Bukefalos 28 år!

Ska man eller ska man inte?

Sv: Ska man eller ska man inte?

Har också haft problem sedan dottern föddes (2 år sedan), mest vid nysningar och ibland om man springer. Är medveten om att jag slarvade lite med knipövningarna efter den graviditeten, men har varit MKT flitigare under den här, och tror faktiskt att det har hjälpt...

Och bara för att man kan knipa av strålen så innebär det inte per automatik att man kan knipa rätt (vilket jag trodde i början), man måste ju kunna komma åt musklerna även i annan position än sittande på en toastol ;)
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

Jag gjorde typ sammanlagt 10 st knipövningar. å ändå fick jag MVG av barnmorskan på efterkontrollen=)
Tror det beror på att man har bra muskulatur som ryttare=)
Kisseriet funkade ganska bra för mig efter ett par dagar. det som läckte fångades upp utav jättebindan man ändå var tvungen att ha pga allt blod.
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

Jag är kass på att knipa. Var på efterkoll igår och fick "skäll" av barnmorskan så nu är alarm ställt på mobilen dagligen, så nu ska här knipas ;)
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

Jag tror att man upplever det som trängre för trycket på musklerna har försvunnit för barnet är ute.
Slemhinnorna är skörare och känsligare efter förlossningen.
Man tränar lite knipövningar efter förlossningen men inte innan, och före känner man inte heller efter så noga.

Min sambo känner ingen skillnad, jag känner stor skillnad. Och det tror jag bara beror på att jag blivit av med ett ständigt typ 5 kg tryck "på muffen".
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

Jag var väldigt uttänjd länge efter förlossningen, men nu 1 år och 3 månader senare så är det ganska likt som innan. Att det inte blivit helt som förut får jag nog ta på mig själv eftersom jag i princip bara gjorde knipövningar fram till efterkontrollen.

Jag fick godkänt då (men inte mer). BM frågade hur många knipningar jag gjorde per dag. Tja, ett tio-tal sa jag. Va, du ska göra 80 per dag sa hon!! Men det orkade jag aldrig.

Läckt urin har jag dock aldrig gjort, däremot dröjde det ett tag (minns ej hur länge) innan jag kunde bryta kisstrålen.

Jobbigast tyckte jag nog att det var att jag blev fisinkontinent under någon vecka efter förlossningen (brast ganska rejält, de trodde först jag skadat ringmuskeln, men den hade klarat sig precis). Men det gick fort över och som tur var hade vi inte så mycket besök den första tiden...:angel:
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

kl

Ungefär 3 veckor efter förlossningen märkte jag att det läckte lite när jag nös.
Då fick jag världens panik och började göra typ 200 knip per dag. Nu verkar det vara helt återställt där nere för jag har inte kännt det några fler ggr.
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

Jag vet hur jag ska göra men kommer aldrig för att göra det plus att det bara känns jobbigt o obehagligt, en kompis använde något som var tungt som hon köpt har jag för mig... det var så pass tungt att man var tvungen att använda musklerna annars ramlade föremålet ut,tänkte bara om någon visste? Man kan ju ine bara stoppa in en gaffel liksom :)

Jag förstår inte hur du menar. Du vill inte göra knipövningar för att det känns jobbigt?
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

Det är inte förlossningen utan graviditeten som påverkar muskulaturen! Det är i alla fall vad min BM sa till mig.

!


Ja och de hängiga brösten har inget med amningen att göra, det är helt och hållet graviditetens fel.

Hur har man kommit fram till detta?
Klonade man en kvinna där klon 1 förlöstes med kejsarsnitt och klon 2 vaginalt och sedan mätte man vilken klon som var mest inkontinent och kom fram till att bägge klonerna pissade ner sig lika mkt?

Samma sak med hängbröstproblematiken.

Det påstås väldigt mkt som inte känns helt logiskt.
Skulle inte förvåna mig om det handlar om massiv korruption inom förlossningsvården.
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

En sån sak är väl lätt att komma fram till.
Snittade mammor läcker i lika stor utsträckning som mammor som fött vaginalt.
Mammor som aldrig ammat får lika mycket häng i brösten som de som ammat.
Eller skulle det vara en slump?

Jag har fött vaginalt 2 ggr och ammat i sammanlagt 3 år.
Har aldrig läckt en droppe och klarar penntestet än.
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

Min doktor beskrev det som att allting har blivit så uttänjt inuti dej, typ livmoder och allt sånt, så när bebisen är ute faller allt ihop. Som en ballong som varit uppblåst och som man släpper ut luften ur. Det tar ganska lång tid för muskler och grejjer att ta sej tillbaka till normalt igen. T ex kunde jag inte resa mej från liggande till sittande med hjälp av magmuskler på typ två månader efter förlossningen - för jag hade inga muskler. Urinblåsan har en annan vinkel än den haft innan du blev gravid och det kan vara därför det är svårare att knipa av strålen. Jag fick förlossningsframfall, det kändes som om hela insidan höll på att komma ut, och gjorde därför en massa knipövningar. Nu kan jag till och med hoppa på studsmatta, bara jag håller hårt i tuttarna :D

Så jo, jag tror det är jätteviktigt, både om man är gravid eller har varit eller inte alls. Precis som alla andra muskler i kroppen mår de bäst av att vara vältränade.

Humlanotrocadero, jag hoppas att du ibland tänker på att du kan ha fel eller faktiskt lära dej något av andra människor här på forumet. Det är liksom alltid ditt sätt eller inget och det är inget bra sätt att utvecklas som människa på.
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

Svårt att hålla tätt läckaget botas med vissa knipövningar, minns det från min sista graviditet, då ville man verkligen inte hysa eller skratta :o
Rådet från BB var att man ska knipa som om man stänger en dragkedja bakifrån och fram.
Jag gör en egen variant, typ Pilates grundpostion.
1, Sug in naveln till ryggraden
2, Dra in svansen mellan benen
3, Dra upp vaginans yttre delar till lungorna ungefär :D.

Otroligt effektivt. Pilatesgrejen gör jag varje dag innan jag ska sova och blixtlåsgrejen måste jag göra innan jag kissar VARJE gång.
Det var så obehagligt att vara tillfälligt inkontinent efter förlossning att jag bestämde mig för att aldrig bli det, därav dennna fanatism.

En trevlig bieffekt upplever det motsatta könet :angel::o
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

Jag födde med kejsarsnitt och kunde inte hålla tätt efter förlossningen på kanske 2 månader efter barn nummer 2.
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

Min doktor beskrev det som att allting har blivit så uttänjt inuti dej, typ livmoder och allt sånt, så när bebisen är ute faller allt ihop. Som en ballong som varit uppblåst och som man släpper ut luften ur. Det tar ganska lång tid för muskler och grejjer att ta sej tillbaka till normalt igen. T ex kunde jag inte resa mej från liggande till sittande med hjälp av magmuskler på typ två månader efter förlossningen - för jag hade inga muskler. Urinblåsan har en annan vinkel än den haft innan du blev gravid och det kan vara därför det är svårare att knipa av strålen. Jag fick förlossningsframfall, det kändes som om hela insidan höll på att komma ut, och gjorde därför en massa knipövningar. Nu kan jag till och med hoppa på studsmatta, bara jag håller hårt i tuttarna :D

Så jo, jag tror det är jätteviktigt, både om man är gravid eller har varit eller inte alls. Precis som alla andra muskler i kroppen mår de bäst av att vara vältränade.

Humlanotrocadero, jag hoppas att du ibland tänker på att du kan ha fel eller faktiskt lära dej något av andra människor här på forumet. Det är liksom alltid ditt sätt eller inget och det är inget bra sätt att utvecklas som människa på.

KLART jag kan ha fel, jag har fel säkert flera gånger om dagen!!!

Givetvis lär jag mig av misstag och av dom som har mer erfarenhet än mig, men jag vet var jag har mina åsikter och jag lyssnar mest på mina närmsta vänner.

Är det något speciellt du tycker jag bör lära mig just i denna tråden eller?
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

Jag förstår inte hur du menar. Du vill inte göra knipövningar för att det känns jobbigt?

Äsh jag kommer inte för mig att göra det, jag vill ha mer en utmaning.. alltså att jag MÅSTE hålla i geishabollarna annars tappar jag dom ju... om man bara ska knipa i vardagen så glömmer jag det eller struntar i det, vore roligare o mer motiverat att stoppa in två bollar några gånger om dagen, som att borsta tänderna :laugh:
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

Jag harrit skitdålig på att knipa, kan nog räkna dom ggr jag gjort det på 1 hand. :o Har inga problem med läckage eller så och dom ggr jag knep så kunde jag utan problem knipa av kisstålen. Antar att jag har haft tur....

Jag har aldrig kunnat knipa av strålen :o Men jag har en livlig blåsa... Men jag har inte haft problem med läckage alls efter förlossningen, möjligen lite i slutet av graviditeten. Tycker det är svårt att knipa, men när jag har sex hittar jag musklerna lätt och tänker att jag ska knipa sen - men då hittar jag dem dåligt. Blä. Har efterkontroll om en vecka, få se vad BM säger då!
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

Äsh jag kommer inte för mig att göra det, jag vill ha mer en utmaning.. alltså att jag MÅSTE hålla i geishabollarna annars tappar jag dom ju... om man bara ska knipa i vardagen så glömmer jag det eller struntar i det, vore roligare o mer motiverat att stoppa in två bollar några gånger om dagen, som att borsta tänderna :laugh:

Som jag förstått det så ska man inte knipa för att hålla kulorna, utan musklerna tränar sig själva.

Jag vet inte vart jag hittade den sidan där de beskrev hur man gör, man började i alla fall med att ligga ner och ha kulorna i i 10 minuter och de ska ligga så de inte känns.
Har man kulorna för länge för man inte märker nått kan man få träningsvärk.

Jag försökte komma ihåg att knipa varje gång jag matade Rasmus. och min BM sa att det räcker med att man gör 1 knip om dagen. Före, under och efter graviditen.

Gör ett kort knip varje gång du skriver ett inlägg på buke och gör ett långt knip varje gång du går in på sidan ;)

Att där emot knipa 200 ggr om dagen skulle jag aldrig ha motivation till.
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

Lätt att jag ska jag visste ju bara knappt att de fanns :)
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

Hur får man ut kulorna? sitter det snöre på dom :)
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

De jag sett på lustgården (sexbutiken i stan) har inte haft snören, vissa har suttit ihop och vissa är 2 lösa kulor, det är i olika storlekar och tyngder.

Har inga kulor själv, jag kniper när jag kommer ihåg och jag vet inte hur många knip jag gjort nu bara för den här tråden ;)
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
2 963
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 380
Senast: SiZo
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 852
Senast: Gunnar
·
Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
822
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp