Bukefalos 28 år!

Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Den första Veterinären som besökte denna individ på "fältet" satte omgående in smärtlindring och rekomenderade endast transport till närmaste klinik för grundlig undersökning och vård.

Hade så skett så hade dels inte två ytterligare Veterinärer varit inblandade, ej heller Länsstyrelsen.

Kallar du inte det för att hästen vägrades Veterinärvård ja du skriver du själv under din egen dödsdom som hästägare.

Jag tror jag har sagt det förut några gånger, jag vet inte mycket mer än vad som stått i aftonbladet och där skrevs inget om någon rekommendation till klinikbesök förrän efter (eller möjligtvis i samband med) att de kört iväg med hästen.
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Hej emindy!

Nu tycker jag att jag har väntat rätt länge på svaret på min fråga vad 'petrified sole' är, eller rättare sagt någon sorts kunskapskälla som tar upp detta fenomen.

Du sa att ni tydligen diskuterat detta, men jag vill fortfarnde veta vart detta kommer ifrån.

Jag har, trots idogt letande, inte lyckats finna någon information, och det hela luktar 'OL-ism', och eftersom ni diskuterat detta inom SANHCP, så verkar detta vara något ni anser existerar, och borde då vara en åkomma det finns både forskning och dokumentation om.
Eller är det som jag tror, bara en rökridå från OL?

Tacksam för ett svar.

/Mike
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Du kan få ett svar av mig Mike.
Petrified sole måste helt enkelt i direkt översättning betyda vettskrämd sula:)
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Jag håller med dig Mike.

Nu är det väl på tiden emindy att du kommer med en fakta baserad redovisning.
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Jag ber om ursäkt, jag hade helt enkelt glömt att jag hade mer att klargöra.
Jag får be att återkomma med klarare källhänvisning.
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Jag ber om ursäkt, jag hade helt enkelt glömt att jag hade mer att klargöra.
Jag får be att återkomma med klarare källhänvisning.


Många i din "krets" verkar gömma bort ett det finns mer att klargöra..

Snälla svara i stället NÄR du kommer återkomma med klarare källhänvisning.

I dag, nästa månad, nästa år eller aldrig???
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Precis som för dig (?) har mitt dygn lite för få timmar motför allt jag vill hinna med så jag kan inte ge några löften. sorry
Jag får återkomma när jag hunnit med helt enkelt.
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Jag tror den blev vettskrämd när den såg "hovvårdaren"
Vem vet sulan kanske hört rykten om att den skulle utsättas för SANHCP-massaker:D
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Jag tycker det är intressant att notera att de svar som utlovas ännu inte levererats. För att vara så otroligt snabba på att sprida "information" tycker jag det verkar dåligt när det krävs fakta att backa upp åsikter med.
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Hej emindy!

Nu tycker jag att jag har väntat rätt länge på svaret på min fråga vad 'petrified sole' är, eller rättare sagt någon sorts kunskapskälla som tar upp detta fenomen.

Du sa att ni tydligen diskuterat detta, men jag vill fortfarnde veta vart detta kommer ifrån.
Tacksam för ett svar.
/Mike

Mitt sökande ger mig endast ett svar,,, fullständig okunskap i Engelska både i skrift och tolkning (vilket vi här tidigare sett flera ex. på)

Min enda förklaring är utifrån petrified sole
är en ngt oförstålig beskrivning på (översatt till Svenska) perforerad sula

Min tolkning,,,, inte din!
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

*KL*

Skrämmande o det som är mer skrämmande är att så många stödjer denna "sekt"
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

ja, man kan ju tycka att rättsväsendet faktiskt borde ta ett ansvar här. vi har väl inte en djursjyddslag för inget...? jag börjar tröttna totalt. fick dessutom ett mail om att OL ska ha gratis kurs i barfotaverkning här i närheten snart...*suckar ännu högre*
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

*KL*

Skrämmande o det som är mer skrämmande är att så många stödjer denna "sekt"


Visst har den flyttats strax före Länsstyrelsens inspektion förra fredagen. Ansvaret på Hästen har även skrivits tillbaka på själva hästägaren utifrån att hästägaren tidigare skrivit över ansvaret på SANCHP:s utbildnings ansvarige där den befunnit sig under drygt tre månader.

Tro nu inte att ärendet med detta är avslutat,"VI" har full koll på läget och eftersom hästägaren VÄGRAR att till Länstyrelsen i Gävleborg uppge vart hästen flyttats så kommer helt enkelt ärendet att med hästen flytta från en kommun, Länsstyrelse till en annan kommun och länsstyrelse.

Länsstyrelsen i berörd kommun har dock enligt Djurskyddslagen rätt att utnyttja paragrafen om hästägarens skyldighet att delge vart hästen befinner sig och den paragrafen kommer man att använda sig av!!!

Vi vet dock redan var den befinner sig och har för dagen dokumenterar individens "välbefinnande"

Det som i denna historia verkar mest skrämmande är själva hästägarens "tillmötesgående" mot lag och myndighetet utifrån den åtalsprövning som just ligger under utredning.

Kan det anses som förmildrande omständighetet att hela tiden förhala,undanröja bevismaterial????

Man ligger som man bäddar.

När hela denna historia är avslutad så kommer en grundlig redogörelse utifrån Svensk Lagstiftning och hur Djurskyddslagen (för dagen) är skriven!!!

Skrämmande då ingen lag för dagen ser till den enskilda individens välbefinnande!!!!

Tack SANCHP för Er delaktighet och delgivande till att lagen kommer inom en snar framtid att "skärpas" utifrån politikers information om hur ni hittils lyckats "hantera" lagtexten.

Inget ont som inte har ngt gott med sig.:bow:
 
Senast ändrad:
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Jag har sökt ägaren, som varit mycket sjuk. Sist vi hördes var h*n mycket bekymrad för hästens tillstånd. Nu har jag inte lyckats få kontakt. Är det du säker på att ägaren tagit över?

Jag blir mycket, mycket ledsen och bekymrad för både hästen och ägaren. Hoppas verkligen att det blir "ordning och reda" i historien. mvh/A
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Bekymrad ägare kör med raka rör o har ständig kontakt med Vet. inte OL o Co.
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Mitt sökande ger mig endast ett svar,,, fullständig okunskap i Engelska både i skrift och tolkning (vilket vi här tidigare sett flera ex. på)

Min enda förklaring är utifrån petrified sole
är en ngt oförstålig beskrivning på (översatt till Svenska) perforerad sula

Min tolkning,,,, inte din!

Petrified=förstenad

Används ibland i meningen "förstenad av rädsla"
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp