Bukefalos 28 år!

Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Men någon försäkring måste ju täcka det här?
Om inte annat förra ägarens:confused:
Hur mår du?
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Ja, ladan är tipptopp! Taket är ju nästan nytt där och super, antagligen eftersom att halva varit "utlånad", och de har lagt ner jobb där och skitit i huset.
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Ja, vi får se det, hoppas verkligen på det.
Drömmen blev en mardröm efter två månader, känns sådär. Men jag är positiv ändå, vi kommer fixa det och det kommer bli toppen!
Synd att man måste lägga dessa enorma summor pengar på sådant när vi hade velat prioritera annat framför detta.

Annars mår jag helt okej, är frustrerad, men har ju inte flyttat dit ännu, så får hoppas på att vi lyckas fixa det tills dess.
Hade visning igår på vårat nuvarande hus, två som var jätte intresserade och det kommer en och kollar idag klockan ett också! Ska bli spännande!

Men vi har ett möte i början av Februari med förra ägaren (Bo Knutsson från Antikrundan, haha) och mäklare för att försöka lösa detta.
Mögel känns ju som någonting man måste känt av, känns konstigt om de bara låtit huset stått i 20 år med tanke på att ena badrumet är ganska nyrenoverat, känns lite som att det är gjort för att "täcka" felen. Får se hur det går!
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Vårat lilla stall med tre boxar (fd ladugård som vi renoverat) :).

32020431.jpg


31614609.jpg


31614605.jpg


31614606.jpg


31614608.jpg
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

+ till Caboose

Om det är vatten som kommit utifrån och tagit sig in genom taket så finns det nog tyvärr iingen försäkring som täcker det då det klassas som eftersatt underhåll. Tyvärr men med tanke på vad premien skulle bli om försäkringen täckte även detta så är det över lag det bästa.

Men om de har "renoverat över" skador så kan det hamna i annat läge. Caboose - Önskar er lycka till med gården!
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Oj! Stället är som taget ur min dröm! :love: Precis en sån här gård ska jag ha en dag... :laugh: Får man fråga var det ligger?

Har ni loft?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Oj! Stället är som taget ur min dröm! :love: Precis en sån här gård ska jag ha en dag... :laugh: Får man fråga var det ligger?

Äsch, vi har renoverat väldigt billigt och enkelt. Byggt allt själva och så :). Men jag gillar att boxarna är enkla och hemmagjorda, för det värsta jag vet är skramliga skjutdörrar och fängelsegaller.
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Åhh vilket snyggt stall :love: Ser jättemysigt ut.
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Får man fråga var det ligger?

Har ni loft?

Uppe i norra Nottbotten, det är en gård som ligger i skogen. Vi har ca tre hektar skogshage också :p. Nackdelen är väl att det inte går att göra ridbana när man bor i skogen. Om man inte hyr in en hel armé grävare förstås ;). Nej, inget loft. Vi har en höboda.
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Ja, vi får se hur det blir!
Fick i alla fall sålt vårat hus idag!
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Oj, vad mysigt! Och vilka söta pollar!
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Grattis till försäljningen :) Skönt att det gick smidigt...
Sen håller jag en tumme för att försäkringsbolaget vill hjälpa er med det andra huset. Du låter mycket positivare iaf :)
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Uppe i norra Nottbotten, det är en gård som ligger i skogen. Vi har ca tre hektar skogshage också :p. Nackdelen är väl att det inte går att göra ridbana när man bor i skogen. Om man inte hyr in en hel armé grävare förstås ;). Nej, inget loft. Vi har en höboda.

Äsch, vi har renoverat väldigt billigt och enkelt. Byggt allt själva och så . Men jag gillar att boxarna är enkla och hemmagjorda, för det värsta jag vet är skramliga skjutdörrar och fängelsegaller.

Ja, fint är det iaf, och sådär hemmamysigt liksom :) Jag gillar också enkla boxar, våra (Stallet där jag är medryttare) är ungefär som era fast omålade.

Norrbotten är långt bort från mig... Men fint :)
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Ja, får hoppas på att det löser sig nu!
Funderar på att göra en skiss i Photoshop över hur jag vill ha stallet.
Någon som är nyfiken?
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Hei alle som har deltatt i denne bildtrå.
Tusen takk for all inspirasjon dere har gitt. Så utrolig mange fine og koslige staller. Mange nyttige tips, og gode ideer.
Holder på å renovere selv, men ingen bilder ennu desverre.

:)
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Det är möjligtvis inte så att du hade tänkt ge bort hästarna+stall till mig?
för jag skulle verkligen inte säga nej!:love:

Jätte fint verkligen:bump:
 

Liknande trådar

Anläggning Hej alla kloka Bukeare! Jag ska äntligen köpa min första egna häst. Därför är jag också på jakt efter en lämplig stallplats där jag kan...
Svar
12
· Visningar
1 298
Senast: KattisL
·
Gnägg Så hoppas vi inom en snar framtid att vi ska äga vår egna gård och då tillkommer ett stallbygge. Stallet ska innehålla 4-6 boxar...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
14 828
Senast: iddiss
·
Ridning Efter ett sex år långt hästuppehåll har jag tagit upp ridningen igen. Rider i dagsläget på ridskola en dag i veckan samt är medryttare...
Svar
5
· Visningar
1 988
Senast: Houdinie
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 588

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp