Bukefalos 28 år!

Ska man "potträna"?

Vänd på det - om nu föräldrarna vill ha tygblöjor - vad är problemet?
Om man ser lite längre än till sig själv och tänker lite på personalen. Lilla Kalle skall ha något, lilla Lisa skall ha det och lilla Petra skall ha det och det. Det blir ju en massa olika saker för personalen att hålla reda på. Alla föräldrar har olika önskemål. Det är ju inte bara just ditt lilla barn som går där och det enda barnet som har ett undantag.
Om det nu är ett önskemål från personalen att ha en viss typ av blöjor varför inte bara gå dom till mötes? Ser inget problem med det.
 
Problemet blir ju om ett barn har det si, ett annat så och ett tredje på ett ytterligare sätt. Då är det kanske 15 barn som alla har det olika.Visst försöker de flesta förskolor göra sitt bästa men kan man som förälder underlätta för personalen så är det ju inte fel det heller.
Om nu personalen föredrar engångsblöjor när dom arbetar så ser inte jag problemet att som förälder hjälpa till med det.

Fast om man ska ga med sig egna blöjor tar jag för givet att barnet använder de blöjor föräldrarna har med sig, inte att de går till någon sorts allmän blöjhög. Vad är då skillnaden att till 10 olika barn ha 10 olika engångsblöjor och att ha 9 engångsblöjor och en tygblöja?

Fast jag ser det som ett betydligt störta problem att personalen inte vill sätta barnet på pottan.

Kl
Att barn går på dagis mycket mer än förut tror jag förresten också kan påverka att barn har blöja länge nu. För även om personalen är positiva till potta så måste det vara praktiskt omöjligt att lägga lika mycket tid på det om man har 5 barn att ta hand om som 1 :kr
 
Om man ser lite längre än till sig själv och tänker lite på personalen. Lilla Kalle skall ha något, lilla Lisa skall ha det och lilla Petra skall ha det och det. Det blir ju en massa olika saker för personalen att hålla reda på. Alla föräldrar har olika önskemål. Det är ju inte bara just ditt lilla barn som går där och det enda barnet som har ett undantag.
Om det nu är ett önskemål från personalen att ha en viss typ av blöjor varför inte bara gå dom till mötes? Ser inget problem med det.

Fast som jag förstår det så köper ju föräldrana blöjorna själva. Jag antar också att de blöjor man köper till sitt barn används just av det egna barnet och att de inte går till en enda stor blöjpott. Hur kan det då vara ett problem att det går bra att den ena ungen har Libero, den andra Pampers men den tredje med tyglöja funkar INTE. Jag begriper faktiskt inte det.
 
Fast som jag förstår det så köper ju föräldrana blöjorna själva. Jag antar också att de blöjor man köper till sitt barn används just av det egna barnet och att de inte går till en enda stor blöjpott. Hur kan det då vara ett problem att det går bra att den ena ungen har Libero, den andra Pampers men den tredje med tyglöja funkar INTE. Jag begriper faktiskt inte det.
Nä men om nu personalen ber om en viss blöja, eller låta bli en viss blöja, varför inte bara gå dom till mötes?

Om personalen bett mig att införskaffa tygblöjor så hade jag gjort det. Varför krångla över en sån sak.
 
Nä men om nu personalen ber om en viss blöja, eller låta bli en viss blöja, varför inte bara gå dom till mötes?

Om personalen bett mig att införskaffa tygblöjor så hade jag gjort det. Varför krångla över en sån sak.

Man kan ju börja med att fråga varför och diskutera saken iaf.

Just när det gäller tygblöjor skulle det ju kunna vara att personalen har dålig koll på hur de fungerar och ser några tygstycken a la 1800-talet framför sig.

Om personalen hade ett vettigt argument skulle jag också anpassa mig. Men då vill jag först veta vad det vettiga argumentet är. :)
 
Nä men om nu personalen ber om en viss blöja, eller låta bli en viss blöja, varför inte bara gå dom till mötes?

Om personalen bett mig att införskaffa tygblöjor så hade jag gjort det. Varför krångla över en sån sak.
För att det är en jättestor skillnad för barnet att ha tygblöja och engångsblöja. Eftersom föräldrarna står för blöjorna har heller inte personalen något med att göra vilken blöja jag väljer. Vad skulle argumentet vara att personalen ska få välja vad BARNEN ska ha på sig?
 
Är det bara Västmanland som är snåla tro?
Västernorrland också...

Här säger vår förskola att man inte får ha up and go, utan måste ha vanliga blöjor. Det är av arbetsmiljö skäl, det hade ngt med att inte behöva gå in och klä av sig och barn utan kunna byta stående. Har inga problem med det!
 
Västernorrland också...

Här säger vår förskola att man inte får ha up and go, utan måste ha vanliga blöjor. Det är av arbetsmiljö skäl, det hade ngt med att inte behöva gå in och klä av sig och barn utan kunna byta stående. Har inga problem med det!
Och på vår förskola ser de helst att barnen använder Up and go. För att det är lättare för barnen själva att ta på en ny blöja :)
 
För att det är en jättestor skillnad för barnet att ha tygblöja och engångsblöja. Eftersom föräldrarna står för blöjorna har heller inte personalen något med att göra vilken blöja jag väljer. Vad skulle argumentet vara att personalen ska få välja vad BARNEN ska ha på sig?
Barnet lär nog överleva att ha en annan slags blöja på förskolan än vad den har hemma. I alla fall gör mina barn det. Jag tycker mer att det snarare verkar vara är ett uttryck för förälderns kontrollbehov.

Hade mitt dagis bett mig använda tygblöjor så hade jag gjort det. Varför krångla till det för personalen. Jag förutsätter att om personalen på en förskola ber mig skaffa en viss sorts blöjor så har de fog för det och jag har inga problem att gå dom till mötes och underlätta deras jobb.
 
Barnet lär nog överleva att ha en annan slags blöja på förskolan än vad den har hemma. I alla fall gör mina barn det. Jag tycker mer att det snarare verkar vara är ett uttryck för förälderns kontrollbehov.

Hade mitt dagis bett mig använda tygblöjor så hade jag gjort det. Varför krångla till det för personalen. Jag förutsätter att om personalen på en förskola ber mig skaffa en viss sorts blöjor så har de fog för det och jag har inga problem att gå dom till mötes och underlätta deras jobb.
Det finns många som har tygblöjor för att barnet får utslag av engångsblöjor, har problem med UVI eller svamp med engångsblöjor, för att man inte vill ha kemikalier närmast barnets hud, för att man inte vill bidra till sopberget, för att man faktiskt har investerat en hel del i tygblöjorna och inte vill ha extrakostnaden för engångsblöjor (alla har inte ekonomi så att det är "försumbart"), dessutom tar det längre tid att få barnet torrt när det plötsligt inte känns när man kissar längre. Så nej, om jag nu haft tygblöjor på mitt barn hela tiden så vill jag inte byta bara för att personalen tycker det är besvärligt att lägga mitt barns blöjor i en påse istället för soptunna.
 
Barnet lär nog överleva att ha en annan slags blöja på förskolan än vad den har hemma. I alla fall gör mina barn det. Jag tycker mer att det snarare verkar vara är ett uttryck för förälderns kontrollbehov.

Hade mitt dagis bett mig använda tygblöjor så hade jag gjort det. Varför krångla till det för personalen. Jag förutsätter att om personalen på en förskola ber mig skaffa en viss sorts blöjor så har de fog för det och jag har inga problem att gå dom till mötes och underlätta deras jobb.
Jag hade tyckt det varit enormt jobbigt om personalen krävde att vi skulle shoppa tygblöjor som vi ska hålla på och jobba med. Jag hade varit rätt så grinig då! Därför kan jag sätt mej in i hur det skulle vara åt andr hållet.

Något jag hade blivit superarg på hade varit om personalen ville ha blöja på mitt redan torra barn! Det hade jag hållit emot med näbbar och klor! Och även gått högre upp om personalen inte lyssnat! @orion_x Stå på dig!

Mvh Miks
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 782
Senast: Juli0a
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 462
Senast: Elendil
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 257
Senast: Bapelsin
·
Småbarn Tankar, tips och input mottages tacksamt. Mitt barn (R), drygt 2 år gammal, började på fsk i september. Han har trivts bra hela tiden...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
15 874
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp