Bukefalos 28 år!

Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Hade blivit livrädd för den målningen, haha. Skulle säkerligen komma ut från toan och skika som en tolvåring som precis sett en bild på Johan Palm :angel:

Blev ganska ledsen häromdan. De var och bytte tak på huset, tagit bort alla plattor, och då ser de att HELA badrumsväggen var helt rutten.
Det är en utbyggnad, men det var väl inte det roligaste. Så det betyder att vi måste lägga pengar på det nu istället för ett nytt kök.
Gah :(
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

För att 98% av alla tjejer i åldern 8-14 år är besatta av hästar.
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Usch va trist att hitta ett sådant projekt att fixa till :(
MEN det är mkt sånt som kommer fram många gånger.... Men det är värt det i slutänden ändå :)

Gården är underbar iaf :)
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Äh, låt dem kalla det tjejsport. Det känns väldigt bra att kunna gnugga det i ansiktet på den äldre herren som var så himla morsk så länge hästen var på andra sidan staketet :devil:
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Ja, resen av familjen är uppe nu!
Jag sitter här och mår ganska jätte kasst och orkar knappt röra på mig, uh.
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Nu har tråden legat i ide ett tag.
Men nu har så mycket tankar kommit igång.
Kan jag få dela med mig lite och klaga lite?
Behöver lite åsikter och peppande!
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Jag hoppar in lite i tråden så jag också har en projektgård. Koladugård som ska göras om till stall med allt det innebär och dessutom totalrenovering av huset. 14 ha åker som ska stänglas in. Vinterhagen är klar och hästarna går på lösdrift med hall som de gillar men det är typ så långt vi kommit än. Känns som all tid går åt till att skotta. Prio 1 vore kanske att skaffa traktor egentligen..

Klaga på!
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Oh, välkommen till klubben. Vi får peppa varandra nu!
Vi har äntligen börjat få i ordning på huset nu, men myyycket kvar att göra.

Halv KL:

Jo, jag är verkligen osäker på om detta verkligen är rätt. Ställer frågan: Är jag verkligen bo-på-landet-människa?
Har sedan jag var runt nio år drömt om att bli fotograf, idag jobbar jag med modell- och konsertfoto och älskar det.
Min högsta dröm är att flytta till centrala London och jobba, få ett namn inom fotografin.
Samtidigt som detta är min dröm så finns det inget som gör mig lyckligare än att få vara i närheten av hästar, att få känna tillit och kärlek från detta underbara djur.
Och jag vet att jag behöver just detta för att kunna bli frisk. Fått tre diagnoser med psykiska sjukdomar: Generell ångestsyndrom, borderline & ADhD (med litet h, haha).
Jag vet att jag behöver närheten och tryggheten hos hästar för att kunna orka med saker i framtiden, vill kunna ta en ridtur utan att känna ständig ångest som trycker över bröstet, behöver kunna gå till stallet för att få känna lugnet och kärleken. Kan även tillägga att borderlinen & adhdn är ingenting som stör mig i dagsläget, utan det är ångesten, det andra är jag medicinerad för och är ytterst sällan detta stör mig. Blir ständigt immun mot ångestdämpande och liknande, har testat allt som går, men inget fungerar i längden, förutom detta underbara djur.

Så samtidigt som jag vet att jag VILL bo på landet, få hålla på med det som får mig att må bra, så vet jag inte om storstads-människan i mig kommer klara av det.
Kommer ta mig över en timme till Göteborg sedan, är också medveten om att jag kommer förlora mycket gemenskap med vänner och liknande, trots att jag knappt "hänger ute" längre, så är det en frihet att kunna ta sin in till centrala Göteborg på tio minuter och liknande.

Jag har så sjukt mycket delade känslor och tankar, och det dödar mig verkligen.
Vad tycker ni? Är detta verkligen rätt?
Jag skriver klart och tydligt att jag personligen tycker att det är rätt.
Men igår slog det mig, att det händer snart, det går inte att dra sig ur.
Vill jag verkligen detta? Jag vet inte alls faktiskt. Jag vet inte om det är rätt.

Tack ni som orkar läsa och har en åsikt som ger mig lite bra svar, och inte kör över mig.
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Du kommer snart fram till om det var det rätta för dig eller inte. Efter något år där nere vet du vad du vill och inte. Göteborg eller London försvinner inte bara för att du bor på landet. Och det går säkerligen att sälja gården ni köpt nästa år ifall ni vill.

Man måste bara komma ihåg att det inte är någon prestige att medge att man gjorde ett misstag ifall man kommer fram till det.

Själv älskar jag livet på landet, precis som jag älskar livet i stan. Allting har sina positiva och negativa egenskaper.
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Jo, det är jag medveten om. Men jag vet inte om jag är beredd på att göra detta.
Sådan stor förändring, som jag är ganska rädd för.
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Det har du rätt i, ingen aning faktiskt.
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Har du tänkt på att kombinera det hela, du kan jobba någon vecka i London och sen är du hemma och gör det du ska med bilderna, t.ex.


MMBetsybabe
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Vad spännande med en projket-gård! :) Du måste ju visa bilder också ;)
Traktor tycker jag låter som en bra idé! Hur stor är din ligghall förresten?
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Hade blivit livrädd för den målningen, haha. Skulle säkerligen komma ut från toan och skika som en tolvåring som precis sett en bild på Johan Palm :angel:

Blev ganska ledsen häromdan. De var och bytte tak på huset, tagit bort alla plattor, och då ser de att HELA badrumsväggen var helt rutten.
Det är en utbyggnad, men det var väl inte det roligaste. Så det betyder att vi måste lägga pengar på det nu istället för ett nytt kök.
Gah :(

Dolda fel... Har ni besigtigat det?
Kolla försäkringen besiktningsmannen har. Eller förra ägarens försäkring.
Hoppas allt går bra...
Snart får vi våran gård;)
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Dolda fel... Har ni besigtigat det?
Kolla försäkringen besiktningsmannen har. Eller förra ägarens försäkring.
Hoppas allt går bra...
Snart får vi våran gård;)

Jag tror inte det räknas som dolt fel. Dolda fel är sådana saker som inte kan upptäckas. En rutten vägg kan man se genom att titta bakom panel osv.

När vi köpte vårt hus var hela bottenbjälklaget dåligt, krypgrunden behövde åtgärdas och det fanns mögel överallt där nere. Det var inget dolt fel. Besiktningsmannen hade krupit under huset och tyckte det var okej. Däremot hade förra ägaren undvikit att tala om att huset var nertaxerat på grund av fukt- och mögelskador, vilket gjorde att de fick betala tillbaka en stor del av köpeskillingen.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Hur känns det nu? Kanske det blev lite tråkigt när ni fick lägga så mkt mer pengar på badrummet än ni trott och därför blev lite loj på allt o kände om du gjort rätt...

Man behöver bo på sin gård i sommarns lugn och mys innan man kan bestämma sig ;) Förhoppningsvis får du så mkt mer inspiration då :)
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Nu har vi upptäckten om att HELA taket över badrummet och lite in i hallen på övervåningen är mögligt, börjat i förruttningsstadiet, därav ingen lukt. Gahhhh!
 

Liknande trådar

Anläggning Hej alla kloka Bukeare! Jag ska äntligen köpa min första egna häst. Därför är jag också på jakt efter en lämplig stallplats där jag kan...
Svar
12
· Visningar
1 305
Senast: KattisL
·
Gnägg Så hoppas vi inom en snar framtid att vi ska äga vår egna gård och då tillkommer ett stallbygge. Stallet ska innehålla 4-6 boxar...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
14 882
Senast: iddiss
·
Ridning Efter ett sex år långt hästuppehåll har jag tagit upp ridningen igen. Rider i dagsläget på ridskola en dag i veckan samt är medryttare...
Svar
5
· Visningar
1 995
Senast: Houdinie
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp