Bukefalos 28 år!

Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Men åh, varför flyttade jag inte till göteborg!? Verkligen superfint ställe!
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

+ Caboose:

Det ligger mellan Landvetter och Lindome. Man får väl inte göra reklam för gårdsnamn eller så men ni kan ju googla "Eskilsby". :angel:
Ni får komma förbi och hälsa på om ni bor i närheten. :D
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

MEN DÅ VET JAG JU VAR DET ÄR!
Haha, jag har ju haft häst där i närheten ett tag, tills jag flyttade med hästen till Tahult!
Vad kul med någon som har häst i Härryda!

Inte konstigt att jag kände igen det :angel:
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Vart bor du i dagsläget? :)
Det låter ju ändå bra med både hagar och ridvägar. Hagarna tycker jag personligen är viktigast, hästarna ska ju ändå tillbringa mest tid där. (Sen tycker jag att det är vrålskönt med lösdrift haha, jag behöver ju inte åka ut till stallet om jag inte vill och vet ändå att min häst har det toppenbra i hagen och att han får mat, vatten och tillsyn.)

Haha, jag är (tyvärr) inte miljonär men jag har en mamma som är överläkare och lätt kan betala stallhyran åt mig. ;) 2750:- i månaden, då ingår ensilage och man har själv stalltjänst ca 1 gång per termin så det är helt okej. :) För att få tillgång till så mycket så känns inte kostnaden så himla farlig... men det kan ju ha med att jag inte öppnar min egen plånbok förstås. ;)
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Haha är det sant? Hästvärlden är liten. ;) Vart stod du med din häst innan? Står du i Tahult nu förresten?
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Stod vid Sandsbacka!
Nej, stod i Tahult tills Januari, då jag blev hästlös!
Bor i Mölnlycke nu!

Då har du tjugo minuters bilväg till mig sedan när jag flyttat!
Undra hur långt det tar att rida :angel:
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Gud vad billigt för en sån otrolig gård! Bara ridslingan runt gården är ju värd alla pengar i världen känns det som :love: Tänk att få rida ut på perfekt underlag, alltid!

Är så sjukt avis på den gården, men det ger också finfina idéer inför framtiden :)
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Caboose: Tack, jättebra att du fixade det, hade jag för många tecken före?

Roligt att ni tycker det ser mysigt ut du och Mini-Me!
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

haha..

bor i 08-området, så jag är glad över ridvägar och sommarhagar:-).

Men jag är en sån som aldrig är helt nöjd, vill alltid att min prinsessa ska ha det bästa och lite till.. Och det verkar ju finnas där du bor!

Och kostnaden hade jag lugnt kunnat betala för det där!! jag har betalat 3500 för "fullservice", dåliga ridvägar men en ganska trevlig hagen..

/Lavinia, som precis fått höanalys och är frö mosig i huvudet för att förstå siffrorna..
 
Senast ändrad:
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Bara ridslingan runt gården är ju värd alla pengar i världen känns det som :love: Tänk att få rida ut på perfekt underlag, alltid!
Göteborgs kommun är väldigt bra. Runt om i Göteborg har kommunen anlagt jättefina ridvägar i samma material som Eskilsby verkar ha.

http://www.vartgoteborg.se/prod/sk/...idvagar_byggs_ut_for_20_miljoner?OpenDocument

http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=410564

Hittade en bild från invigningen när jag rotade runt på Facebook. Man ser hur ridvägarna ser ut lite grann i alla fall.
69024_464336168080_556928080_5290200_1550048_n.jpg


*lite reklam för Göteborg*
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Ja! Kommunen la ridvägar hos oss i Tahult.
Fanns ju knappt någonstans att rida efter alla nya villor etc.
Så de la en helt underbar sträcka på några kilometer, kuperat, backar, ja, den var helt perfekt!

Dock så vart det en hemsk olycka där.
En tjej i stallet och hennes ponny var ute och red, hästen blir rädd och trampar på sidan av stigen, och blir hängandes i stigbygeln.
Hon spyr blod, och får sedan opereras tre gånger i ansiktet, flera gånger i både rygg och lunga. Hemskt. Otur har hon, några månader senare ramlar hon av och bryter näsan!
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Ja jag har hört att det finns på många ställen runt götet. Himla fuskigt tycker jag ;)

Här är då gården jag en dag kanske kommer ta över/köpa.

Gången med boxarna. Bakom fotografen finns det också två boxar. Jag skulle vilja ta bort sadelkammaren längst ner (syns inte, på vänster sida) och då få utrymme att "vrida" boxarna på vänster sida så de får långsidan mot gången. Då blir gången bredare. Tredje boxen på höger sida skulle jag ta bort och göra till en spolspilta (vattnet är på andra sidan väggen).
En av boxarna bakom fotografen skulle jag ta bort och ha som uppbindningsplats också.
stallgngen.jpg


Ev skulle jag byta fönster, de går att öppna men jag skulle vilja kunna öppna dem helt så hästarna kan titta ut.
caspersbox.jpg


Sen hade jag allra helst velat ha öppen takhöjd över boxarna, alltså nästan hela byggnaden på denna sida om rännebron.
stallet.jpg


Ridbanan med fd sjukhage. Jag skulle göra ridbanan större med vitt staket samt fixa en ny sjukhage med trästaket, som det var förr!
3-2.jpg


Lite bilder på hagarna, de är de viktigaste och bästa av allt! Jag skulle dock dränera och grusa upp gångar från stall till vinterhagar samt ingångarna till vinterhagarna, annars är de helt perfekta.
Skogen i bakgrunden här ingår i en annan hage! Massor med skog och annat åt pållarna.
27-1.jpg


28-1.jpg


46.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Här kommer lite bilder på stallet där min medryttarhäst Nöten står.

Ridhuset och stallet från hagen. Ridhuset används som lösdrift och stallet är den lilla byggnaden bredvid ridhuset.
7-11-jan-09-259_122919540.jpg


Från ena stalldörren, uppbindningsplats till höger där det var en box förr, Nötens box är bredvid uppbindningsplatsen, man kan skymta hans manke och hals.
april-10-1825_89612981.jpg


Från andra dörren, foderboxen till vänster och Nötens box rakt fram.
april-10-1819_89611887.jpg


Ena hörnet av Foderboxen
april-10-1822_89612597.jpg


Den korta stallgången, min röda jacka hänger på nötens box.
maj-10-1188_122918870.jpg


Dörren till sadelkammaren, har en del såna målningar i stallet. Kan säga att många besökare gått ut från toan och trott att det står någon precis utanför. :) (Toan ligger precis innanför det lilla fönstret och dörren öppnas in mot sadelkammaren)
maj-10-1189_122918716.jpg


Vår lilla sadelkammare
mars-10-825_78615063.jpg


/Fiaa
 

Liknande trådar

Anläggning Hej alla kloka Bukeare! Jag ska äntligen köpa min första egna häst. Därför är jag också på jakt efter en lämplig stallplats där jag kan...
Svar
12
· Visningar
1 310
Senast: KattisL
·
Gnägg Så hoppas vi inom en snar framtid att vi ska äga vår egna gård och då tillkommer ett stallbygge. Stallet ska innehålla 4-6 boxar...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
14 889
Senast: iddiss
·
Ridning Efter ett sex år långt hästuppehåll har jag tagit upp ridningen igen. Rider i dagsläget på ridskola en dag i veckan samt är medryttare...
Svar
5
· Visningar
1 995
Senast: Houdinie
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 598

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp