Bukefalos 28 år!

Skäcktråden!

Sv: Skäcktråden!

Min och systers häst är också skäck :banana::love:

Reuben framifrån:
0043.jpg


Vänster sida:
011.jpg


Höger sida:
016.jpg
 
Sv: Skäcktråden!

kl

min gamla ponny var en skäck ^_^ super härlig gubbe med världens vackraste teckning :p (enligt mig).
32406816.jpg

31476368.jpg

30679196.jpg

söta yin/yang märket :p
30253249.jpg

zebra!
31936171.jpg

27433521.jpg
 
Sv: Skäcktråden!

Jag har ingen skäck kvar men här är halvblods hingsten jag hade. Såld som hopphäst.

26074666.jpg

29289439.jpg

29709221.jpg

29709226.jpg

26107603.jpg

26366453.jpg
 
Sv: Skäcktråden!

Och här är min egna uppfödning efter hingsten ovan. Också såld.
Mamman är också halvblod, mbr utan täcken.

26107735.jpg

28011817.jpg

27240180.jpg
 
Sv: Skäcktråden!

*kl*

Kan väl bidra men några bilder. Har dock inte så många här på jobbet :p

Halvblodsvalack på 9 år. :)

32191074.jpg


32606455.jpg


32697251.jpg
 
Sv: Skäcktråden!

SNYGG, vilken majestätisk utstrålning! :love:

+ weasel_ : Din skäckhingst har jag berömt förut, han är toksnygg! :love:
Hur kom det sig att du sålde honom? (Om man får lov att fråga)

+ misen : Masaii Marah M är inte att leka med, vacker flicka! :d:love:

+ Linduzz : Hon är kanonfin, ska bli kul att träffa henne sen!!!


En hemlig dröm ;) är ju att brevid mina älskade hopphästar ha en svartskäck med blå ögon och lååång man att rida lite hobbywestern med! :love:
(Hmm, vem är det som äger den vackra Isabellen med den underbara manen nu igen... SÅ får den hästen gärna se ut, fast svartskäck då! :D)
 
Sv: Skäcktråden!

Jag sålde honom då han dels kändes för stor för mig (inte jag som sitter på på ridbilden). Jag är 160 med korta ben och han är 168 och allmänt bred, stor och högställd. Sen så rider jag dressyr och det visade sig att han kunde hoppa mycket bra plus att han älskade det så då sålde jag honom som hopphäst :)
Inte lätt att rida dressyr när skänklarna hamnade mitt på magen :p

Istället köpte jag mig en typisk "tjejhäst", ett sto på 160 :love:

Avkomman hade jag först tänkt behålla men han visade sig också bli för stor.. Han är idag 3 år och 170, hade inte passat mig alls.
 
Sv: Skäcktråden!

Den här kanske skulle passa dig, då?
IMG_2408.jpg

Svartskäck, född 2009. Har inga nyare bilder men manen är på god väg att bli lång ;)

Ett par av våra skäckar:
Nokota%20Pony%20Cross%20Silver%20Dapple.JPG

Fredrika, leverfuxskimmelskäck

rustler.JPG

Rustler, heltvanligskimmelskäck :D

Ett par av Nokota Horse Conservancy's skäckar:
IMG_1158.jpg

Grandpa Smoke, brunblackskäck

IMG_2361.jpg

Tror hon kallas Cassiopeja, brunblackskäck

Samtliga overoskäckar

Lite amerikansk skäckkuriosa...
Gamla westernfilmer, vilka verkligen "myntade" skäckar som indianhästar, har allt som oftast tobianoskäckar. Detta är emellertid fel då det kring förra sekelskiftet fanns oerhört få tobianoskäckar i Nordamerika. Istället var det overoskäckar som indianerna red på. Denna gen är dock oerhört svår att avla på och det var mycket lättare att hitta lämpliga tobianos när Hollywoods westerns blev så populära och de behövde filmhästar. Sedan visste man väl inte heller riktigt att det var skillnad mellan skäck och skäck.
 
Sv: Skäcktråden!

Ja då förstår jag! :laugh: Herregud, är lillen redan 3 år?! :eek: Jisses vad tiden går! ;)

Ja, du hade köpt Bianca va? Tror jag såg ditt inlägg i tråden för hopphästar! :)
 
Sv: Skäcktråden!

Ja han ploppade ju ut 2008 :-) Bianca? Den jag köpte heter Felicia och är efter Etrusco.. Du har kanske blandat ihop? :-)
 
Sv: Skäcktråden!

fasen, jag får det inte att fungera.. det var länge sen jag la upp bilder nu. hur gör man från pixbox ?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 867
Senast: Solstig
·
Hemmet När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag...
Svar
15
· Visningar
715
Senast: Otherside
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 523
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 672
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Matskålar utan nickel
  • Uppdateringstråd 29
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp