden så himla farlig... men det kan ju ha med att jag inte öppnar min egen plånbok förstås. ;)

Jättefin gård, verkligen!
Wow, vilka prisskillnader det är ändå. Samma stall i Sthlmsområdet skulle det kosta minst 1500 spänn till i månaden. :(
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Idag vann vi budgivningen på en liten hästgård :D
Ingen är gladare än jag och bilder får ni se på fredag när vi ska skriva papper. I can't Wait :D
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

NU!
Är det klart!
Här är en bild på stallet (som vi kommer behålla):
39.jpg


Det finns ett stall till med ytterligare 3 boxar, men de är byggda i garaget så de ska ner då sambon FAKTISKT vill ha sitt garage... :crazy:

Vi ska ha upp nån avskiljare mellan de murade boxarna och även byta ut dörrarna.
I can't wait! .. men det får jag tyvärr göra då vi tar över först i mars :o
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Åh vad ljust och fräscht det såg ut att vara, jättefint! :love:

Så snyggt med trä! :)
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Snyggt! :love: Såg jätteljust och mysigt ut
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Chambery: Nu har ju sommaren gått.... o ditt stall låter precis som jag skulle vilja ha det så jag vill se bilder!!! :bow::laugh:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Den ena dörren är lägre än det andra, och det stör mig helt enkelt ;)
Funderar på hur man ska kunna bygga skiljevägg imellan boxarna...
Nått förslag nån?
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

kl

Her er noen bilder fra vår stall! :)

515521.jpg


515523.jpg


Liker takhøyden :D
515524.jpg


Har også salrom, fôrrom, tørkerom, paddocker og ridebane, men det fant jeg visst ingen bilder av nå :p
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

kl

Nu har jag tittat igenom hela tråden och oj vad fina stall ni har alla! Mitt är precis färdigt och hästarna har bott första natten där och jag har mockat mitt egna stall för första gången :banana:
Vi har gjort allt från grunden; rivit väggar, tagit bort trägolvet, fyllt igen med sand, gjutit golv, målat. Sedan har vi (med vi menar jag oftast min pappa) gjort boxarna; ekstolpar och sedan plank mellan, som sitter i svetsade u-profiler. Skjutdörrar, även dem har pappa gjort, fått skenor och tillbehör av sambons morfar. Fönstergallerna fanns tidigare, fast då såg de ut såhär:
juni-juli-004_155870393.jpg

Lysrörsskydden har pappa gjort, är inte uppe än, utan kommer upp på torsdag när elen kopplas in.
dsc_1641-omgjord_164917313.jpg

Boxvägg ut mot stallgången
dsc_1660_167668998.jpg

Golvbrunnar med lock i båda boxarna
6-sep_169311643.jpg

Stallgången mellan boxarna. Lysrören i gången är satta på vinklade metallbitar (bra förklarat va :D ) för bättre ljus mot hästen i gången. Elen är ej inkopplad här heller, skydd kommer upp på dessa också på torsdag.
dsc_1672_169986393.jpg

Såhär är fönstergallerna nu, som färdiga. Öppningsbara när fönsterna är öppna, stora fönster, fördelen är att i shettis-boxen har fönstret en lägre position, vilket gör att även hon kan titta ut utan problem.
dsc_1652-omgjord_167672508.jpg

dsc_1667-omgjord_169986099.jpg


Ursäkta bildbomb, jag är bara så glad!
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

verjkade som om mina bilder inte alls ville funka förra gången så jag provar igen.

Byggt om hela stallet invändigt från grunden. 4boxar vart istället 2 stora boxar, en stor spolbox och en bred stallgång. Taket höjdes och golvet gjutes så det vart slätare än innan. Lucas fick en låg ponny dörr så han kan stå å kika ut :-)

308330_10150299727773720_574898719_7933049_1147726100_n.jpg


319529_10150299727633720_574898719_7933047_4754659_n.jpg


312204_10150299732148720_574898719_7933071_1875177272_n.jpg
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Vad kul :D

Hur gjorde ni med brunnarna i boxarna? Vart leds avloppet och vad är det för skydd över brunnen?
 

Liknande trådar

Anläggning Hej alla kloka Bukeare! Jag ska äntligen köpa min första egna häst. Därför är jag också på jakt efter en lämplig stallplats där jag kan...
Svar
12
· Visningar
1 278
Senast: KattisL
·
Gnägg Så hoppas vi inom en snar framtid att vi ska äga vår egna gård och då tillkommer ett stallbygge. Stallet ska innehålla 4-6 boxar...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
14 744
Senast: iddiss
·
Ridning Efter ett sex år långt hästuppehåll har jag tagit upp ridningen igen. Rider i dagsläget på ridskola en dag i veckan samt är medryttare...
Svar
5
· Visningar
1 976
Senast: Houdinie
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 574

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp