Bukefalos 28 år!

Skäcktravare :-)

Sv: Skäcktravare :-)

körde förbi brodda idag, tror dom oxå har en skäck, får det låg nåt brun vitt i hagen hos märrarna!!!!
 
Sv: Skäcktravare :-)

5aaa1df9807e2dfc2c1af507ccc52e6f_312_307.jpg


Nacoma M.B.
Far: Lome elden Mor: Elvira M.B.
Född: 06
Sto
Kallblods travare
 
Sv: Skäcktravare :-)

Jag tycker att den är fin men ovanlig!

Vi tänkte betäcka med Lome Elden men det blev Qvadrigo till slut, han blev tråkigt brun med vhip.
En släkting till oss som är gammal "travgubbe" väntar i dagarna föl efter Lome Elden och jag tror han DÖR om det kommer ut en skäck :rofl:
 
Sv: Skäcktravare :-)

har själv en lome elden avkomma, så han har då verkligen gjort ett braa val att betäcka med honom! :love:
 
Sv: Skäcktravare :-)

lillen får nog lätt att vinna lopp resten av gänget kommer ju vara livrädda för den ;). Var på mantorp de hade två tinkrar som underhållning på stallbacken flydde alla travare åt olika håll när tinkrarna kom...:D
 
Sv: Skäcktravare :-)

Jag funderade på, efter att ha sett fölet, om det tingar mer eller mindre i pris just pga sin färg vid en ev. försäljning.

Nu tycker jag tyvärr inte att den var fint tecknad, tycker inte om så mycket vitt i ansiktet, men vem som än köper den hästen och får den till start kommer ju att ha ögonen på sig och bara det att ha en "raritet" i stallet är för många värt en hel del.

Ameo, du som är färggenetikens mästare, vad händer med framtida avkommor till den här lille om han är den nya stjärnan på travhimlen och därför kommer verka i aveln om ett par år?
 
Sv: Skäcktravare :-)

Jag funderade på, efter att ha sett fölet, om det tingar mer eller mindre i pris just pga sin färg vid en ev. försäljning.

Nu tycker jag tyvärr inte att den var fint tecknad, tycker inte om så mycket vitt i ansiktet, men vem som än köper den hästen och får den till start kommer ju att ha ögonen på sig och bara det att ha en "raritet" i stallet är för många värt en hel del.

Ameo, du som är färggenetikens mästare, vad händer med framtida avkommor till den här lille om han är den nya stjärnan på travhimlen och därför kommer verka i aveln om ett par år?

Det jag är intresserad om det någonsin kommer en skäck upp i eliten och någon hingst till aveln? De sägs vara sköra och ja... jag har aldrig sett någon hittils som ens är medelmåttig. Fast genen är ganska sällsynt iofs...
 

Liknande trådar

Tjatter Ibland når de automatiska översättningarna på Facebook nya höjder. Jag fastnade med blicken på en kaka som såg trevlig ut och som...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 422
Senast: macbeth
·
Kropp & Själ Varje gång om jag hör det här låten börjar jag gråta och jag förstår inte varför. Det är verkligen riktigt konstigt...
Svar
8
· Visningar
675
Senast: Skorpion76
·
Kropp & Själ På bröllopstorget är det inte mycket drag, så provar här :D Jag ska precis beställa tärnklänningar men kan bara inte välja om de ska...
Svar
12
· Visningar
1 800
Senast: nyponros
·
Utrustning Någon som vet något om VG1-märkningen? Vill köpa en ny hjälm, d.v.s en John Whitaker victory helmet, och undrar om den är godkänd? Den...
Svar
1
· Visningar
506
Senast: ziri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp