Bukefalos 28 år!

Sjukintyg från första dagen

Nu har du nog läst slarvigt. Jag mår inte bra av de medicinska rekommendationerna, utan jag mår bättre som det ser ut i branschen med långa pass.

Att du mår dåligt har du själv skrivit, vilket delvis bero på jobbet. Och om branschen inte kan ge dig det du mår bra av, så har du ju ett problem som du behöver lösa?
 
Att du mår dåligt har du själv skrivit, vilket delvis bero på jobbet. Och om branschen inte kan ge dig det du mår bra av, så har du ju ett problem som du behöver lösa?
Du har åter igen läst dåligt.

Nu jobbar jag korta och många pass. Långa och få pass är standard inom branschen och det kommer vi få igen i februari.
 
Varför måste man "satsa allt" på jobbet?

Själv jobbar jag för att ha råd med min betydligt roligare fritid.

Jag tycker inte att man ska satsa allt av sig själv på jobbet, men att försörja sig själv bör alltid ha prioritet ett tycker jag. Det kan innebära att fritidsintressen får stå tillbaka, om det krävs.
 
Se där, då är det alltså bara att hoppas att det inte blir någon revision i branschen. Eftersom detta så tydligt går emot vad som rekommenderas.
Det hoppas jag verkligen. I just det här yrket är jag mycket nöjd med långa pass vilket jag troligen inte varit i något som kräver mer av hjärnan. Många lediga dagar är ju super.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har letat en bra stund nu efter personer med egen erfarenhet, men jag lyckas inte. Jag ska försöka sammanfatta mig kort. Det är...
2
Svar
21
· Visningar
3 275
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb hej buke. skulle gärna få lite inputs hur hantera en situation.. sen 1,5-2 år tillbaks är jag deltidssjukskriven från mitt jobb pga...
Svar
15
· Visningar
2 481
Senast: Cinzia
·
Kropp & Själ bakgrund.. jag har utan underdrift mått dåligt psykiskt till o från nästan hela livet. ibland -- som blivit mkt över tid -- varit i...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 473
Senast: Björk
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 984

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp