Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Claes Ohlsson, Biltema mfl brukar ha ångtvättar :)

Är även väldigt bra att göra rent spisen/köket och badrum med...
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

ååååh jag skulle vilja ha ett medeltidsinfluerat stall aka./i stil med Rohan i sagan om ringen.:D:d:angel::love:
Älskar medeltiden. Fast skulle ju ha rinnande vatten och lampor kanske men gömma det bakom en medeltid touch. :D "trolla bort" det "nutida" bland det medeltida. Man ser inte alla elektriska prylar, men de finns där. :D Och såklart ser man dem om man letar efter dem. Äsch svårt att förklara men ni fattar nog.

Och vore det så att inget rinnande vatten skulle finnas i stallet... Då skulle jag vilja ha en stenbrunn^.^ Haha vet, jag är tokig men mitt drömstall är som rohans^^ UNDERBART :D
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Herregud vad dålig jag är på att lägga in bilder :angel:
Ska ut och ta lite bilder nu som jag kan ladda upp, haha!
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

kl
Gamla datorn krashade, så har tyvärr inte gamla bilder från badrummet osv, men tänk er ett badrum från 70talet (skitfult, trångt osv) såhär ser det ut nu:
32428914.jpg

32428924.jpg

Eller ok, inte riktigt, detta var precis när vi fått upp grejerna, men men!

Stalldelen-processen:
31891434.jpg

31891454.jpg

32428816.jpg

32428813.jpg

32428887.jpg

32428835.jpg

32428847.jpg
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Jättefint badrum! Fortsätt nu att fota så vi får följa stall renoveringens utveckling:)
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Stallet ser ju ut att ha riktigt mycket potential, ska bli spännande att se hur det blir när det är färdigt! :)
Hur många hästar ska ni ha plats för?
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

För tillfället kommer vi ha plats för tre!
Så det blir ganska stora boxar med en bred stallgång!
Stommen till boxarna kommer i veckan, vi har fixat brädor för fyllning själva och målat med lasyr:
32455043.jpg

32455044.jpg

32455045.jpg


Snart klara med sadelkammaren:
32455046.jpg
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Ååh, nu har jag inte haft tid alls för att hänga är på Buke!
MEN! Jag LOVAR bilder denna gång!

Badrummet fixade vi redan i slutet av vintern och nu har jag utnyttjat lyxen med jacuzzi aaaalldeles för mycket!
Stallet är snart klart! Bara att få upp boxar!

OOOOOCH! Igår blev jag med häst igen!

Grattis !! Vad blev det för häst ? *nyfiken*
Låter som att du mår lite bättre nu oxå, skönt :)

Önskar dig/er lycka till, med allt:)
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

En 11-årig PRE och nu har även mammas kommit hem, en 4-årig Haflinger! :D
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Allt ser super fint ut! :D

Jag och min sambo har bott på vår gård nu i 2 år... vi renoverade det lilla stallet precis när vi flyttade hit men nu ska vi ta och bygga om i sommar igen, ut med trä boxarna och in med murade/putsade boxar med mörk träoljade boxdörrar med guld och svarta detaljer. Och för det lilla extra så hänger en Kristall krona i den höga stall delen. Det ger känsla av Lyx! :D
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Allt ser super fint ut! :D

Jag och min sambo har bott på vår gård nu i 2 år... vi renoverade det lilla stallet precis när vi flyttade hit men nu ska vi ta och bygga om i sommar igen, ut med trä boxarna och in med murade/putsade boxar med mörk träoljade boxdörrar med guld och svarta detaljer. Och för det lilla extra så hänger en Kristall krona i den höga stall delen. Det ger känsla av Lyx! :D

Har tidigare i tråden berättat om min "mini-renovering" av mitt stall. Har tvättat med hetvatten-högtryckstvätt och sedan var det meningen att jag skulle måla... men då fick sambon min för sig att vi ska göra om helt och bila upp golvet för att få bättre takhöjd nästa sommar så sedan har jag inte kommit längre med målningen. Känns ju inte så lönt om vi ska göra om allt nästa år. Din beskrivning av ditt blivande stall låter precis som en dröm för mig! Jag pratade om att lackera mina galler i guld istället för galvade eller svarta som de brukar vara nu när jag ska måla om ;) Ingen som förstod mig... Du måste lägga upp bilder så fort du har några, om du inte redan har några som du använt för inspiration?
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Allt ser super fint ut! :D

Jag och min sambo har bott på vår gård nu i 2 år... vi renoverade det lilla stallet precis när vi flyttade hit men nu ska vi ta och bygga om i sommar igen, ut med trä boxarna och in med murade/putsade boxar med mörk träoljade boxdörrar med guld och svarta detaljer. Och för det lilla extra så hänger en Kristall krona i den höga stall delen. Det ger känsla av Lyx! :D

Jag kräver bildbevis när det är klart :d Men hur funkar kristallkronor i stall? Blir det inte brandfarligt när det är en sådan dammig miljö?
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

*kl*

Så här ser "mitt" stall ut:

Stall delen är en box, ca 2x2 m. Använd endast om jag lämnar ena ponnyn när jag tränar den andra.
32535978.jpg


Lösdriften:
32440629.jpg


Hagarna :love:
32535994.jpg

32535992.jpg

32530022.jpg

32530021.jpg

Hela stället är anpassat för shettisar XD Fast de 2 sista hagbilderna är 2 nya som jag satt upp och kändes onödigt att ha en "storhäst-tråd" när man har 2 minisar på 80-85 cm/mkh :angel:
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Nu tycker jag att det är väldigt dött här, jag vill se mer bilder! Hur går det för er alla? Jag och sambon är i gård köpar tankar och jag har nästan flyyat in och börjat tänka på stall;) så jag vill ha alla tips och liknande!!
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Detta är inget drömstall, men det är mitt :laugh:

Box nr2 och 3
32690779.jpg


Inifrån box nr2, syns också box nr1
32690781.jpg


Dörr till sadelkammaren och utgång till foder/strö/gödsel
32690786.jpg


sadelkammaren
32690784.jpg


stallet
32690789.jpg


Vinterhagen med foderbord under tak
32690791.jpg
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Åh va fint det var!! Underbart! Jag hoppas att ingen är intresserad av gården som vi är, att vi får den billigt och att vi får ihop handpenningen!
 

Liknande trådar

Anläggning Hej alla kloka Bukeare! Jag ska äntligen köpa min första egna häst. Därför är jag också på jakt efter en lämplig stallplats där jag kan...
Svar
12
· Visningar
1 278
Senast: KattisL
·
Gnägg Så hoppas vi inom en snar framtid att vi ska äga vår egna gård och då tillkommer ett stallbygge. Stallet ska innehålla 4-6 boxar...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
14 748
Senast: iddiss
·
Ridning Efter ett sex år långt hästuppehåll har jag tagit upp ridningen igen. Rider i dagsläget på ridskola en dag i veckan samt är medryttare...
Svar
5
· Visningar
1 976
Senast: Houdinie
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 574

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp