Bukefalos 28 år!

Skäcktravare :-)

Sv: Skäcktravare :-)

http://i278.photobucket.com/albums/kk90/Nizze_08/terna1_mini.jpg

Detta är ett kallblod e: Lome Elden. Hon är 4 år. Blåögd och ser lite rolig ut. Vår valack som har "nästan" lykta och är ganska vit för övrigt avgudar henne och det blev kärlek vid första ögonkastet. Jättekul att se dessa båda hästar ihop.:love:
:banana: Jag tror bilden syns för er andra oxå! Tack ameo för hjälpen !
 
Sv: Skäcktravare :-)

*kl*

Hur lång tid tar ett sådant här DNA-prov?

En väninna som har araber får sina provsvar efter en vecka men jag har hört att det tar 3-4 veckor annars.

Ska vi tolka tystnaden som att fölet är sålt som blivande westernhäst? ;)
 
Sv: Skäcktravare :-)

Beror säkert när provet tas.
Dom kanske väntar till frysmärkningen :D

Annars brukar det väl ta nån vecka innan man får besked.

AM
 
Sv: Skäcktravare :-)

Ok, Tack!:)

Då borde alltså uppfödaren veta vid det här laget.
Spännande!

Kanske är det så att man nu utreder hur i helsike stoet kunde insemineras med fel hingst.;) Innan dess vill man inte gå ut med mer information?

//Skvaller o Analysklubben via Trygg
 
Sv: Skäcktravare :-)

*knapplån*

Fast man brukar ju ta strån från svansen vid frysmärkningen (DNA) och den kan ju dröja upp till ett halvår om man har otur. Kan det inte bero på det eller är det någon som VET att de skulle ta ett separat prov?
 
Sv: Skäcktravare :-)

Beror säkert när provet tas.
Dom kanske väntar till frysmärkningen :D

Annars brukar det väl ta nån vecka innan man får besked.

AM

Det verkar som om du har rätt Naffa. Jag tog det som ett skämt att de skulle vänta tills frysmärkningen men ha det som ett officielt skäl till att mörka!:D

Jag trodde att de omgående skulle göra ett DNA-prov med tanke på färgen och den mediabevakning som har blivit.
Men ryktesvägen har jag hört att uppfödaren inte tycker att det är så bråttom.

Så vi får nog ge oss till tåls!
 
Sv: Skäcktravare :-)

dom myglar kanske o ska få den reggad som en travare med mm som pappa fast den kanske inte e de!!!
 
Sv: Skäcktravare :-)

Säger stuteriägaren tillika den insemineringsansvariga veterinären ja!

Skulle man enbart gå på vad de försäkrar skulle "inga" DNA-prov behöva skickas in!;)

Han har säkert fog för sitt uttalande men utan ett korrekt DNA-prov så kommer den lille vara osäljbar som någonting annat än rodeohäst!
 
Sv: Skäcktravare :-)

Helt rätt.

Det är ju ett 20 tal som varje år får en kalldusch efter frysmärkningen..

Själva har vi haft ett par "tveksamma" fall och då har man tagit prover direkt..
Och hade vi fått en sån där flerfärgad sak så hade jag inte tvekat en sekund :D

Märrar är liksom lite fyndiga ibland :D:D

AM
 
Sv: Skäcktravare :-)

Hur lång tid har det tagit innan ni fått svaret då?

Jag tycker det känns lite reklamkupp att vänta till frysmärkning med att DNA-kolla den här ungen... :D
 
Sv: Skäcktravare :-)

Coolt tycker jag. Om dom nu inte fuskat dvs. Men varför skulle dom göra de.

Så, varför blev han skäck?
 

Liknande trådar

Tjatter Ibland når de automatiska översättningarna på Facebook nya höjder. Jag fastnade med blicken på en kaka som såg trevlig ut och som...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 423
Senast: macbeth
·
Kropp & Själ Varje gång om jag hör det här låten börjar jag gråta och jag förstår inte varför. Det är verkligen riktigt konstigt...
Svar
8
· Visningar
675
Senast: Skorpion76
·
Kropp & Själ På bröllopstorget är det inte mycket drag, så provar här :D Jag ska precis beställa tärnklänningar men kan bara inte välja om de ska...
Svar
12
· Visningar
1 800
Senast: nyponros
·
Utrustning Någon som vet något om VG1-märkningen? Vill köpa en ny hjälm, d.v.s en John Whitaker victory helmet, och undrar om den är godkänd? Den...
Svar
1
· Visningar
506
Senast: ziri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp