Bukefalos 28 år!

Ska det hända nåt snart eller??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

stackars häst :cry: hoppas att ägaren fälls för djurplågeri..
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

ja, om dom hittar igen honom. Tycker de är konstigt att djurskyddstanten åkte därifrån när dom höll på att lasta hästen. De är klart dom sticker med hästen för att inte bli åtalad för djurplågeri!
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

tyvärr är det allt för ofta så det går till :mad: djurskyddet har ju inte dom befogenheter som behövs. vet fall där man "sagt till" att är inte "det och det" åtgärdat innom X-tid så beslagtar vi djuren, då efter månader av "besök". i allt för många fall är djuren det berör "borta" vid det utsatta datumet (oftast ägarna oxå). här har varit några sådana "fall" under dom senaste åren, helst ska något djur dött eller varit nära döden för att länsvet. ska kunna göra ngt. på stört (i detta fallet förstod jag det som att denne inte hunnit titta på hästen).

även om djuren och ägarna "hittas" i annan kommun så börjar processen om, och ägarna hinner byta till ny kommun igen.
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

hemskt är vad det är!!! läste precis artikeln och begav mig in hit för att kolla om nån mer sett det.
jag tycker att man i den situationen ska ringa ut länsveterinär, djurskyddsinsp., hovslagare och polis. om alla dom är där så borde ju nån kunna ha mandat att hindra dom från att åka.
att gipsa och dona och ha hästen konvalescent är ju också ett stort och dyrt jobb. kanske kunde dom nödslaktat stackarn? och satt djurhållningsförbud på människan?

hoppas nån kan tipsa dom om vart hästen tagit vägen, kanske nån här vet nåt??
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

kl
Synd att det alltid ska finnas såna extremister som hysteriskt håller på sin sak och har ngn slags konspirationsteori..
"De är ju era kompisar" var ju kommentaren när de ville att veterinär skulle kontaktas.. Det övergår mitt förstånd hur folk kan tro att det är bra för hoven att se ut sådär och att de sedan lastar sin stackars blockhalta häst...
Pga oförstånd kan man säkert tro det mesta, men om hästen har sådär ont, oavsett anledning, ska den ju ha smärtstillande och absolut inte åka transport!
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Men ibland kan det gå fort... På ett annat ställe har man med polishandräckning skjutit en häst utan ägarens vetskap.....?
Med facit i hand här kanske polisen skulle varit på plats för att kvarhålla hästen då den enligt artikeln inte ens var i skick att transporteras.
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

OBS granska gärna texten lite kristiskt iaf.

Jag är inte på något sätt för sånt här beteende men jag tror inte ett skit på vad som står i den tidningen skrivit av henne.
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Menar du att hon som skrivit också är kompis med alla som var emot hovverkaren. Djursjukhus veterinärer djurskyddsinspektörer hovslagare osv.
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Grymt är bara förnamnet på detta.
Inte undra på att man är emot barfota verkare.

Var är alla barfota talibaner för o kommentera sånt här?
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Det är ju fruktansvärt att folk "köper" detta.
T o m när hästen inte kan gå!!!!
Om de åtminstone satte på boots med en massa polstring i.
Har de ingen egen kunskap?

De var så desperata att man flyttar o gömmer den.
Tror jag det- anséendet:idea:

Har märkt oxå här, att de tydligen blir itutade att hovslagare bara kan sko o Veterinärer inte kan ngt eller så vet de nägonstans i bakhuvudet att de har gjort fel o av den anledningen skäms för att uppsöka dessa senare.

Fattar folk inte varför det heter hovVÄGG? I hästens fall BÄR de upp den.

Vi har trampdynor på fotbladet o hälen. tänk om det kom kvackare som skulle karva bort fotbladet så att vi gick på hålfoten:cry: o hälen bara.

Var får folk alltifrån? Fast det är en lysande affärsidé om man har förlorat sitt jobb o har en försäljarsvada utan dess like.

Det går inte hem hos verkligt hästkunnigt folk:bow:
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

OBS granska gärna texten lite kristiskt iaf.

Jag är inte på något sätt för sånt här beteende men jag tror inte ett skit på vad som står i den tidningen skrivit av henne.

Hej!

Kan bara hålla med. Artikeln är väldigt vinklad och det är mycket tydligt vad författaren själv tycker, något jag tycker inte ska framgå.. Journalisten ska väl ändå vara något lite opartisk..

Sen kan jag väl också tycka att det är helt fel att ägaren lyckades ta hästen och försvinna och tyvärr är det väl varken första eller sista gången barfotametoderna kommer skada hästar..

/ Lavinia, som rent allmänt inte tror nånting skrivet i den tidningen:-)
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Jag kan oxå ha tyckt att polisen skulle ha kontaktats o förbud mot förflyttning skulle ha gjorts på plats utan att djurskydds.inspekt. skulle ha åkt tillbaka till kontoret....finns det verkligen inte lagar för detta som kan på direkt stoppa och låta OMHÄNDERTA ?

Borde vara skottpengar på dessa ägare som helt utan egen ifrågasättning köper sektliknande människors makt.
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Kan bara hålla med. Artikeln är väldigt vinklad och det är mycket tydligt vad författaren själv tycker, något jag tycker inte ska framgå.. Journalisten ska väl ändå vara något lite opartisk..

Visst ska jornalister värna om att skriva opartiskt men i detta fall finns det bara en åsikt att hålla sig till- nämligen att det handlar om grov misshandel o det är väll uppenbart att denna ägare förbrukar rätten att få äga häst !

Hur sjutton kan man vara opartisk här ?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
757
Senast: Hazel
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 015
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
1 007
Senast: nullo-modo
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 259
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp