Bukefalos 28 år!

skavsår mellan benen!!

NoExit

Trådstartare
Skavsår - hoppsadel

Usch idag hade vi lite gymnastik hoppning och jag har ej hunnit köpa hoppsadel än, red i min dressyr, rekomenderas EJ ; Har skaft av skinnet på insidan av låret mot kåpans kant. Aj aj...

Så för övrigt undrar jag lite om hoppsadlar, nån som har lite tips om vad man ska börja leta efter i mellanprisklass som ändå är snygg och bra. :banana:
 
Sv: Skavsår - hoppsadel

apaloosa golden star ( http://www.lowenborg.no/images/items/big/84750.jpg ) är enligt mig väldigt snygga och grymt sköna att sitta i.
de har väldigt bra passform på det flesta hästar.
den vi har är tillfassad till vårat halvblod, men sadelmakaren har kollat och sagt att den ligget näst intill lika bra på araben :D
vi den begagnad(1år) för 6000, väldigt okej pris för en snygg och skön sadel :)
kingston brukar ha bra priser med, och brukar ha bra och sköna modeller.
 
Senast ändrad:
Sv: Skavsår - hoppsadel

Apaloosa golden star :bow:
svart, specialbeställd med 37i bomvidd. passar både på c-ponnyn OCH storhästen (16tum). alla som provat den/har en egen säger att de e de skönaste som finns :D
 
Sv: Skavsår - hoppsadel

Jag har en apaloosa golden star ! Dom är VÄÄÄÄLDIGT snygga (tycker jag) och VÄÄÄÄLDIGT sköna att sitta i :love: :love:
 
Sv: Skavsår - hoppsadel

sadelutprovaren (som vi mötte på en hästklinik som bla använder värmekamera osv) sa att Apaloosa var en bra sadel... och den blev snabbt favorit hos storhästen han har alltid sparkat/huggit/spänt ut magen hos ALLA andra sadlar redan när han var liten! nu står han som ett ljus och vickar knappt på öronen...
och stoppas om har den inte behövt på de nästan 4år jag haft den.. +att den ser helt ny ut (förutom att det blivit "nött" av stiglädrena men så blir det ju på alla sadlar)
men jag tror att dem är omstoppningsbar, den har nämligen tyg/filt"pluttar" där man brukar stoppa in stoppniongen igenom, på samma ställen som andra sadlar...
 
Sv: Skavsår - hoppsadel

Okej, jag har själv ridit i en sån ganska mycket och tycker den är skön... men andra sadelutprovare klagar.
De äldre modellerna är inte omstoppningsbara i alla fall, och det suger.. Hästar ändrar sig.

Jag vet inte, men jag är skeptisk till annat än ull/möjligtvis luft som stoppning :D
 
Sv: Skavsår - hoppsadel

Jag hoppar ganska ofta med dressyrsadel, men det är en fördel med syntet, bara att plocka bort klossarna:D
Jag har så långa ben och har hitills inte ridit i en hoppsadel som passar mig, så ganska ofta föredrar jag att hoppa i dressyrsadel framför en hoppsadel som inte passar.
Har aldrig fått ridsår=)
 
Sv: Skavsår - hoppsadel

Tips till såren på insidan knäet: Tejpa på kirurgtejp och låt sitta tills den börjar släppa av sig själv. Fungerar lika bra som dyra skavsårsplåster:)
 
Sv: Skavsår - hoppsadel

Tycker INTE om golden star, den är obekväm att rida i. Tycker bättre om Barnsby Whitaker, stübben bl a.
 
Sv: Skavsår - hoppsadel

Appalosa verkar ju som en klar favorit här, ska testa en sådan :-)
Har satt på en coomfeelplatta och lindat om, men det känns, aj aj. Ha en bra en helg allihopa. :banana:
 
Sv: Skavsår - hoppsadel

jag rider i en appalosa och är sådär halvnöjd med den. Den är lite för smal i sitsen tror jag. Jag har aldrig lyckats få till en bra sits i den.(Sen sitter klossarna fel men det gör dom ju på alla hoppsadlar)
 
Sv: Skavsår - hoppsadel

Så för övrigt undrar jag lite om hoppsadlar, nån som har lite tips om vad man ska börja leta efter i mellanprisklass som ändå är snygg och bra. :banana:[/QUOTE]


Testa att rida i en appaloosa golden star:bow: sen är du fast! Men jag tycker även att prestige har bra sadlar.:banana:
 
:o Okey,kanske en lite löjlig grej,men är det någon som får skavsår på musen när ni rider?Blir knäpp snart av detta,hur jag än försöker så går det inte.Har provat me olika jeans,olika trosor,ja you name it.Någon som varit med om detta och vad gjorde ni åt det?
 
Sv: Skavsår på musen!!!

Brukar ibland funka att raka och sen använda bomullstrosor med mjuk kant
 
Sv: Skavsår på musen!!!

Ooooooooooooooojaaaa! :D När jag gick på Strömsholm brukade vi alla stå i sadelkammaren efter ridlektionerna o gnälla. "Jag vill ha en ny klitoris!" :rofl: :rofl:
 
Sv: Skavsår på musen!!!

eckepue skrev:
:o Okey,kanske en lite löjlig grej,men är det någon som får skavsår på musen när ni rider?Blir knäpp snart av detta,hur jag än försöker så går det inte.Har provat me olika jeans,olika trosor,ja you name it.Någon som varit med om detta och vad gjorde ni åt det?
Det finns Comfortsitsar med gel i som garanterat hjälper. Finns i många ridsportbutiker
 

Liknande trådar

Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 781
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård I början av sommaren fick jag ta bort min bästa vän. Jag har sedan dess letat efter en ny kompis, hittade en som inte gick igenom...
Svar
3
· Visningar
2 356
Senast: johanssk
·
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 469
Hästvård Känns som en onödig tråd men jag måste skriva av mig lite.. Magkänslan idag säger att det är nåt stök med pållen.. :( Har till och...
Svar
5
· Visningar
3 213
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp